دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک صبحانه ساده و فوق العاده خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

کیک از انواع تنقلات خوشمزه و پرطرفدار است که می توانید آن را برای وعده صبحانه خود نیز تهیه کنید, طرز تهیه کیک صبحانه ساده را با روشی آسان در ادامه این مطلب ملاحظه می کنید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید کیک صبحانه متفاوتی را در منزل تهیه کنید.

کیک صبحانه و شکلات صبحانه را بهتر است خودتان در منزل تهیه کنید تا با ایجاد طعم متفاوتی در آن ها نهایت لذت را از این خوردنی های خوشمزه ببرید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دستور تهیه کیک صبحانه ساده و با طعمی متفاوت آشنا سازیم.

کیک ها را می توانید در طعم های مختلفی نظیر کیک موزی و کیک گردویی و … تهیه کنید. یکی از انواع کیک های خوشمزه که می توانید آن را با طعم دلخواه خود تهیه کنید کیک صبحانه است. کیک مخصوص صبحانه را می توانید به همراه شیر و چای و …. در وعده صبحانه خود میل کنید و از طعم بی نظیر این کیک نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه کیک صبحانه ساده با بهترین روش

مواد لازم

تخم مرغ : ۲ عدد
آرد : ۲ لیوان
شیر : ۱ لیوان
وانیل : نصف قاشق چایخوری
شکر : ۱ لیوان
بیکینگ پودر : ۲ قاشق چایخوری
روغن مایع : نصف لیوان

طرز تهیه کیک صبحانه

برای تهیه کیک صبحانه ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر و روغن در درون ظرف مناسبی با کمک همزن برقی با یکدیگر مخلوط کنید.

اضافه کردن تخم مرغ به مخلوط شکر و روغن مخلوط کردن شکر و تخم مرغ و روغن

سپس آرد و بیکینگ پودر را الک کنید و آن ها را به مایه کیک اضافه کنید.

  •  آرون گروپس

روش تهیه کیک صبحانه اضافه کردن آرد الک شده به مایه کیک صبحانه

با کمک قاشق چوبی مایه کیک را هم بزنید تا مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند سپس مایه کیک را در درون یک قالب ۳۲ سانتی متری که از قبل چرب کرده اید بریزید و قالب را به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در درون فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.

دستور پخت کیک صبحانه     کیک صبحانه ساده

اکنون کیک شما آماده شده و می توانید همراه صبحانه میل کنید و لذت ببرید، در ادامه دستور پخت کیک صبحانه دو رنگ را آموزش می دهیم.

روش تهیه کیک صبحانه دو رنگ

در اینجا قصد داریم آموزش تهیه کیک صبحانه دو رنگ را در اختیارتان قرار دهیم، از این رو برای یادگیری این کیک خوشمزه و خوش طعم می توانید تا پایان این بخش از تهیه انواع شیرینی و کیک همراه ما شوید.

مواد لازم

  • آرد سفید/ ۲ لیوان
  • بکینگ پور/ نصف قاشق چای خوری
  • روغن/ نصف لیوان
  • شکر/ یک لیوان
  • تخم مرغ/ ۴ عدد
  • پودر کاکائو/ ۳ قاشق غذاخوری
  • وانیل/ یک قاشق چای خوری
  • ماست یا شیر/ یک لیوان

روش تهیه کیک صبحانه

دستور تهیه کیک صبحانه

برای تهیه این کیک، در ابتدا تخم مرغ ها را داخل کاسه جداگانه ای بشکنید، سپس شکر و وانیل را به آن اضافه کنید و با همزن برقی بزنید تا به شکل کرم رنگ درآید.

سپس شیر یا ماست را به آن اضافه کنید و دوباره با همزن مواد را هم بزنید تا در هم مخلوط شوند. سپس آرد را چند بار الک کنید تا سبک شود و بعد به همراه بکینگ پودر به تدریج در مخلوط قبلی بیفزایید تا گلوله گلوله نشود و با قاشق هم بزنید تا مخلوط یکنواختی بدست آید.

سپس مخلوط بدست آمده را به دو قسمت تقسیم کنید و هر بخش از مخلوط را داخل دو ظرف مشابه و به یک اندازه بریزید، سپس پودر کاکائو را به یکی از کاسه ها اضافه کنید و هم بزنید و داخل کاسه دیگر از مایه کیک را نیز ۳ قاشق آرد بیفزایید، زیرا تناسب مواد رعایت شده و ترکیب به هم نمی خورد.

اکنون یک قالب کیک تهیه کنید، ترجیحا گرد باشد و سپس کف آن را کاغذ روغنی قرار دهید، حال سه قاشق غذاخوری از مایه کیک بدون کاکائو را در وسط قالب بریزید و بعد سه قاشق مایه کیک کاکائو دار را وسط مایه معمولی بریزید، ادامه کار را نیز به همین ترتیب تا تمام شدن همه مایه کیک تکرار کنید.

اکنون لازم نیست برای پخش کردن مایه کیک، قالب را تکان دهید بلکه با استفاده از خلال دندان می توانید از مرکز کیک به سمت بیرون و از چند نقطه خطوطی بکشید تا طرح ساده و  زیبا بر روی کیک ایجاد شود.

اکنون قالب را داخل فر که در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است، قرار دهید و ۳۰ دقیقه صبر کنید، نباید تا ۲۰ دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز کنید، زیرا در این صورت پف کیک می خوابد اما بعد از ۳۰ دقیقه می توانید با استفاده از یک خلال دندان تست کنید که کیک پخته است یا نه.، با فرو کردن خلال دندان اگر مواد کیک به خلال نچسبد یعنی اینکه کیک پخته است و در غیر این صورت ۱۰ دقیقه دیگر نیز برای پختن کامل آن زمان دهید. بعد از پخت کیک آن را از فر بیرون آورید و اجازه دهید تا خنک شود، سپس کیک صبحانه را برش بزنید و میل نمایید.

آموزش تهیه کیک صبحانه

نکاتی درباره طرز تهیه کیک صبحانه دو رنگ

  • به هنگام هم زدن مواد کیک داخل هر کاسه، حتما میزان هم زدن را به طور مساوی انجام دهید زیرا در غیر این صورت پف کیک می خوابد.
  • با هر وسیله ای که مایه کیک را داخل قالب می ریزید باید برای هر دو مایه کیک (معمولی و کاکائویی) از آن استفاده کنید.
  • مایه ای را که داخل قالب ریخته اید باید حداکثر سه چهارم آن را پر کرده باشد.

در هنگام اجرای مراحل طرز تهیه کیک صبحانه در صورت تمایل می توانید برای خوش طعم کردن کیک از آب پرتقال و یا آب آناناس نیز استفاده کنید. امیدواریم از پخت این کیک خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. می توانید برای مشاهده پخت کیک ها با دستور پخت متفاوت به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *