دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شربت توت فرنگی خوش طعم و خوش رنگ

  • ندا خوشرو
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

شربت از انواع نوشیدنی های خوشمزه است که بهتر است آن را با رعایت نکات ایمنی در منزل تهیه کنید, در این بخش ما قصد داریم تا طرز تهیه شربت توت فرنگی خوشرنگ و خوش طعم را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

خوردن شربت در گرمای طاقت فرسای تابستان بسیار دلچسب و گوارا است و شربت توت فرنگی از انواع شربت های بی نظیر است که اگر در هنگام تهیه آن نکاتی را رعایت کنید می توانید شربت خوش طعم و خوش رنگی را تهیه کنید و از نوشیدن آن لذت ببرید. طریقه ساخت شربت توت فرنگی را در این مطلب با طرز تهیه شربت توت فرنگی آشنا خواهید شد، بنابراین اگر شما نیز علاقه زیادی به این شربت دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

شربت ها طعم های مختلفی دارند و با انواع میوه ها می توان شربت های مختلفی را تهیه کنید. شربت آلبالو و شربت توت فرنگی و شربت زعفران از انواع شربت های خوش طعم و پرطرفدار هستند. در این بخش قصد داریم تا شما را با روش درست کردن شربت توت فرنگی آشنا سازیم.

شربت توت فرنگی با طعم بی نظیر

مواد لازم

توت فرنگی : ۲ کیلو
آب : ۲ پیمانه
شکر : ۲.۵ کیلو

طرز تهیه شربت توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را تمیز بشویید و خشک کنید و سپس کاسبرگ های توت فرنگی را  جدا کنید و آن ها را از وسط نصف کنید.

شربیت توت فرنگی خوش طعم

و در درون یک ظرف لعابی توت فرنگی ها را در یک ردیف بچینید و سپس در یک ردیف دیگر شکر را بریزید و این کار را تا موقعی که توت فرنگی و شکر ها تمام شوند ادامه دهید و سپس ظرف حاوی توت فرنگی ها را به مدت ۲۴ ساعت در درون یخچال قرار دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ریختن توت فرنگی و شکر در درون ظرف

در مرحله بعدی طرز تهیه شربت توت فرنگی بعد از مدت زمان ذکر شده توت فرنگی ها را در درون یخچال بیرون آورید و آن ها را بر روی حرارت گاز به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده توت فرنگی ها را در درون پارچه سفید تمیزی بریزید تا آب آن ها خارج شود سپس دو طرف پارچه را جمع کنید و آن را در درون ظرف لعابی قرار دهید و سپس دو پیمانه آب درون ظرف لعابی بریزید و ظرف را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد و طعم توت فرنگی ها را بگیرد سپس دستمال را از درون ظرف خارج کنید و آب توت فرنگی ها را که از قبل کنار گذاشته اید در درون ظرف لعابی بریزید و ظرف را روی حرارت قرار دهید تا شربت غلیظ شود.

 آب توت فرنگی

گذاشتن شربت توت فرنگی بر روی حرارت گاز

سپس شربت را بعد از این که غلیظ شد در محل مناسبی قرار دهید تا خنک شود و شربت خنک شده را در درون شیشه بریزید.

    روش تهیه شربت توت فرنگی

آموزش تهیه مربای توت فرنگی

یکی از انواع مربا های بسیار خوشمزه و پرطرفدار مربای توت فرنگی است که رنگ و طعم بی نظیری دارد، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است و در مدت زمان کمی می توانید این مربا را تهیه کنید.

مواد لازم :

  • توت فرنگی تازه : دو کیلو
  • شکر : یک و نیم کیلو
  • آب لیمو : دو قاشق سوپ خوری

دستور تهیه مربای توت فرنگی

دستور تهیه :

در روش تهیه مربا توت فرنگی ابتدا دم توت فرنگی ها را گرفته و آن ها را بشویید سپس شکر را داخل ظرف بزرگی ریخته و توت ها را نیز به گونه ای داخل ظرف بریزید که لا به لای آن ها شکر باشد.

حالا ظرف را به مدت یک شب داخل یخچال یا مکانی خنک قرار دهید سپس ظرف را بر روی حرارت ملایم گذاشته تا مربا بجوشد و بعد از اینکه مربا به جوش آمد اجازه دهید به مدت پانزده تا بیست دقیقه دیگر بر روی حرارت بماند و در همین حین کف مربا را یک تا دو بار با کفگیر بگیرید.

در مرحله پایانی به شربت آب لیمو بیفزایید و بعد از این به قوام مورد نظرتان رسید حرارت را خاموش کنید سپس مربا را داخل ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال بگذارید، نوش جان.

نحوه تهیه مربای توت فرنگی

نکات تکمیلی :

۱. به منظور تهیه مربای توت فرنگی از قابلمه لعابی در ابعاد و اندازه مناسب استفاده کنید.

۲. در تهیه این مربا از توت فرنگی های ریز، سفت و بدون لک استفاده کنید تا در زمان پخت ظاهرشان از بین نرود.

۳. از ابتدا تا پایان درب قابلمه را نبندید تا تغییری در رنگ مربا به وجود نیاید.

۴. به منظور خوش عطر شدن مربا می توانید از وانیل، هل، دارچین و زعفران استفاده کنید.

شربت توت فرنگی را می توانید با صرف هزینه و مدت زمان کمی در منزل تهیه کنید و از نوشیدن این شربت خوشمزه در کنار اعضای خانواده خود نهایتلذت را ببرید. امیدواریم از تهیه شربت توت فرنگی در منزل نهایت لذت را ببرید. می توانید برای مشاهده تهیه انواع شربت ها با طعم های مختلف به بخش انواع نوشیدنی سرد مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *