دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رژیم پروتئین برای لاغری به همراه برنامه غذایی روزانه

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

انواع رژیم های لاغری برای افرادی که تمایل دارند تا وزن خود را کاهش دهند وجود دارد یکی از برترین و بهترین رژیم های لاغری رژیم پروتئین ۴ روزه می باشد که در این مطلب با این رژیم آشنا خواهیم شد.

پروتئین برای بدن، رشد ماهیچه ها و کاهش وزن به روشی صحیح، لازم و ضروری است. همچنین این ماده معدنی برای تولید، حفظ و نگهداری پوست، مو، استخوان ها و دیگر بخش های بدن ضروری است. همچنین پروتئین نقشی حیاتی در تولید هورمون ها و آنزیم ها ایفا می کند. یک رژیم غذایی سالم و صحیح باید حاوی مقادیر کافی پروتئین باشد. سلامت شما و قدرت سیستم ایمنی بدن شما و همچنین سطوح انرژی به این وابسته است که رژیم غذایی شما دارای مقادیر فراوان پروتئین باشد. در ادامه رژیم پروتئین برای کاهش وزن را همراه هم مطالعه خواهیم کرد.

رشد و زندگی سالم افراد بزرگسال و کودکان به مقدار پروتئین موجود در رژیم غذایی آن ها وابسته می باشد. بنابراین، شناخت غذاهای حاوی مقادیر زیاد پروتئین امری ضروری است، بنابراین شما باید مطمئن شوید که رژیم غذایی شما شامل این مواد غذایی می باشد. نیاز کودکان با نیاز افراد بزرگسال به پروتئین با یکدیگر متفاوت است. کودکان به ازای هر نیم کیلو از وزن خود به ۰.۵ گرم پروتئین روزانه نیاز دارند و افراد بزرگسال تقریبا روزانه به ۶۰ گرم پروتئین نیازمند می باشند. شما با استفاده از یک رژیم پروتئینی می توانید به وزن ایده آل خود دست یابید.

  رژیم لاغری پروتئین

رژیم پروتئین برای کاهش وزن متعادل در چهار روز

خوشبختانه پروتئین در بیشتر گروه های غذایی وجود دارد. غذاهایی مثل ماهی، غذاهای دریایی، محصولات لبنی، تخم مرغ، آجیل ها، محصولات سویا، حبوبات دارای مقادیر زیادی از پروتئین می باشند. مرغ، تخم مرغ، گوشت و شیر نیز دارای مقادیر زیادی پروتئین، آمیو اسیدهای ضروری برای بدن افراد می باشند. غذاهای دریایی یکی از بهترین منابع پروتئین و مقدار خیلی کم چرب هستند. یکی از بهترین روش ها برای برای داشتن وزنی متعادل و کاهش وزن ترکیب این غذاها در رژیم پروتئینی است. انواع رژیم های لاغری مثل رژیم لاغری کانادایی و رژیم موز وجود دارند که لاغری سریع را به شما هدیه می دهند اما رژیم پروتئینی می تواند برای افرادی که به خوردن پروتئین جات تمایل بیشتری دارند رژیمی مناسب و ایده آل باشد. در این مطلب با رژیم پروتئینی آشنا خواهیم شد. قبل از آغاز و در پایان این رژیم غذایی حتما وزن خود را بسنجید.

رژیم پروتئین

روز اول

صبحانه: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز، ۱ عدد هلو و یک عدد تخم مرغ آ پز بدون زرده آن

میان وعده صبحگاهی: ۲ لیوان آب و یک عدد سیب

ناهار: ۲ لیوان آب، یک عد تخم مرغ آب پز بدون زرده آن، نصف خیار، نصف یک کلم خیلی کوچک، آب یک عدد گوجه فرنگی( گوجه فرنگی را با یک فنجان آب ترکیب کنید.)

  •  آرون گروپس

میان وعده عصر: ۲ لیوان آب، یک عدد خیار یا یک عدد سیب

شام: ۲ لیوان آب، ۱۵۰ مرغ پخته شده به همراه فلفل سیاه، ۱ عدد هلو

یک ساعت قبل از خواب: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز

رژیم غذایی پروتئین

روز دوم

صبحانه: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز، ۱ عدد هلو، ۱ عدد تخم مرغ آب پز بدون زرده تخم مرغ

میان وعده صبحگاهی: ۲ لیوان آب، ۱ عدد سیب

ناهار: ۲ لیوان آب، ۱ عدد گوجه فرنگی، نصف خیار، ۱ فنجان آب هندوانهف ۱ عدد هلو

میان وعده بعد از ظهر: ۲ لیوان آب، سه چهارم فنجان ماست کم چرب

شام: ۲ لیوان آب، یک کاسه سوپ کلم، ۱ تکه مرغ آب پز، ۱ عدد هلو

یک ساعت قبل از خواب: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز

رژیم لاغری با پروتئین بالا

روز سوم

صبحانه: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز، ۱ عدد هلو

میان وعده صبحگاهی: ۲ لیوان آب، یک عدد تخم مرغ آب پز بدون زرده آن

ناهار: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان آب گوجه فرنگی، ۱ عدد خیار، ۱ عدد سیب

میان وعده بعد از ظهر: ۲ لیوان آب، ۱ عدد سیب یا هلو

شام: ۲ لیوان آب، ۱۵۰ گرم مرغ پخته شده به همراه فلفل سیاه، ۱ عدد هلو، نصف خیار، نصف یک عدد کلم کوچک، ۱ عدد سیب

یک ساعت قبل از خواب: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز

رژیم لاغری عالی پروتئین

روز چهارم

صبحانه: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز، ۲ عدد موز

میان وعده صبحگاهی: ۲ لیوان آب، سه چهارم فنجان ماست کم چرب

ناهار: ۲ لیوان آب، یک چهارم یک کلم کوچک، ۱ عدد خیار، ۱ عدد سیب، ۱ فنجان آب پرتقال یا سیب کم چرب

میان وعده بعد از ظهر: ۲ لیوان آب

شام: ۲ لیوان آب، ۱۵۰ گرم مرغ پخته شده به همراه فلفل سیاه، ۱ عدد گوجه رنگی، ۱ عدد خیار، ۲ فنجان پنیر کم چرب

یک ساعت قبل از خواب: ۲ لیوان آب، ۱ فنجان چای سبز

رژیم پروتئینی عالی

شما همچنین می توانید از دیگر میوه جات و سبزی ها در رژیم پروتئینی استفاده کنید. میوه ها شامل توت فرنگی، پرتقال، پاپایا، انگور، گلابی، انار و آلو می باشند و سبزی ها نیز لوبیا سبز و نخود جوشیده شده و برگ های اسفناج جوشیده هستند. با پیروی از این رژیم لاغری پروتئین، به راحتی می توانید حدود ۲ کیلوگرم از وزن خود را در طول ۴ روز کم کنید. پیشنهاد می کنیم برای مشاهده دیگر رژیم های غذایی برای کاهش وزن، به بخش رژیم لاغری رجوع کنید.

توصیه های مهم در رابطه با رژیم های پروتئینی

برای شروع یک رژیم پروتئینی باید از مواد مغذی کم چرب که مقداری کربوهیدرات دارند استفاده گردد. در نتیجه باید از مصرف برنامه های غذایی که سبزیجات و حبوبات کم، اما مقدار گوشت پر چرب بالایی دارند خودداری کرد. نتیجه آن که با یک برنامه غذایی مناسب می توانید یک رژیم پروتئینی عالی و موثر داشته باشید.

در کنار رژیم پروتئینی ۴ روزه و ۱۴ روزه استفاده از برنامه های ورزشی متعادل می تواند به حفظ سلامت بدن بسیار کمک نماید و تاثیر زیادی در نتیجه کار داشته باشد. البته استفاده طولانی مدت از رژیم های پروتئینی توصیه نمی گردد زیرا منجر به آسیب ها و مشکلات جدی برای بدن می شود.

رژیم پروتئینی برای کاهش وزن

برخی از انواع رژیم غذایی ممکن است دارای عوارض احتمالی برای افراد باشند اما استفاده از این رژیم، معمولا برای اغلب افراد بدون ضرر می باشد و حتی استفاده از مواد پروتئینی موجب مختل شدن عملکرد کلیه ها نخواهد شد، بنابراین افرادی که دارای کلیه های سالم می باشند می توانند بدون مشکل از این رژیم استفاده نمایند. اما افرادی که از بیماری ها و نارسایی های شدید و متوسط کلیوی رنج می برند برای ممانعت از ایجاد مشکل باید میزان مصرفی پروتئین خود را بکاهند.

بر اساس تحقیقات یک ساله انجام شده بر روی افراد دیابتی و اشخاص چاق که مبتلا به نارسایی کلیوی در مراحل نخست این بیماری بودند رژیم پروتئینی که ۳۰% از کل کالری روزانه را تامین می کرد هیچ گونه عوارض احتمالی برای کلیه ها ایجاد نکرد.

استفاده از رژیمهای پروتئینی در افراد مستعد و حساس مبتلا به نارسایی کلیوی ممکن است موجب تولید سنگ کلیه در این افراد نماید که طبق مطالعات صورت گرفته بروز این نارسایی توسط مصرف پروتئین حیوانی بیش از مصرف پروتئین گیاهی خواهد بود.

رژیم پروتئینی 4 روزه

 علاوه بر بروز مشکل در افراد مبتلا به نارسای های کلیوی، افراد با نارسایی های کبد با مصرف این رژیم ممکن است دچار مشکلات جدی گردند، بنابراین پیش از استفاده از رژیم پروتئینی و هر رژیم دیگری بهتر است با یک پزشک تغذیه مشورت شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *