دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پاستا ایتالیایی فوق العاده خوشمزه و پرطرفدار

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

بیشتر کدبانوهای ایرانی به پخت غذا های متنوع و مختلف فرنگی علاقه مند هستند و همیشه ترجیح می دهند که در برنامه غذایی روزانه شان غذاهای متنوعی را قرار دهند, طرز تهیه پاستا ایتالیایی را با روشی آسان و متفاوت در این مطلب آشپزی ملاحظه خواهید کرد.

پاستا اصطلاحی برای گونه های مختلف رشته فرنگی (نودل ) است و از خمیر آرد و آب و یا تخم مرغ تهیه شده است این غذای خوشمزه را می توانید با مواد لازم دلخواه خود طبخ کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه پاستا ایتالیایی آشنا سازیم.

اسپاگیتی و ماکارونی و لازانیا از شکل های معروف پاستا هستند و این غذاهای لذیذ بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند. در این بخش روش تهیه پاستا ایتالیایی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار داده ایم.

طرز تهیه پاستا ایتالیایی

مواد لازم

گوجه فرنگی پوره شده : ۱/۵ پیمانه
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
پاستای ریگاتونی : ۴۵۰ گرم
نمک : ۱/۲ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه : ۱/۲ قاشق مرباخوری
سوسیس تند ایتالیایی : ۷۰۰ گرم
خامه : ۱ فنجان
پنیر پارمسان : برای تزیین
جعفری خرد شده : ۱/۴ پیمانه
سیر : ۳ عدد
پیاز خرد شده : ۱ عدد

طرز تهیه پاستا ایتالیایی

روش پخت پاستا ایتالیایی

ابتدا در دورن تابه ای بزرگ روغن زیتون را داغ کنید سپس سوسیس ها را در درون روغن زیتون به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید و وقتی که رنگ سوسیس ها تغییر کرد آن را از درون تابه خارج کنید. پیاز و سیر را در درون تابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا پیاز و سیر نرم شوند سپس سوسیس و نمک و پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و درب تابه را به مدت ۱۰ دقیقه ببندید تا مواد با حرارت ملایم پخته شوند سپس فلفل سیاه و جعفری خرد شده و خامه را به مایه پاستا اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه پاستا ایتالیایی در درون قابلمه ای بزرگ آب و نمک را بریزید و سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید و بعد از این که آب به جوش آمد پاستا را در درون قابلمه بریزید و سپس بعد از ۱۴ دقیقه پاستا را آبکشی کنید.

پاستا ایتالیایی لذیذ

  •  آرون گروپس

در پخت پاستا ایتالیایی بعد از آبکش کردن پاستا آن را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس سسی را که آماده کرده اید بر روی پاستا ریخته و با پنیر پارمسان رنده شده پاستا ایتالیایی را تزیین کنید. و برای سرو پاستای تزیین شده را بر سر سفره بگذارید.
نوش جان

آموزش تهیه پاستا با مرغ و سس آلفردو

پاستا را می توانید با روش های مختلفی تهیه که یکی از انواع آن پاستا با سس سس آلفردو و مرغ است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است در ادامه مطلب دستور تهیه آن ره شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای تهیه سس آلفردو :

  • خامه : یک پیمانه
  • کره : یک چهارم پیمانه
  • جعفری تازه : یک چهارم پیمانه
  • سیر : یک حبه خرد شده
  • پنیر پارمزان رنده شده : یک و نیم پیمانه

نحوه تهیه سس :

ابتدا مقداری کره داخل تابه ریخته سپس بر روی حرارت قرار دهید و بعد ذوب شدن کرده به آن خامه بیفزایید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه بجوشد، حالا به آن سیر، پنیر و جعفری بیفزایید و مواد را مرتب هم بزنید سپس حرارت را خاموش کنید.

روش پخت پاستا ایتالیایی

مواد لازم برای تهیه پاستا :

  • کره : نیم پیمانه
  • پاستا : پانصد گرم
  • جعفری : کمی برای تزیین
  • سینه مرغ پخته و تکه تکه شده : سیصد گرم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم

روش پخت پاستا :

داخل ظرفی کمی آب ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید سپس به آن کمی روغن و نمک بیفزایید، حالا پاستا را داخل آب در حال جوش ریخته و اجازه دهید بپزند در همین زمان یک تا دو بار آن را هم بزنید.

در مرحله بعدی در فاصله ای که پاستا شروع به پخته شدن می کند داخل تابه کره ریخته و بر روی حرارت بگذارید سپس به آن مرغ بیفزایید و تفت دهید و به آن فلفل، سس آلفردو و نمک اضافه کنید و هم بزنید.

در مرحله پایانی پاستا را آبکش کنید و پش از چند دقیقه داخل ظرفی که مقداری گرم شده است پاستا را ریخته و بر روی آن مخلوط سس و مرغ بریزید، نوش جان.

دستور تهیه پاستا ایتالیایی

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید و با دستور تهیه این نوع پاستا آشنا شده باشید، به منظور آشنایی با نحوه تهیه انواع پاستا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *