دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بستنی وانیلی بسیار خوشمزه و سالم در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

بستنی از انواع تنقلات خوشمزه و پرطرفدار در همه رده های سنی است, در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه بستنی وانیلی را با بهترین و آسان ترین روش در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار می دهیم.

بستنی یکی از انواع خوارکی های خوشمزه است که شما می توانید آن را در فصول گرم سال در درون منزل تهیه نمایید و از خوردن بستنی در روز های گرم لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه بستنی وانیلی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

بستنی ها را می توانید در طعم های مختلف زعفرانی و وانیلی و میوه ای و … تهیه کنید. بستنی سنتی از پرطرفدارترین بستنی ها در ایران است که در مطالب قبلی طرز تهیه این بستنی خوشمزه را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم و در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش تهیه بستنی وانیلی آشنا سازیم می توانید بعد از تهیه بستنی وانیلی با کمک آن دسر خوشمزه و متفاوت بستنی سرخ شده را تهیه نمایید و از طعم بی نظیر این دسر نهایت لذت را ببرید.

بستنی وانیلی با طعم بی نظیر

مواد لازم برای ۳ نفر

شیر : ۱ فنجان
پودر شکر : ۵ قاشق غذاخوری
وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ : ۴ عدد
خامه صبحانه با چربی ۳۰ درصد: ۲۰۰ گرم

طرز تهیه بستنی وانیلی در منزل

ابتدا در درون ظرف درب داری خامه صبحانه را بریزید و سپس ظرف را به مدت ۱۲۰ دقیقه در درون فریزر قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده ظرف را از درون فریزر بیرون آورید و پودر شکر را به خامه اضافه نمایید و به مدت ۵ دقیقه شکر و خامه را با کمک همزن برقی هم بزنید تا خامه فرم بگیرد و سفت شود.

هم زدن خامه با پودر شکر
در مرحله بعدی زرده های تخم مرغ را جدا کنید و آن ها را در درون ظرف مناسبی با ۲ قاشق غذاخوری پودر شکر و وانیل مخلوط کنید.

هم زدن تخم مرغ با پودر شکر و وانیل

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با کمک همزن برقی همه این مواد را تا زمانی هم بزنید که زرده های تخم مرغ کشدار شوند.

هم زدن تخم مرغ

سپس شیر را به صورت آرام آرام به مایه بستنی وانیلی اضافه کنید و سپس همه مواد را هم بزنید و بعد از اضافه کردن شیر خامه فرم گرفته را به مایه بستنی وانیلی اضافه کنید و هم بزنید.

اضافه کردن شیر به مایه بستنی

مایه بستنی وانیلی را بعد از آماده شدن در درون ظرف درب داری بریزید و ظرف را به مدت ۲ ساعت در درون فریزر قرار دهید تا بستنی به خوبی یخ بزند و سپس بعد از ۲ ساعت ظرف بستنی را از درون فریزر بیرون آورید و با کمک چنگال و همزن دستی بستنی را به خوبی هم بزنید و دوباره ظرف را به مدت ۲۴ ساعت در درون فریزر قرار دهید تا بستنی به خوبی سفت شود و آماده مصرف شود.

بستنی وانیلی خوشمزه

بستنی وانیلی

طرز تهیه بستنی وانیلی با بهترین روش

در روش درست کردن بستنی وانیلی توجه داشته باشید که زمان قرار دادن بستنی در درون فریزر به قدرت سردکنندگی فریزر بستگی دارد و ممکن است این زمان بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بکشد.

نحوه تهیه بستنی وانیلی شیر عسلی

بستنی وانیلی را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که یکی از انواع آن بستنی وانیلی شیر عسلی است که بسیار خوشمزه و پرطرفدار است، در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • خامه : چهارصد گرم
  • وانیل : یک قاشق چای خوری
  • سیر عسلی : سیصد گرم
  • عصاره وانیل : یک قاشق چای خوری

دستور تهیه :

ابتدا خامه را داخل ظرف فلزی ریخته سپس با کمک هم زن آن را هم بزنید به گونه ای کاملا سفت شود و فرم بگیرد سپس به آن شیر عسلی بیفزایید.

در این مرحله از نحوه تهیه بستنی وانیلی پودر وانیل و عصاره وانیل را نیز به ظرف بیفزایید و آن ها را دوباره با همزن برقی هم بزنید تا مخلوط کاملا صاف و یکدست شود.

در مرحله پایانی مخلوط به دست آمده را داخل ظرف ریخته و با کمک لیسک آن را صاف نمایید سپس با سلفون روی آن را پوشانده و درب ظرف را بگذارید، اجازه دهید داخل فریزر بماند تا کاملا سفت شود، نوش جان.

دستور تهیه بستنی وانیلی شیر عسلی

روش تهیه بستنی وانیلی با ثعلب و لیمو ترش

بستنی وانیلی با طعم لیمو ترش بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید که در ادامه با روش تهیه آن آشنا خواهید شد.

مواد لازم :

  • شیر پر چرب : سه لیتر
  • شکر : یک پیمانه
  • ثعلب : یک قاشق مربا خوری
  • وانیل :یک قاشق چای خوری
  • آب لیمو ترش : دو عدد
  • رنده پوست لیمو ترش : دو عدد

آشنایی با طرز تهیه بستنی وانیلی

روش تهیه :

یک قاشق از شکر را برداشته و همراه با وانیل و ثعلب به دو قاشق غذا خوری شیر بیفزایید سپس به خوبی آن را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

حالا مابقی شیر را داخل قابلمه ریخته و بر روی حرارت قرار دهید و بعد از گرم شدن مابقی شکر را نیز به آن بیفزایید و آن را هم بزنید.

در مرحله بعدی پس از جوشیدن مواد مخلوط ثعلب را داخل شیر ریخته و مجدداً آن را هم بزنید و اجازه دهید به مدت یک ساعت بپزد تا غلیظ شده و تغییر رنگ دهد.

حالا حرارت را خاموش کرده و اجازه دهید مواد ولرم شوند سپس آن را داخل ظرف مورد نظرتان ریخته و به مدت یک ساعت داخل فریزر بگذارید.

در مرحله بعدی آن را از فریزر خارج کرده و به آن رنده پوست لیمو و آب لیمو بیفزایید و با کمک همزن برقی مواد را هم بزنید و مجددا داخل فریزر بگذارید.

در مرحله پایانی پس از گذشت یک ساعت مجدداً مواد را از فریزر بیرون آورده و به مدت سه تا چهار دقیقه آن را هم بزنید، این روش را در پنج مرتبه با یک تا دو ساعت فاصله انجام دهید، نوش جان.

 آموزش تهیه بستنی وانیلی  در صورت تمایل می توانید برای تهیه بستنی با طعم های مختلف به بخش انواع بستنی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *