دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پولکی خوشمزه و متفاوت در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از شیرینی ها و سوغاتی های معروف در اصفهان پولکی است که شما می توانید این شیرینی خوشمزه را در منزل نیز تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه پولکی خوشمزه و پرطرفدار را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

پولکی شیرینی خوشمزه و پرطرفداری است که در منزل هم به راحتی می توان آن را تهیه کرد. طرز تهیه پولکی را با روشی آسان و متفاوت در ادامه این بخش مشاهده خواهید کرد.

گز آردی و سوهان عسلی و پولکی از انواع سوغاتی های معروف و خوشمزه اصفهان هستند که شما می توانید این نوع سوغاتی ها را خودتان نیز تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن ها لذت ببرید.

طرز تهیه پولکی در منزل

مواد لازم

شکر : ۱ پیمانه
سرکه انگور : ۱/۴ پیمانه
آب : ۱/۲ پیمانه
زعفران حل شده : ۱ قاشق سوپ خوری

طرز تهیه پولکی

ابتدا شکر و آب و سرکه را در تابه ای مناسب قرار دهید تا شکر در درون آب حل شود توجه داشته باشید که نباید مواد پولکی را بر روی حرارت زیاد هم بزنید.

مخلوط آب و سرکه و شکر

سپس زعفران را به مواد پولکی اضافه کنید برای اینکه مطمئن شوید پولکی آماده شده است می توانید مقداری از مواد پولکی را بر روی یخ بریزید اگر مایه پولکی خودش را سریع گرفت و حالتت ترد و شکننده ای پیدا کرد پولکی آماده است سپس می توانید آن را از روی حرارت گاز بردارید. در مرحله بعدی طرز تهیه پولکی با کمک یک قاشق سوپ خوری روی کاغذ آلومینیومی که از قبل چرب کرده اید مایه پولکی را بریزید تا سرد شود.

  •  آرون گروپس

 پولکی زعفرانی   پولکی خوشمزه و خوش طعم

نکاتی برای تهیه پولکی

اگر پولکی را زیاد حرارت بدهید تیره و سوخته می شود و اگر پولکی را به میزان لازم حرارت ندهید حالت ترد و شکننده ای پیدا نمی کند.
اگر برای اولین بار است که پولکی تهیه می کنید زعفران موجود در آن را حفظ کنید تا بتوانید رنگ مناسب برای برداشتن پولکی از روی حرارت را سریع تشخیص دهید و قبل از تیره شدن پولکی ها آن ها را از روی حرارت بردارید.
برای این که پولکی ها خشک بمانند بهتر است که آن ها را در درون ظرف درب بسته ای قرار دهید.

پولکی اصفهان

آموزش تهیه پولکی بدون سرکه

پولکی همچون شیرینی خانگی بدون فر است که با روش ها و طعم های متفاوتی می توان آن را در منزل تهیه کرد. در قسمت بالا تهیه پولکی با استفاده از سرکه را آموزش دادیم که ممکن است مناسب طبع و ذائقه برخی افراد نباشد از این رو در ادامه قصد داریم روش تهیه پولکی بدون سرکه را نیز آموزش دهیم.

مواد لازم:

  • شکر: نصف پیمانه
  • عسل: ۱ قاشق چای خوری
  • کره: ۱۵۰ گرم
  • کنجد: به میزان کافی
  • زعفران آب کرده: به میزان لازم

طریقه تهیه پولکی کنجدی

دستور پخت:

در ابتدا کره را به همراه عسل و شکر درون قابلمه کوچکی بریزید و بر روی شغله اجاق گاز بگذارید تا مواد ذوب و روان گردند و به جوش آیند.

پس از این که مواد قوام مورد نیاز را پیدا کرد زعفران آب کرده را به آن بیفزایید و مخلوط نمایید. برای طعم بهتر می توانید از ۲ قاشق گلاب نیز در تهیه پولکی استفاده نمایید که استفاده از آن به ذائقه شما بستگی دارد.

سپس کنجدها را به مواد بیفزایید و به مدت چند دقیقه به کنجدها زمان دهید تا مغز پخت گردند(توجه داشته باشید که در طی پخت نباید مواد را بیش از حد هم بزنید)، بعد حرارت شعله را کم نمایید.

مرحله بعدی تهیه پولکی باید داخل سینی استیل را آغشته به کمی روغن نمایید و مواد را با قاشق با فاصله درون سینی بریزید.

در آخر چند دقیقه ای پس از اینکه به شکل پولکی یا دایره های کوچک مواد را توی سینی ریختید به کمک قاشقی تمیز یا یک کاردک، پولک ها را از سینی جدا نمایید. هر چه قدر ضخامت پولکی ها کمتر باشد سریعتر خشک می شود و ترد و شکننده خواهند بود.

روش تهیه پولکی بدون سرکه

پولکی را می توانید به عنوان طعم دهنده در کنار چای و یا قهوه میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. امیدواریم از درست کردن پولکی در منزل نهایت لذت را ببرید و اوقات و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده دستور پخت شیرینی های خوشمزه و محلی مختلف می توانید به بخش انواع شیرینی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *