دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی با طعم فوق العاده عالی

  • ندا خوشرو
  • ۱ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

پیراشکی یکی از انواع غذا های پرطرفدار و خوشمزه است که بیشتر کدبانوهای ایرانی به پخت این نوع غذا در منزل غلاقه مند هستند. در ادامه این مطلب طرز تهیه پیراشکی پیتزایی را با بهترین روش در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

پیراشکی پیتزایی نوعی پیراشکی است که می توانید در طرز تهیه آن از انواع مواد دلخواه و پنیر پیتزا استفاده کنید. در این مطلب ما قصد داریم تا شما کدبانوهای عزیز را با دستور ساخت پیراشکی پیتزایی در منزل آشنا سازیم.

پیراشکی گوشت و پیراشکی کرم دار از انواع پیراشکی های خوشمزه ای هستند که شما می توانید علاوه بر این پیراشکی های خوشمزه پیراشکی پیتزایی را نیز در منزل تهیه نمایید. برای مشاهده روش پخت پیراشکی پیتزایی تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی

تخم مرغ : ۲ عدد
روغن مایع : ۴ قاشق سوپ خوری
ماست غلیظ : ۱/۲ لیوان
شیر : ۱/۲ لیوان
جوش شیرین : ۱/۲ قاشق مربا خوری
آرد : ۵۰۰ گرم
نمک : ۱ قاشق چای خوری

مواد لازم برای پیراشکی پیتزایی

قارچ متوسط : ۱۰ عدد
فلفل دلمه ای : ۲۰ عدد
پنیر پیتزا : به میزان لازم
سوسیس : ۳ عدد
نمک و فلفل : به میزان لازم

روش تهیه خمیر پیراشکی

تزیین پیراشکی با سس

ابتدا تخم مرغ و روغن را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس این مواد را هم بزنید توجه داشته باشید که نباید تخم مرغ را زیاد هم بزنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

هم زدن تخم مرغ و روغن هم زدن تخم مرغ

سپس ماست را در درون ظرف دیگری بریزید و نمک و جوش شیرین را در درون ماست حل کنید.

مخلوط کردن ماست با جوش شیرین و نمک

ماست را به مخلوط تخم مرغ و روغن اضافه نمایید.

اضافه کردن ماست به تخم مرغ

شیر را هم به این مواد اضافه نمایید سپس آرد را به صورت آرام آرام به مایه خمیر اضافه کنید و همه مواد مخلوط شده را هم بزنید تا مایه خمیر کاملا سفت شود و به دست نچسبد.

اضافه کردن آرد به مایه خمیر پیراشکی

در مرحله بعدی روش تهیه خمیر پیراشکی خمیر را در درون کیسه نایلونی بریزید و سپس کیسه نایلونی را به مدت ۱۲۰ دقیقه در درون یخچال قرار دهید.

خمیر پیراشکی

طرز تهیه پیراشکی پیتزایی

ابتدا سوسیس و فلفل دلمه ای و قارچ را خرد کنید.

خرد کردن قارچ و سوسیس و فلفل دلمه ای

 سپس در درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و ابتدا فلفل دلمه ای ها را در درون تابه سرخ کنید سپس سوسیس را به فلفل دلمه ای ها اضافه کنید و سپس قارچ را در درون تابه بریزید تا همه مواد تفت بخورند در مرحله آخر نمک و افلفل را به مخلوط مواد پیراشکی پیتزایی اضافه کنید. بعد از تفت خوردن مواد آن ها را در درون سبدی قرار دهید تا روغن اضافی مواد خارج شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه پیراشکی پیتزایی ، پنیر پیتزا رنده شده را در درون خمیر پیراشکی بریزید و سپس مواد را بر روی پنیر پیتزا بریزید و با کمک چنگال طرح دور پیراشکی را بر روی خمیر ایجاد کنید سپس پیراشکی های آماده شده را در درون روغن سرخ کنید.

پیراشکی پیتزایی سرخ کردن پیراشکی در درون روغن طرز تهیه پیراشکی پیتزایی

دستور تهیه پیراشکی پیتزایی به روش دیگر

برای پخت پیراشکی پیتزایی می توانید پنیر پیتزا را حذف کنید، همچنین در تهیه آن از گوشت ریش شده، مرغ یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید، در این روش قصد داریم دستور تهیه پیراشکی پیتزایی با ژامبون مرغ و گوشت، بدون استفاده از فر را آموزش دهیم.

روش تهیه پیراشکی پیتزایی

مواد لازم برای تهیه پیراشکی و خمیر آن

  • آرد/ نیم کیلو
  • شکر/ یک قاشق غذا خوری
  • نمک/ یک قاشق چای خوری
  • شیر/ ۲۵۰ گرم
  • مایه خمیر/ یک قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر یا بهبود دهنده/ یک قاشق چای خوری
  • روغن مایع/ ۶ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ/ یک عدد
  • ژامبون گوشت/ ۱۵۰ گرم
  • ژامبون مرغ/ ۱۵۰ گرم
  • چیپس خلال/ ۱۰۰ گرم
  • قارچ/ ۳۰۰ گرم
  • سس کچاپ/ ۱۵۰ گرم
  • فلفل قرمز/ یک قاشق چای خوری
  • ادویه لازانیا/ ۳ قاشق چای خوری
  • پودر سیر/ ۳ قاشق چای خوری
  • نمک/ یک قاشق چای خوری
  • پودر پاپریکا/ یک قاشق چای خوری
  • روغن سرخ کردنی/ یک لیتر

روش تهیه خمیر پیراشکی پیتزایی

در ابتدا برای تهیه خمیر پیراشکی، مایه خمیر، بهبود دهنده یا بکینگ پور را به همراه شکر و شیر ولرم در دمای ۳۸ درچه (به اندازه ای که انگشت را نسوزاند) در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید، سپس درب ظرف را ببندید و به مدت ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا مایه خمیر عمل آید.

سپس تخم مرغ، روغن و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید و هم بزنید و آرد را در داخل ظرفی که دو برابر مواد گنجایش داشته باشد, بریزید، وسط آن را کمی گود کنید و بعد مخلوط تخم مرغ و مایه خمیر را به آن بیفزایید و برای هم زدن همه مواد می توانید از قاشق استفاده کنید.

اکنون با کف دست خمیر را جمع کنید و ورز دهید، چند بار دیگر خمیر را باز کنید و ببندید, اما نباید به آن چنگ بزنید.

آموزش طرز تهیه پیراشکی پیتزایی

در صورتی که خمیر شل باشد، می توانید دستان خود را به کمی آرد آغشته کنید و خمیر را ورز دهید یا اینکه دستتان را با کمی روغن چرب کرده و خمیر را ورز دهید. نباید زیاد آرد به خمیر بزنید، زیرا موجب سنگین شدن خمیر خواهد شد. خمیر را حدوداً ده دقیقه ورز دهید و داخل ظرف خمیر را با انگشت خود و به مقدار خیلی کمی چرب کنید، سپس به اندازه یک قاشق چای خوری روغن به سطح و اطراف خمیر بمالید و اجازه دهید به مدت ۴۵ دقیقه دیگر خمیر استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

 

مراحل طرز تهیه پیراشکی پیتزایی با ژامبون

قارچ های اسلایس شده را به همراه یک قاشق روغن مایع در داخل تابه ای تفت دهید و درب آن را بگذارید تا قارچ ها آب بیندازند و خوب بپزند، سپس وقتی که به روغن بیفتد باید حرارت زیر آن را خاموش کنید  و کنار بگذارید.

چیپس های خلالی را در داخل پاکت آن، کمی فشار دهید تا به قطعه های کوچکتری تبدیل شوند، کالباس ها را هم به صورت نگینی خرد کنید، سپس قارچ، ژامبون، چیپس و سس کچاب را با یکدیگر مخلوط کنید.

در مرحله بعد، خمیر را کمی ماساژ دهید تا هوای اضافی داخل آن خارج شود، سپس آن را به هشت قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را با دست گرد کنید و چونه کوچکی درست کنید.

حال روی سطحی صاف یا میز کار را کمی آرد بپاشید و هر یک از چانه ها را با ضخامتی حدود ۳ یا ۴ میلی متر پهن کنید، سپس در وسط آنها، یک قاشق از مواد پیراشکی قرار دهید و بعد اطراف خمیر را به آرامی بر روی قسمت پر شده قرار دهید و مثل بقچه ببندید، چونه ها را کمی دیگر گرد کنید و از سمتی که بسته اید در داخل یک سینی آرد پاشی شده بچینید، سپس حدود ۱۵ دقیقه بگذارید به همین حالت بماند و استراحت کند.

اکنون برای سرخ کردن پیراشکی ها، در داخل قابلمه ای, روغن سرخ کردنی بریزید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا به خوبی داغ شود، زیرا حرارت زیاد پیراشکی ها را می سوزاند.

سپس پیراشکی ها را دو تا دو تا در داخل روغن قرار دهید، دو طرف آن را برگردانید تا خوب پخته شده و خوشرنگ شوند، پیراشکی ها در داخل روغن نیز مقداری دیگر باد می کنند، بنابراین بزرگتر شده و جای بیشتری می گیرند.

دستور تهیه پیراشکی پیتزایی

بعد از این که پیراشکی ها آماده شدند آن ها را در درون ظرف مناسبی قرار دهید می توانید برای تزیین کردن پیراشکی پیتزایی می توانید از روش های تزیین پیراشکی استفاده نمایید. امیدواریم از طرز تهیه پیراشکی پیتزایی استفاده نمایید و از تهیه این غذای خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده تهیه انواع پیراشکی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *