دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مرغ زعفرانی خوشمزه و خوش طعم

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

مرغ زعفرانی یکی از انواع غذا های ایرانی خوشمزه و خوش طعم است که می توانید این غذای ایده آل را در منزل به راحتی تهیه کنید. طرز تهیه مرغ زعفرانی را با بهترین روش در ادامه این مطلب از آشپزی آرگا مشاهده خواهید کرد.

مرغ زعفرانی غذایی بی نظیر و با طعم متفاوت است که بسیار پرطرفدار می باشد شما می توانید این غذای خوشمزه را با صرف مدت زمان کوتاهی تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه مرغ زعفرانی را به صورت مرحله به مرحله به شما کدبانوهای عزیز آموزش می دهیم، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

با مرغ می توانید غذا های متنوع و خوشمزه ای نظیر مرغ کنتاکی و مرغ مجلسی و مرغ زعفرانی و …. را تهیه کنید این غذا های متفاوت می توانند انتخاب مناسبی برای پذیرایی از مهمان ها نیز باشند. دستور پخت مرغ زعفرانی را با روشی متفاوت در این مطلب ملاحظه می کنید.

مرغ زعفرانی خوشمزه

مواد لازم

مرغ : ۲ قطعه
زعفران دم کرده : ۴ قاشق سوپ خوری
نمک : به میزان لازم
کره ذوب شده : ۱ قاشق سوپ خوری
فلفل سیاه : به میزان لازم
آبلیمو : ۱ قاشق سوپ خوری
آب پیاز : ۲ قاشق غذا خوری
پودر سیر : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه مرغ زعفرانی

در مرحله اول ابتدا مرغ ها را تمیز کنید و بشویید و سپس آن ها را کاملا خشک نمایید. در درون تابه ای نچسب و با اندازه مناسب کره را قرار دهید و سپس تابه را بر روی حرارت ملایم قرار دهید می توانید زیر تابه شعله پخش کن نیز قرار دهید به هر کدام از قطعه های مرغ پودر سیر و نمک و فلفل بزنید و آن ها را بر روی کره در درون تابه قرار دهید و شعله گاز را بیشتر کنید تا مرغ ها آب بیندازند و سپس شعله را کم کنید و زعفران آب کرده و آب پیاز را به مرغ ها اضافه کنید و به مدت ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا مرع ها با حرارت متوسط پخته شوند در این مدت درب تابه را نیز بگذارید و مرغ ها را هر چند دقیقه یک بار زیر و رو کنید تا همه سطح آن ها زعفرانی شود.

قرار دادن قطعه های مرغ در کره

بعد از گذشت ۲۰ دقیقه آبلیمو را نیز به مرغ اضافه کنید و سپس درب ظرف را باز بگذارید و بعد از ۵ دقیقه زیر شعله گاز را خاموش کنید و مرغ را برای سرو در درون ظرف مناسبی بکشید.

  •  آرون گروپس

 مرغ زعفرانی آماده سرو

نکات طلایی پخت بهتر مرغ زعفرانی

می توانید مقدار کمی زردچوبه نیز به مرغ اضافه کنید.
مقدار زعفران را در صورت تمایل می توانید بیشتر کنید که بستگی به ذائقه خودتان دارد.
برای خوش طعم کردن این غذای خوشمزه بهتر است آب پیاز را اضافه کنید.
مرغ زعفرانی را هم می توانید در درون فر بپزید تا برشته و مغز پخت شود.

طرز تهیه مرغ زعفرانی خوشمزه

بعد از آماده شدن مرغ می توانید آن را با کمک روش های تزیین مرغ به زیبایی تزیین کنید و سپس برای سرو مرغ زعفرانی را بر روی سفره قرار دهید.

آموزش تهیه مرغ زعفرانی داخل فر

مرغ زعفرانی یکی از غذا های بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت است فقط کافی است طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید، مرغ زعفرانی دارای انواع مختلفی است که در ادامه مطلب دستور تهیه مرغ زعفرانی داخل فر را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • ران مرغ : پنج تکه
  • پیاز : یک عدد
  • فلفل دلمه ای رنگی : یک تا دو عدد
  • لیمو ترش : یک عدد
  • زعفران دم کرده : به میزان لازم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • کره : سیصد گرم

آموزش تهیه مرغ زعفرانی در فر

نحوه تهیه :

در روش تهیه مرغ زعفرانی ابتدا به منظور خوشمزه تر شدن باید مرغ را همراه با مواد استراحت داده تا خوش طعم و خوش رنگ شود پس پیاز و فلفل دلمه ای را خرد کرده سپس داخل یک کاسه بریزید.

حالا به کاسه نمک، زعفران دم کرده، آب یک عدد لیمو و فلفل بیفزایید سپس به مخلوط حاصل تکه های مرغ را اضافه کنید.

در مرحله بعدی از طرز تهیه مرغ زعفرانی باید حسابی مرغ ها را به مواد به دست آمده آغشته کنید و درب ظرف را بسته سپس اجازه دهید مرغ داخل یخچال به مدت سه تا چهار ساعت استراحت کند تا طعم مواد به خورد مرغ برود و خوش طعم شود.

حالا پس از اینکه مرغ ها استراحت کرده اند آن ها از یخچال بیرون آورده و تمام مواد را داخل سینی فر گذاشته و بر روی مواد کره پخش نمایید.

در این مرحله از طرز تهیه مرغ زعفرانی به منظور خشک نشدن مرغ در زمان پخت، روی مواد را با فویل پوشانده سپس سینی را داخل فر که از قبل بر روی ۱۸۰ درجه گرم کرده اید قرار داده و اجازه دهید مرغ داخل فر به مدت بیست تا سی دقیقه بماند تا کاملاً پخته شود.

در مرحله پایانی سینی فر را بعد از زمان گفته شده از داخل فر خارج کرده سپس فویل آن را برداشته و گریل فر را روش نمایید و مجددا سینی را داخل فر بگذارید تا روی مرغ ها کاملاً طلایی رنگ و برشته شود و آن را با نون با برنج نوش جان کنید.

نحوه تهیه مرغ زعفرانی

بررسی فواید مرغ زعفرانی

مرغ زعفرانی فواید بسیار زیادی داشته و نقش مهمی در سلامت بدن ایفا می کند، در ادامه چند تا از فواید شگفت انگیز آن را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

پایین آوردن کلسترول :

همانطور که می دانید مرغ به نسبت گوشت قرمز، چربی اشباع شده و کلسترول کمتری دارد از این رو، سبب کاهش کلسترول در افراد خواهد شد.

بررسی خواص مرغ زعفرانی

بهبود سلامت چشم ها :

مرغ دارای مقادیر فراوانی ویتامین A است که برای سلامت چشم ها بسیار مفید و ضروری می باشد.

پیشگیری از پوکی استخوان :

وجود پروتئین در مرغ و ترکیبات آلی در زعفران سبب جذب کلسیم شده و در نتیجه به جلوگیری از بروز پوکی استخوان در افراد می کند.

فواید باورنکردنی مرغ زعفرانی

ضد افسردگی :

به دلیل اینکه مرغ دارای اسید آمینه ای به نام تریپتوفان است امکان دارد سبب احساس آرامش شود و همچنین زعفران دارای کروسین است که خواص ضد افسردگی دارد.

احساس سیری :

مرغ برای آن دسته از افرادی که به دنبال لاغری و یک رژیم غذایی سالم هستند بسیار مفید است زیرا، سرشار از پروتئین کم چرب است و باعث سیر نگه داشتن طولانی مدت می شود که در نهایت به کاهش وزن منجر خواهد شد.

نکاتی در رابطه با تهیه مرغ زعفرانی

۱.پیاز ها را بعد از پوست گرفتن به شکل خلالی خرد نمایید.

۲. سر و دانه های فلفل دلمه ای را جدا کرده سپس به شکل خلال خرد کنید.

۳. در صورت تمایل می توانید از فلفل دلمه به رنگ های مختلفی استفاده کنید.

۴. مرغ را می توانید به سایز دلخواه خود خرد کنید.

امیدواریم از طرز تهیه مرغ زعفرانی در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش غذا های متنوع با مرغ به بخش انواع غذا با مرغ مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *