دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

راه های درمان و رفع تیرگی زیر بغل و روش شدن پوست آن

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

استفاده از کرم های موبر، عرق کردن و استفاده از اسپری اغلب باعث تیرگی زیر پوست می شود. در این مطلب روش های خانگی و موثر رفع تیرگی زیر بغل را مورد بررسی قرار خواهیم داد و در ادامه علل تیرگی زیر بغل را ذکر خواهیم کرد.

تیرگی زیر بغل اغلب ممکن است باعث شرمندگی شود بویژه وقتی می خواهید لباس های بدون آستین و یا آستین کوتاه بپوشید. تیرگی زیر بغل یکی از مشکلات خیلی رایج می باشد که بدلیل از دست رفتن رنگ زیر پوست در زیر بغل ایجاد می شود. در این مطلب روش های مختلف از بین بردن تیرگی زیر بغل را با هم مطالعه می کنیم.

دلایل اصلی تیرگی زیر بغل، از بین بردن موهای زائد زیر بغل، استفاده از کرم های موبر، افزایش وزن، استفاده از الکل در اسپری ها و عطرها و عرق کردن می باشد. در مطلب چند روش موثر و طبیعی برای درمان تیرگی زیر بغل را برای شما آورده ایم. امیدواریم این روش ها موثر واقع شوند و بتوانید با استفاده از آن ها نسبت به رفت و درمان تیرگی زیر بغل اقدام نمایید بنابراین اگر شما نیز روش های مختلفی جهت رفع این مشکل امتحان کرده اید اما به نتیجه نرسیده اید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

رفع تیرگی زیر بغل

 برترین روش های رفع تیرگی زیر بغل

اگر زیر بغل شما تیره می باشد، نیازی به نگرانی نیست. احتمال آن کم است که تیرگی زیر بغل نشانه شرایط یک بیماری باشد. تیرگی زیر بغل معمولا بدلیل مسدود شدن منافذ پوست با تیره شدن پوست نمایان می شود، همچنین وقتی در معرض نور خورشید زیاد قرار می گیرید زیر بغل شما تیره می شود. تیرگی زیر بغل می تواند دلایل مختلفی از جمله از بین بردن موهای زائد بدن، استفاده از کرم های موبر، تعریق زیاد و استفاده از اسپری ها داشته باشد. در موارد نادر، می تواند نشانه شرایط پزشکی باشد که نیاز به درمان دارد. در این مطلب روش های خانگی درمان تیرگی بغل با قدرت شگفت انگیز را بیان خواهیم کرد.

جوش شیرین

یکی از دلایل اصلی تیرگی زیر بغل تجمع سلول های مرده در آن ناحیه است. ما اغلب لایه برداری زیر بغل را انجام می دهیم و در نتیجه با مشکل مواجه می شویم. ماسک جوش شیرین در لایه برداری بسیار عالی و موثر می باشد. دو قاشق چایخوری جوش شیرین و چند قطره آب را ترکیب کنید تا خمیر نسبتا ضخیمی بدست آید و آن را برای زیر بغل خود مورد استفاده قرار دهید. آن را به صورت حرکت دایره ای به آرامی زیر بغل بمالید. این عمل را بطور منظم سه تا چهار بار در طول هفته انجام دهید باعث می شود منافذ پوست شما باز شود و تمام سلول های مرده از بین بروند بنابراینبا رفع تیرگی زیر بغل شما را روشن می کند.

رفع طبیعی تیرگی زیر بغل

لیموترش و خیار

لیموترش و خیار هر دو درمانی عالی برای روشن کردن پوست می باشند. همه ما می دانیم که آبلیمو برای سال ها برای روشن کردن پوست مورد استفاده قرار می گرفته است. به عبارت دیگر، خیار دارای ویژگی های طبیعی است و برای تسکین بخشیدن و خنک سازی پوست موثر می باشد. با استفاده از آب خیار و آبلیمو ترکیبی تهیه کنید و آن را روی محل مورد نظر قرار دهید تا در رفع تیرگی زیر بغل به شما کمک کند. همچنین می توانید از آب خیار و یا لیمو به همراه پودر زردچوبه استفاده کنید تا نتایج بهتری بدست آید. برای بدست آوردن نتایج فوق العاده می توانید این عمل را هر روز انجام دهید.

  •  آرون گروپس

رفع تیرگی های زیر بغل

 آرد نخود و ماست

آرد نخود لایه بردار و روشن کننده پوست عالی می باشد. با استفاده از دو قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق غذاخوری ماست، یک قاشق چایخوری آبلیمو و مقداری پودر زردچوبه خمیری تهیه کنید. قبل از اینکه دوش بگیرید از آن برای زیر بغل خود استفاده کنید و برای سی دقیقه صبر کنید. با آب سرد آن را بشویید و با حوله ای آن را خشک نمایید. برای بدست اوردن نتایج بهتر برای از بین بردن تیرگی زیر بغل این عمل را هر روز و یا یک روز در میان انجام دهید.

ماسک رفع تیرگی های زیر بغل

عسل و شیر

ماسک عسل و شیر یک درمان عالی امتحان شده برای روشن کردن پوست می باشد. اسید و ویتامین موجود در شیر مواد اصلی هستند که به روشن شدن پوست کمک می کنند. یک قاشق چایخوری شیر را با مقدار مساوی عسل ترکیب کنید و مقداری پودر زردچوبه با آبلیمو به آن اضافه کنید و از این ترکیب برای زیر بغل خود استفاده کنید. روش دیگر استفاده از شیر ترکیب کردن آن با مقداری آرد نخود و عسل و بدست آمدن خمیر است. خمیر را روی زیر بغل خود قرار داده و اجازه دهید خشک شود. وقتی بطور کامل خشک شد، با آب سرد آن را بشویید و با یک حوله تمیز آن را خشک کنید. این عمل کمک فراوانی به رفع تیرگی زیر بغل شما می نماید

رفع تیرگی های زیر بغل با عسل

روغن نارگیل

روغن نارگیل توسط افراد زیادی برای درمان مشکلات پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از روش هایی که بیشتر از همه برای روشن شدن پوست زیر بغل مورد استفاده قرار گرفته است روغن نارگیل می باشد. روغن نارگیل حاوی عوامل روشن کننده پوست مثل ویتامین E است. ده دقیقه قبل از دوش گرفتن هر روز ده دقیقه از روغن نارگیل استفاده کنید. ناحیه مورد نظر را با حرکات دایره ای ماساژ دهید و سپس آن را با آب ولرم و صابون بشویید. از این دارو بطور منظم استفاده کنید تا در دوره کوتاه زمانی نتایج عالی بدست آید.

رفع و درمان تیرگی زیر بغل

لیمو و زردچوبه

به منظور تهیه این ماسک جهت رفع سیاهی زیر بغل می توانید کمی زردچوبه را با یک مشت آرد نخود چی، ماست و لیمو ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را زیر بغل بمالید و بگذارید به مدت ده تا پانزده دقیقه بر روی پوست تان بماند.

سیب زمینی

 می توانید بر روی پوست زیر بغل تکه های سیب زمینی بمالید و یا اینکه سیب زمینی را رنده کرده و آب حاصل از آن را به پوست زیر بغل بمالید و بعد از زمان پانزده تا بیست دقیقه با آب ولرم پوست ناحیه مورد نظر را بشویید.

روش های رفع سیاهی زیر بغل

گلاب

ترکیب چوب صندل و گلاب می تواند پوست زیر بغل را سفید و درخشان کند بنابراین کمی پودر چوب صندل و چند قطره گلاب را با هم ترکیب نمایید سپس خمیر به دست آمده از آن را بر روی پوست زیر بغل بمالید و پس از خشک شدن آن را بشویید.

پوست پرتقال

پرتقال یکی از میوه های بسیار مفید و موثر در این زمینه می باشد و به از بین بردن سلول های مرده پوست زیر بغل و حفظ لطافت آن کمک زیادی می کند فقط کافی است مقداری از پوست این میوه خوشمزه را با قرار دادن در مقابل نور خورشید خشک نمایید سپس پودر به دست آمده از آن را با کمی شیر یا آب مخلوط کرده و خمیر به دست آمده از آن را به شکل حرکت دایره ای بر روی پوست زیر بغل بمالید و بعد از زمان بیست دقیقه با آب سرد بشویید، جهت دریافت بهترین نتیجه از این روش هفته ای سه بار و شب ها استفاده کنید.

از بین بردن تیرگی زیر بغل با روش های طبیعی

سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب به منظور درخشندگی پوست زیر بغل گزینه بسیار مناسبی است، آرد برنج را با سرکه ترکیب کرده و مخلوط حاصل را بر روی پوست زیر بغل بمالید و اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید، از این روش چند بار در هفته استفاده کنید.

عسل و شکر

ترکیب دو قاشق غذا خوری عسل و یک قاشق شکر یک روش عالی جهت از بین بردن تیرگی زیر بغل می باشد و اجازه دهید به مدت بیست دقیقه بماند سپس با آب ولرم بشویید.

درمان تیرگی زیر بغل با چند روش موثر

اپیلاسیون یا لیزر

استفاده از تیغ یا کرم های موبر یکی از دلایل اصلی تیرگی زیر بغل است. برای حذف موهای زائد بهتر است از موم استفاده کنید. در این روش مو از ریشه کنده می شود و در نتیجه پوست زیر بغل بلافاصله چند درجه روشن تر می شود. استفاده از موم باعث می شود موهای شما به تدریج نازک و کم شوند. اگر به دنبال روشی دائمی هستید می توانید از لیزر استفاده کنید با استفاده از لیزر به تدریج تیرگی زیر بغل درمان می شود.

بررسی علت های تیرگی زیر بغل

  • استفاده مکرر از تیغ جهت از بین بردن موهای زائد
  • استفاده مداوم از اسپری یا استیک ضد بو
  • عفونت
  • تمیز نبودن ناحیه زیر بغل
  • تجمع سلول های مرده در زیر بغل
  • استفاده از مواد شیمیایی یا الکل
  • پوشیدن لباس های تنگ
  • تعریق زیاد

رفع تیرگی زیر بغل با چند راهکار مفید

روش های پیشگیری از تیرگی زیر بغل

تعداد کمی ماسک روشن کننده پوست و روش های درمان برای رفع تیرگی زیر بغل وجود دارد. که تمام آن ها توسط افراد در سراسر جهان مورد استفاده و ارزیابی قرار گرفته است. جدا از استفاده کردن از این داروها، همچنین می توانید مطمئن شوید که اقدامات پیشگیرانه را برای کاهش و رفع تیرگی پوست انجام داده اید که عبارتند از :

  • دوش گرفتن به صورت منظم
  • لایه برداری پوست زیر بغل
  • استفاده از وکس به جای تیغ برای از بین بردن موهای زیر بغل
  • خودداری از قرار گرفتن از آب و هوای بسیار گرم یا مرطوب
  • نگه داشتن وزن بدن در حد متناسب
  • پرهیز از پوشیدن لباس هایی از جنس الیاف مصنوعی
  • استفاده از پودر تالک به جای دئودرانت

امیدواریم با کمک روش های گفته شده برای همیشه از شر تیرگی زیر بغل خلاص شویید و پوستی درخشان داشته باشید، در پایان پیشنهاد می کنیم جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه سلامت پوست می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *