دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت بادبادک کاغذی به صورت مرحله به مرحله و تصویری

  • یلدا محمدی
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

ساخت بادبادک با کاغذ و چوب یکی از ایده های جالب برای سرگرم نمودن کودکان است که والدین عزیز می توانند انواع بادبادک های ساده و زیبا را با روش آسان مطرح شده در این مطلب برای کودکان تهیه نمایند.

روش های متعددی برای ساختن بادبادک کاغذی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان بادبادک های زیبا و متنوعی را برای کودکان تهیه کرد. همانطور که گفتیم در این مطلب به آموزش ساختن یک نوع بادبادک با کاغذ می پردازیم که این روش یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین روش های درست کردن بادبادک است. در ادامه مطلب همراه ما باشید و از آموزش مطرح شده برای درست کردن این بادبادک زیبا نهایت استفاده را ببرید.

ساخت بادبادک با کاغذ و چوب برای کودکان :

انواع مختلف بادبادک کاغذی وسیله ایی جالب و خلاقانه برای سرگرمی بچه ها است که می تواند ساعت ها کودک را سرگرم و شاد نماید. این آموزش همچون ساخت قایق کاغذی و ساخت موشک کاغذی می تواند خلاقیت و ابتکار را در وجود کودکان تقویت نماید. برای ساختن بادبادک با روشی ساده و آسان شما نیاز به کاغذ رنگی مناسب و یا مقوای نازک، نخ که بهتر است نخی سبک و محکم باشد (می توانید از نخ مخصوص بادبادک و یا نخ ماهیگیری استفاده نمایید)، سیخ چوبی و یا چوب نازک درخت. البته می توانید از انواع نی پلاستیکی نیز استفاده نمایید و در آخر برای تزیین نیز می توانید از روبان های پارچه ای نازک و یا روبان کاغذی استفاده نمایید. ابزار های مورد نیاز نیز شامل قیچی و چسب می باشد که با تهیه آنها می توان اقدام به ساختن بادکنک نمود.

ساخت بادبادک

در اولین مرحله طرز تهیه بادبادک، کاغذ را به شکل لوزی برش بزنید. اندازه کاغذ به سایز بادبادکی که در نظر دارید بستگی دارد، اما سعی کنید بادبادک خیلی بزرگی نسازید تا راحت تر بتوانید از آن استفاده نمایید. کاغذ برش زده را مطابق تصویر زیر از وسط تا بزنید تا خطوط اصلی آن مشخص شود.

بادبادک با کاغذ و چوب

حال یکی از سیخ های چوبی را روی خطی که بر اثر تازدن وسط کاغذ ایجاد شده است بچسبانید.

  •  آرون گروپس

نحوه ساخت انواع بادبادک

سیخ چوبی بعدی را که بهتر است به صورت خمیده باشد، مطابق تصویر زیر به کاغذ و روی سیخ چوبی قبلی بچسبانید.

ساخت بادکنک کاغذیآموزش بادبادک کاغذی جدید

در این مرحله از ساخت کاردستی ساده بادبادک، بهتر است روبان های مختلفی که در دسترس دارید را به هم متصل نموده و به پایین آن وصل نمایید.

آموزش ساخت بادبادک با کاغذ و چوب

مرحله آخر به اتصال نخ به بادبادک مربوط می شود که یکی از مهم ترین مراحل محسوب می گردد. سعی کنید نخ مناسب تهیه شده را مطابق عکس زیر به بادبادک متصل نموده و سپس از بادبادک کاغذی ساخته شده، نهایت استفاده را ببرید.

بادبادک کاغذی جالب و زیبا

مراحل درست کردن این نوع بادبادک کاغذی را مشاهده نمودید، در ادامه نمونه هایی از انواع بادبادک های کاغذی مختلف را ملاحظه می فرمایید که با روش ذکر شده، تهیه شده اند و هر یک می توانند الگوی مناسبی برای بادبادک شما باشند.

مدل بادبادک کاغذی ساخت بادبادک با مقوا مدل بادبادک مقوایی ساخت آسان بادبادک برای کودکان آموزش بادبادک با کاغد و مقوا مدل بادبادک کاغذی جدید

ساختن کاردستی بادبادک

ساختن انواع کاردستی برای بچه ها سرگرمی بسیار جذاب و جالب می باشد و برای درست کردن کاردستی بادبادک می توان از وسایل بسیار ساده و دسترس استفاده کرد که این وسایل عبارت است از :

  • ماکارونی در ۲ شکل پروانه‌ای و رشته ای
  • مقداری کاموا یا نخ ضخیم
  • گواش یا آبرنگ
  • کاغذ A4
  • چسب مایع
  • مداد

وسایل لازم برای ساختن بادبادک با ماکارونی

روش ساخت:

در ابتدا باید با مداد شکل اولیه بادبادک یا همان لوزی را روی برگه A4 ترسیم کنید(اندازه لوزی به دلخواه می باشد). آنگاه ماکارونی های رشته ای را به اندازه خطوط لوزی کوتاه نمایید و به وسیله مقداری چسب، رشته های ماکارونی را  خطوط روی برگه بچسبانید.

سپس در قسمت انتهای لوزی خطی مارپیچی بر روی برگه بکشید و تکه ای کاموا را به وسیله چسب بر روی این مسیر قرار دهید. بهتر است ابتدا چسب را روی کاغذ بریزید و بعد نخ کاموایی را روی آن قرار دهید.

ساخت بادبادک با ماکارونی

حال در این مرحله از ساخت کاردستی بادبادک باید ماکارونی های پروانه ای یا پاپیونی را با رعایت فاصله بر روی نخ کاموا چسبانیده شود.

ساختن بادبادک با ماکارونی

با استفاده از قلموی آغشته به گواش یا آبرنگ این پاپیون ها را به زیبای رنگ آمیزی نمایید.

ساختن بادبادک با ماکارونی همراه با تصویر

در مرحله آخر بدنه بادبادک یعنی لوزی ساخته شده با ماکارونی های رشته ای را نیز به سلیقه خود رنگ بزنید این کار را برای قسمت های داخلی لوزی نیز انجام دهید تا مراحل ساختن کاردستی بادبادک شما کامل شود.

ساختن بادبادک با ماکارونی برای کودکان

امیدواریم از آموزش ساختن بادبادک و کاردستی بادبادک لذت برده باشید، پیشنهاد می کنیم از دیگر مطالب آموزنده و آموزش های زیبا و جالب در این زمینه به بخش کاردستی مراجعه نموده و از دیگر مطالب ارائه شده با موضوعات مختلف دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *