دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه آش کشک مقوی و خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

آش کشک یکی از خوشمزه ترین آش ها است که به راحتی در منزل قابل تهیه است در این بخش از آشپزی طرز تهیه آش کشک را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

یکی از محبوب ترین آش های ایرانی آش کشک است که با جعفری تازه و نعناع داغ تهیه می شود. طرز تهیه آش کشک را با روشی بسیار آسان در ادامه این مطلب مشاهده خواهید کرد.

آش کشک و آش رشته و آش دوغ از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین آش ها هستند. در مطالی قبلی آشپزی طرز تهیه آش دوغ و آش رشته را به شما عزیزان آموزش دادیم در این مطلب قصد داریم تا دستور پخت آش کشک را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

تزیین آش کشک

مواد لازم برای ۶ نفر

سیر : ۲ حبه
پیاز خرد شده : ۱ عدد
گوجه فرنگی : ۲ پیمانه رنده شده
گوشت چرخ کرده : ۲۵۰ گرم
فلفل :  ۱قاشق مرباخوری
رشته آشی : ۱ پیمانه
جعفری : ۲۵۰ گرم
کشک : ۱ پیمانه
پیاز رنده شده : ۱ عدد
نعناع داغ : ۲ قاش غذا خوری
پیاز داغ : به میزان لازم

طرز تهیه آش کشک خوشمزه

ابتدا گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده را به همراه نمک و فلفل با دست ورز دهید و سپس قلقلی کنید.

درست کردن قلقلی

پیاز خرد شده را با مقداری روغن در درون قابلمه ای مناسب  تفت دهید و بعد سیر را به پیاز اضافه نمایید و بعد از این که سیر و پیاز تفت خوردند گوجه فرنگی و فلفل را هم به سیر و پیاز اضافه نمایید بعد از این که همه مواد آش تفت خوردند قلقلی ها را نیز به مواد اضافه نمایید و سپس مقداری آب به مواد آش اضافه کنید و وقتی که آب به دمای جوش رسید رشته های آشی را هم به مواد آش اضافه نمایید.

  •  آرون گروپس

دستور پخت آش کشک خوشمزه

بعد از این که قلقلی ها و رشته های آشی پخته شدند در پایان این روش پخت، جعفری و کشک را هم به آش کشک اضافه کنید.

طرز تهیه آش کشک با بهترین روش

آش کشک

وقتی که آش جا افتاد در درون ظرف سرو آن را بکشید و با نعناع داغ و پیاز داغ آش کشک را تزیین کنید. آش کشک را می توانید در وعده نهار و میان وعده و به عنوان افطاری در ماه مبارک رمضان میل کنید.

دستور طبخ آش کشک به روشی دیگر

آش کشک یکی از آش های سنتی ایرانیان است که در شهر های مختلف از جمله آذربایجان، سمنان، کرمانشاه و … به روش های گوناگونی طبخ می شود, اما با این وجود در تمامی روشها از رشته آش، سبزی و کشک در ترکیب مواد آن استفاده می شود، حال برای یادگیری این دستور از پخت آش کشک در ادامه همراه ما شوید.

نحوه تهیه آش کشک

مواد لازم

  • پیاز/ یک عدد
  • لوبیا قرمز/ یک و نیم پیمانه
  • برنج/ یک پیمانه
  • سبزی آش/ ۱۵۰ گرم
  • کشک/ یک لیوان
  • نعناع داغ/ به میزان لازم
  • نمک، زردچوبه و فلفل سیاه/ به مقدار لازم
  • سبزی آش : تره، جعفری، نعناع، گشنیز/ به مقدار لازم

روش تهیه آش کشک

در ابتدا پیاز را خرد کنید و بعد از سرخ کردن، زردچوبه را به آن اضافه کنید، سپس حدود ۴ تا ۵ لیوان آب به آن اضافه کنید، لوبیا های پخته و آبکش شده را نیز به همراه برنج پخته شده به آن بیفزایید.

در مرحله بعدی، نوبت اضافه کردن سبزی های آش است که بعد از ساطوری کردن آنها می توانید به آش اضافه کنید و وقتی سبزی پخته شد، فلفل را بیفزایید، در صورت تمایل می توانید مقدار کمی آویشن نیز در این مرحله اضافه کنید.

اکنون باید کشک را داخل آش بریزید و هم بزنید تا با سایر مواد مخلوط شوند، برای این مکنظور ۵ دقیقه زمان بدهید. سپس نمک را اضافه کنید، توجه داشته باشید که قبل از افزودن کشک، نمک نزنید، زیرا اگر کشک شما شور باشد در نتیجه آش نیز شور خواهد شد، بنابراین بعد از اینکه کشک را اضافه کردید، آش را بچشید و در صورت کم بودن نمک، به اندازه نمک بزنید. اکنون آش کشک آماده شده و می توانید بعد از تزیین با نعناع داغ نوش جان کنید.

دستور تهیه آش کشک

 نکته ۱ : در بین سبزی آش می توانید در صورت دلخواه نیز از شنبلیله نیز استفاده کنید اما توجه داشته باشید که مقدار ان باید خیلی کم باشد زیرا موجب تلخ شدن آش خواهد شد.

نکته ۲ : لوبیا قرمز را نیز قبل از استفاده از چند ساعت قبل خیس کنید و بعد به همراه چند لیوان آب بگذارید بپزد و بعد از پختن می توانید داخل یک صافی بریزید تا آب آن گرفته شود.

امیدواریم از طرز تهیه آش کشک در منزل لذت کافی را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده پخت آش های مختلف می توانید در صورت تمایل به بخش انواع آش و سوپ مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *