دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پنج روش درمان خانگی سرماخوردگی موثر و شفابخش

  • سمانه عقیقی
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

درمان خانگی سرماخوردگی شامل روش های طبیعی مانند استفاده از عسل ، میوه ها و سبزیجات تازه ، بخور کردن با اسطوخودوس و اکالیپتوس، غرغره کردن با آب نمک،استفاده ازدمنوش های گیاهی و رعایت بهداشت فردی می باشد.

سرماخوردگی بیماری ویروسی است که به راحتی قابل پخش و تکثیر است . اگر بدن ضعیف باشد شخص مکرر دچار سرماخوردگی می شود و برای مدتی روال زندگی عادی اش مختل می شود. درمان خانگی سرماخوردگی سریع ترین و موثرترین روش است که می توان از شدت آن جلوگیری کرد.

پنج درمان خانگی سرماخوردگی شفابخش

درمان خانگی سرماخوردگی علایم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه ، سردرد ، کوفتگی عضلات، بی حوصلگی، تب ،گلودرد را به طور معجزه آسا بهبود می بخشد.

درمان خانگی سرماخوردگی

با این پنج روش درمان خانگی سرماخوردگی آشنا شوید:

 غرغره کردن محلول آب نمک:

غرغره کردن مداوم محلول آب و نمک درد گلو و التهاب و عفونت گلو را از بین می برد. نمک محلول نباید زیاد و آب شور باشد و بهتر است از آب ولرم استفاده کنید.

مصرف سیر:

سیر از خاصیت ضدعفونی و باکتریایی و تقویت سیستم ایمنی بدن برخوردار است که این بخاطر وجود آلیسین در آن است . سیر درمان سرماخوردگی را تسریع می کند. می توان سیر را له کرد و همراه آب گوشت ولرم مصرف کرد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

استفاده از عسل:

عسل را دریابید. اگر هر روز صبحانه عسل میل کنید دیگر مبتلا به سرماخوردگی نخواهید شد. و نیز عسل در درمان سرماخوردگی نیز بسیار موثر و شفابخش عمل می کند. می توان از مخلوط عسل با آب لیموترش و آب ولرم برای درمان بیماری استفاده کرد که باعث تسکین التهاب سینه و گلو می گردد و نیز خاصیت ضدعفونی کنندگی بالایی را داراست.

دمنوش آویشن:

دمنوش آویشن در درمان سرفه های مزمن بسیار موثر عمل می کند. همچنین خاصیت ضدعفونی کننده اش باعث درمان التهابات مجاری تنفسی می شود.

بخور دادن:

بخور با برگهای اکالیپتوس و اسطوخودوس سبب خارج شدن بیماری از بدن می شود. سموم بدن دفع می شود و سلول های ایمنی بدن خود را بازسازی می کنند. اکالیپتوس خلط آور و روان کننده ترشحات ریوی است.

روش های درمان خانگی سرماخوردگی بسیار می باشند که استفاده از میوه هایی مانند سیب و موز و لیمو و … و به طور کلی ویتامین C و سبزیجات تازه مانند پیاز، شلغم ، فلفل قرمز ، هویج ،در درمان سرماخوردگی کمک کننده هستند. استفاده از نوشیدنی های گرم و سوپ ها بخصوص سوپ مرغ نیز در این دوران برای بهبودی سرماخوردگی توصیه می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *