دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیتزا گوشت فوق العاده خوشمزه

  • ندا خوشرو
  • ۶ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

پیتزا یکی از انواع غذا های پرطرفدار و محبوب در بین همه رده های سنی است. بیشتر کدبانوهای ایرانی ترجیح می دهند تا پیتزا را خودشان در منزل با رعایت کردن نکات بهداشتی تهیه کنند. در این بخش از آشپزی قصد داریم تا شما را با طرز تهیه پیتزا گوشت خوشمزه و خانگی آشنا سازیم.

پیتزا در دو نوع مختلف ایتالیایی و معمولی تهیه می شود. پیتزاهای معمولی مانند پیتزا مخصوص و پیتزا مخلوط در ایران رایج تر هستند ولی در بیشتر نقاط دنیا از پیتزاهای ایتالیایی بیشتر استفاده می کنند. در ادامه این مطلب طرز تهیه پیتزا گوشت را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار می دهیم.

پیتزا یکی از انواع فست فود های خوش خوراک و خوش طعم است که می توانید آن را با سس گوجه فرنگی و پنیر پیتزا و مواد دلخواه نظیر ژامبون و سوسیس و کالباس و گوشت چرخ کرده و انواع سبزیجات و … تهیه کنید. مراحل دستور پخت پیتزا گوشت را در این بخش ملاحظه خواهید کرد.

طرز تهیه پیتزا گوشت در منزل

مواد لازم برای تهیه پیتزا

خمیر پیتزا : ۱ بسته ( می توانید خمیر پیتزا را هم با کمک دستور طرز تهیه زیر در منزل تهیه کنید).
گوشت چرخ کرده : ۱۵۰ گرم
روغن زیتون : ۲قاشق غذا خوری
قارچ خرد شده : ۱۲۵ گرم
پیاز خرد شده : ۱ عدد
پنیر پیتزا : ۲۰۰ گرم
فلفل سبز خرد شده : ۱۲۵ گرم
آویشن : به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

آرد : ۲ پیمانه
شکر : ۱ قاشق چای خوری
مایه خمیر : ۱ قاشق چای خوری
نمک : ۱ قاشق چای خوری
آب : ۱ لیوان
روغن مایع : ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا

خمیر پیتزا با روشی آسان در منزل

مایه خمیر را به همراه نمک و شکر در درون آب داغ بریزید و به خوبی با آب مخلوط کنید ۵ دقیقه به آن استراحت دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده روغن را به مخلوط خمیر مایه و شکر اضافه نمایید.

  •  آرون گروپس

اضافه کردن زوغن مایه به خمیر مایه

 دو پیمانه آرد را به مخلوط مایه خمیر اضافه کنید و همه مواد را به خوبی باهم ترکیب کنید و سپس خمیر  را به مدت ۶۰ دقیقه در جایی گرم قرار دهید.

اضافه کردن آرد به خمیر پیتزا خمیر پیتزا

طرز تهیه پیتزا گوشت خوشمزه خانگی

برای تهیه پیتزا گوشت ابتدا پیاز را در درون تابه سرخ کنید.

تفت دادن پیاز در درون روغن

 بعد از این که پیاز ها طلایی رنگ شدند گوشت چرخ کرده را به پیاز ها اضافه نمایید و بعد از این که گوشت و پیازها خرد شدند نمک و فلفل را به مخلوط پیاز و گوشت چرخ کرده اضافه کنید و سپس مایه پیتزا را در جایی قرار دهید تا خنک شود.

اضافه کردن گوشت چرخ کرده به پیاز اضافه کردن ادویه به گوشت چرخ کرده
سپس خمیر پیتزا را بر روی قالب پهن کنید و فر را بر روی دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا داغ شود و سپس سس کچاپ را بر روی خمیر پیتزا بمالید.

مالیدن سس قرمز بر روی خمیر پیتزا

 ۱/۲ پنیر پیتزا را هم بر روی خمیر پیتزا بریزید مایه گوشتی و فلفل سبز های خرد شده و قارچ های خرد شده را بر روی خمیر پخش کنید و باقی مانده پنیر پیتزا را با آویشن مخلوط کنید و بر روی مواد پیتزا بریزید.

ریختن مایه گوشتی بر روی خمیر پیتزا پیتزا گوشت خوشمزه

و قالب فر را به مدت ۱۵ دقیقه در طبقه میانی فر قرار دهید تا ترد و پخته شود. امیدواریم این روش از طرز تهیه پیتزا گوشت مورد توجهتان قرار گرفته باشد، در ادامه روشی دیگر از پخت پیتزا گوشت را در اختیارتان قرار می دهیم.

پیتزا گوشت با بهترین دستور طرز تهیه در منزلپیتزا قارچ و گوشت

دستور تهیه پیتزا گوشت به روشی دیگر

پیتزا گوشت را می توان به روشهای دیگری از جمله با فر و بدون فر و نیز با ترکیب مواد دیگری در منزل و به صورت بهداشتی درست کرد، در این قسمت قصد داریم, آموزش دیگری از پخت پیتزای گوشت و قارچ را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین درادامه همراه ما شوید.

شیوه تهیه پیتزا گوشت

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده/ ۳۵۰ گرم
  • پنیر پیتزا/ ۵۰۰ گرم
  • خمیر آماده/ یک بسته
  • فلفل دلمه ای رنگی/ به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی فیله شده/ ۲ عدد
  • قارچ/ ۴ عدد
  • پیاز/ یک عدد
  • سیر/ ۳ حبه
  • نمک، زردچوبه، فلفل، آویشن/ به مقدار لازم
  • رب گوجه فرنگی/ ۲ قاشق غذاخوری
  • سس تند گوجه فرنگی/ ۳ قاشق سوپ خوری
  • سوسیس در صورت تمایل/ ۲ عدد

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

در ابتدا پیاز و سیر را به صورت نگینی خرد کنید و آنها را به همراه گوشت چرخ کرده، نمک و ادویه در داخل تابه ای که یک قاشق غذا خوری روغن ریخته اید، تفت دهید. سپس رب و نمک را افزوده و مخلوط کنید.

می توانید در منزل و خودتان خمیر پیتزا را تهیه و یا آن را به صورت آماده خریداری کنید که در اینجا از خمیر آماده استفاده کرده ایم؛ در ابتدا روی خمیر را مقداری سس بریزید و آن را در همه جای خمیر به صورت یکسان پخش کنید، سپس یک لایه پنیر پیتزای رنده شده را روی آن بریزید تا کل سطح نان آغشته به سس را بپوشاند.

در لایه بعدی، گوشت تفت داده شده را بریزید و آن را به طور کامل روی پنیر پیتزا پخش و صاف کنید و دوباره مقدار خیلی کمی پنیر پیتزا روی آن بپاشید.

و بعد گوجه فرنگی، فلف دلمه ای و قارچ ها را روی لایه گوشت بریزید، توجه داشته باشید بعد از افزودن هر کدام از آنها مقداری پنیر روی لایه بپاشید، زیرا در این صورت هنگام برش زدن پیتزا تکه های آن حالت منسجم تری خواهند داشت و مواد از روی نان جدا نمی شوند، در انتها و بعد از اینکه همه مواد را ریختید، لازم است یک لایه دیگر از پنیر را روی پیتزا بریزید.

نکته : در صورت تمایل می توانید قارچ ها را بعد از ورقه ورقه کردن در مقداری در تابه تفت دهید و بعد استفاده کرده و یا اینکه به صورت خام استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید از سوسیس، زیتون و ذرت نیز در ترکیب مواد پیتزا به روشی دیگر استفاده نمایید.

اکنون آن را در داخل فر را که در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم شده و داغ شده است به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قرار دهید (زمان پختن در فر های مختلف متفاوت می باشد) و بعد از چک کردن پخت آن می توانید آن را آماده سرو کنید. همچنین برای طلایی شدن پنیر، می توانید در دو یا سه دقیقه آخر پخت، گریل فر را روشن کنید و مواظب باشید که پیتزا نسوزد.

نحوه تهیه پیتزا گوشت

با کمک این دستور غذایی می توانید پیتزا گوشت خوشمزه ای را در منزل تهیه نمایید امیدواریم از طرز تهیه پیتزا گوشت در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای آموزش مشاهده پخت پیتزا های متنوع می توانید در صورت تمایل به بخش انواع پیتزا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *