دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه قارچ پفکی خوشمزه و دوست داشتنی

  • ندا خوشرو
  • ۲ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

قارچ یکی از خوشمزه ترین نعمت های الهی است و با آن می توان انواع غذا ها و پیش غذا های متنوع را طبخ کرد. در این مطلب ما قصد داریم تا طرز تهیه قارچ پفکی را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش دهیم.

قارچ پفکی از لذیذ ترین غذا های فرنگی است که شما می توانید آن را در منزل به راحتی طبخ کنید. در این بخش از آشپزی مجله آرگا طرز تهیه قارچ پفکی را با بهترین روش مشاهده خواهید کرد امیدواریم از روش تهیه این غذای خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید.

قارچ پفکی و قارچ سوخاری و قارچ شکم پر از غذا های بی نظیر و متفاوتی هستند این غذا های خوش طعم دارای کالری بسیار کمی می باشند. قارچ پفکی را به اندازه لازم تهیه کیند زیرا اگر قارچ پفکی در درون یخچال بماند حالت پفکی و خوشمزه بدون خودش را از دست می دهد.  روش درست کردن قارچ پفکی مشابه روش تهیه قارچ سوخاری است که در ادامه این مطلب با نحوه تهیه قارچ پفکی آشنا خواهید شد.

طرز تهیه قارچ پفکی

مواد لازم

تخم مرغ : ۲ عدد
شیر : ۱/۴ لیوان
قارچ تازه و ریز : ۲۵۰ گرم
آرد ذرت : ۱/۲ لیوان
بیکینگ پودر : ۱ قاشق مربا خوری
پودر سوخاری : ۱ بسته
روغن مخصوص سرخ کردنی : به یمزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه قارچ پفکی

برای تهیه قارچ پفکی ابتدا قارچ ها را به خوبی تمیز کنید و آن ها را بشویید.

شستن قارچ تمیز کردن قارچ

بهتر است قارچ ها را با کمک دستمال مرطوبی تمیز کنید تا موقع سرخ کردن آب نیندازد سپس لایه بالایی قارچ را به کمک چاقو جدا کنید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تمیز کردن قارچ با دستمال سفید مرطوب

سپس تخم مرغ ها را در درون کاسه ای بشکنید و با کمک چنگال و یا همزن آن ها را هم بزنید.

شکستن تخم مرغ ها در درون ظرف

شیر را به تخم مرغ های زده شده اضافه کنید و بعد بیکینگ پودر را به مخلوط شیر و تخم مرغ اضافه نمایید.

اضافه کردن شیر به تخم مرغ زده شده
در مرحله بعدی پخت قارچ پفکی، در درون ظرف دیگری آرد ذرت و پودر سوخاری را به همراه نمک و فلفل مخلوط کنید.

مخلوط کردن آرد ذرت و آرد سوخاری

قارچ ها را در درون مخلوط تخم مرغ و شیر بزنید و سپس دوباره قارچ ها را در درون مخلوط آرد و پودر سوخاری بزنید و آن ها را در روغن نسبتا داغی با حرات ملایم سرخ کنید ( توجه داشته باشید که باید روغن روی قارچ را بگیرد).

مراحل تهیه قارچ پفکی سرخ کردن قارچ در درون روغن

طرز تهیه قارچ پفکی خوشمزه

دستور طبخ قارچ سوخاری

قارچ سوخاری یکی از غذا های پرطرفدار و خوش طعم می باشد که به عنوان یک غذای بین المللی شناخته می شود، در اینجا روش تهیه قارچ سوخاری با ماست چکیده را آموزش می بینید.

روش تهیه قارچ پفکی

مواد لازم

  • قارچ/ ۵۰۰ پگرم
  • ماست چکیده/ ۴ قاشق غذا خوری
  • تخم مرغ/ یک عدد
  • آبلیمو/ ۲ قاشق غذا خوری
  • زعفران/ یک قاشق چای خوری
  • آرد سوخاری و آرد سفید/به میزان کافی
  •  روغن/ به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه/ به مقدار لازم

روش تهیه قارچ سوخاری با ماست

به منظور تهیه قارچ سوخاری به این روش نیز قارچ ها را بعد از شست و شو با دستمال تمیز خشک کنید و کنار بگذارید، سپس در داخل یک کاسه بزرگ و جادار ماست چکیده را بریزید، حتما باید ماست شما بدون آب (چکیده) و پرچرب باشد.

در مرحله بعدی، زعفران دم کرده و آبلیمو و نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید، سپس همه مواد را به خوبی هم بزنید تا مخلوط یکدستی بدست آید.

اکنون قارچ ها را داخل مواد قرار دهید و کمی هم بزنید تا قارچ ها به خوبی به مواد آغشته شوند، سپس روی درب ظرف را سلفون بکشید و حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت درون یخچال بگذارید تا قارچ های شما طعم دار شوند.

سپس قارچ ها را از یخچال بیرون آورید و بعد تخم مرغ ها را در داخل کاسه ای جداگانه بشکنید و به همراه یک قاشق غذا خوری ماست و آرد سوخاری به خوبی مخلوط کنید تا حالت خمیری شل بدست آید.

در مرحله بعدی طرز تهیه قارچ سوخاری، آرد سفید و آرد سوخاری را جداگانه در داخل کاسه هایی بریزید و کنار دست تان قرار دهید، سپس ظرفی گود مثل شیر داغ کن را روی حرارت متوسط بگذارید و مقداری روغن داخل آن بریزید به طوری که قارچ ها به هنگام سرخ شدن در داخل آن شناور باشند.

حال برای سرخ کردن قارچ ها، آنها را بعد از اینکه به آرد سفید آغشته کردید، داخل مخلوط تخم مرغ بزنید و بعد در آرد سوخاری بغلتانید و در آخر در داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شوند. همچنین توجه داشته باشید که روغن مورد استفاده حتما سرخ کردنی باشد، زیرا این روغن ها دارای ترکیبات خاصی هستند که جذب غذا نمی شوند.

بعد از طلایی شدن قارچ ها، آنها را از روغن بیرون آورید و روی یک توری فلزی بگذارید تا روغن شان خارج شوند، اکنون می توانید قارچ های سوخاری را آماده سرو کنید و به همراه سس کچاب نوش جان نمایید.

دستور تهیه قارچ پفکی

بعد از این که قارچ سرخ شدند آن ها را در درون صافی قرار دهید تا روغن اضافی از آن ها خارج شود. همانطور که مشاهده کردید طرز تهیه قارچ پفکی بدون صرف مدت زمان زیادی امکان پذیر است. اگر تمایل دارید تا پخت غذا های متنوع با قارچ را یاد بگیرید به شما پیشنهاد می کنیم به بخش انواع غذا با قارچ مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *