دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مشکوفی خوشمزه و پرطرفدار

  • ندا خوشرو
  • ۲ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

مشکوفی یکی از انواع پیش غذا های مازندرانی است که بسیار خوش طعم و خوش عطر است و شما می توانید به جای استفاده از این دسر آماده و کارخانه ای خودتان مشکوفی را در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه مشکوفی را در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار داده ایم.

مشکوفی دسری شبیه به فرنی است و شما می توانید این دسر خوشمزه را در ماه مبارک رمضان با نشاسته تهیه کنید. برای خوش عطر کردن مشکوفی می توانید از گلاب و بهار نارنج و انواع عرقی جات معطر استفاده نمایید. در این بخش از آشپزی طرز تهیه مشکوفی را مشاهده خواهید کرد.

دستور تهیه مشکوفی، مشابه طرز تهیه مسقطی است با این تفاوت که در  این دسر از شیر استفاده می شود ولی برای تهیه مسقطی از آب استفاده می کنند. تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا شما را با روش درست کردن این دسر در منزل آشنا سازیم.

طرز تهیه مشکوفی با نشاسته

مواد لازم

کره : ۱ قاشق غذاخوری
گلاب : ۱ قاشق غذا خوری
وانیل : ۱/۳ قاشق غذا خوری
نشاسته : ۳ قاشق غذا خوری
شکر : ۳ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده : ۲ قاشق غذا خوری
شیر : ۲ لیوان

طرز تهیه مشکوفی با شیر (دسر مازندرانی)

ابتدا شیر سرد را در درون قابلمه بریزید و نشاسته و شکر را به شیر اضافه کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا نشاسته در درون شیر حل شود.

حل کردن نشاسته در درون شیر سرد

سپس قالمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید و مخلوط شیر و نشاسته را هم بزنید.

  •  آرون گروپس

قرار دادن مخلوط نشاسته و شکر و شیر بر روی حرارت گاز

در مرحله بعدی طرز تهیه مشکوفی وقتی که شیر گرم شد کره و وانیل را به همراه گلاب و زعفران دم کرده به مایه مشکوفی اضافه کنید و مخلوط مواد را هم بزنید و صبر کنید تا مایه مشکوفی غلیظ شود.

ریختن گلاب در درون مشکوفی

اضافه کردن زعفران به مشکوفی

میزان غلظت مشکوفی به خودتان بستگی دارد.

غلظت مناسب برای مشکوفی

تزیین مشکوفی

برای این که مشکوفی را به صورت ترکیبی از رنگ ها تهیه کنید می توانید دارچین را به همراه پودر هل و کاکائو در نصف لیوان آب جوش حل کنید و سپس مواد حل شده را به صورت لایه لایه روی مایه مشکوفی بریزید تا مشکوفی ترکیب زیباتری را پیدا کند. از لایه های ژله هم می توانید در بین لایه های مشکوفی و مخلوط مواد حل شده استفاده کنید.

مشکوفی دو رنگ

طرز تهیه مشکوفی با نشاسته و شیر

بعد از این که مشکوفی به غلظت دلخواهتان رسید آن را از روی حرارت گاز بردارید و در ظرف های مورد نظرتان بریزید و بعد از خنک شدن مشکوفی آن را در درون یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. می توانید روی مشکوفی را با کمک میوه و پودر پسته و پودر نارگیل و دارچین و خلال بادام و پسته و انواع ترافل های رنگی و … به زیبایی تزیین کنید. هم چنین برای تزیین کردن مشکوفی می توانید از روش های تزیین فرنی کمک بگیرید.

روش تهیه مشکوفی بروجردی، مشکوفی قزوینی و فایده آن

به طور کلی مشکوفی را می توان به سه روش زعفرانی، کاکائویی و ساده تهیه کرد، اما تهیه دسر مشکوفی به روش بروجردی و قزوینی نیز مانند دستور العمل قبلی تهیه مشکوفی مازندرانی می باشد و فرق چندانی با یکدیگر ندارند.

نحوه تهیه مشکوفی

بعد از اینکه دسر خود را تهیه کردید، می توانید آن را در داخل قالب دلخواه خود بریزید، البته قبل از آن با مقدار کمی روغن کف قالب را چرب کنید، سپس دسر مشکوفی را داخل آن بریزید تا خودش را بگیرد و بعد آن را در ظرف مناسب برای سرو برگردانید.

جالب است بدانید که دستور تهیه دسر پاناکوتا که یک نوع دسر ایتالیایی است نیز مشابه این نوع دسر می باشد و تنها فرق آن استفاده از ژلاتین در ترکیب آن می باشد، برای یادگیری دستور تهیه دسر پاناکوتا شکلاتی می توانید در اینجا کلیک کنید.

آشنایی با فواید درمانی مشکوفی

نشاسته یکی از مواد اصلی در ترکیب مشکوفی می باشد که دارای خواص زیادی از جمله درمان سرماخوردگی می باشد؛ نشاسته گلو را نرم می کند، موجب درمان سرفه و تسکین درد سینه می شود، ضد خفقان است، از این رو مشکوفی به دلیل وجود نشاسته می تواند فواید زیادی داشته باشد، حال در صورتی که سرفه خشک و سینه درد دارید با خوردن مشکوفی گرم، سینه تان نرم می شود و مصرف آن برای درمان سرفه کودکان نیز موثر است.

روش تهیه مشکوفی

همچنین مشکوفی به علت انرژی زا بودن در بدنسازی نیز توصیه می شود اما از آنجا که نشاسته چاق کننده می باشد، مصرف دسر های مختلف که در ترکیب خود نشاسته دارند برای افراد چاق باید با احتیاط استفاده شود، اما برای افراد لاغر که کمبود وزن دارند، بسیار مفید است. در پایان امیدواریم آموزش تهیه مشکوفی مورد توجهتان قرار گرفته باشد و در صورت تمایل برای یادگیری تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *