دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

انواع رنگ موی گیاهی به همراه طرز تهیه و روش استفاده

  • ندا خوشرو
  • ۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

تغییر در رنگ مو یکی از مناسب ترین تنوع ها در زندگی روزمره است. برای رنگ کردن موهایتان می توانید از انواع رنگ موهای گیاهی و شیمیایی استفاده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه چند نوع رنگ موی گیاهی زیبا را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

برخی از خانم ها با بالا رفتن سن خود ترجیح می دهند برای از بین بردن موهایشان از رنگ مو استفاده کنند رنگ مو های شیمیایی دارای مزیت های زیادی هستند شما می توانید با کمک آن ها تغییرات زیادی را در چهره و موهایتان ایجاد کنید و هم چنین با کمک رنگ موها می توانید شاداب تر و جوان تر به نظر برسید . علاوه بر این تنوع در این رنگ موها بسیار زیاد است ولی باید توجه داشته باشید که رنگ موهای شیمیایی آسیب هایی را به موهای شما می رسانند که به شما توصیه می کنیم برای در امان ماندن از آسیب های رنگ های شیمیایی بهتر است از رنگ موی گیاهی استفاده نمایید.

برخی از خانم ها در دوران بارداری خود تمایل دارند که موهایشان را رنگ بزنند.  رنگ موهای شمیایی در دوران بارداری آسیب های جدی را به جنین وارد می کنند بهتر است شما در این دوران از انواع رنگ مو گیاهی و طبیعی برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید. در ادامه این مطلب طرز تهیه چند رنگ مو طبیعی و گیاهی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

رنگ موهای قهوه ای

انواع رنگ موی گیاهی

تنوع در رنگ موهای گیاهی بسیار کمتر از رنگ موهای شیمیایی است و شما نمی توایند با رنگ موهای گیاهی موهایتان را به صورت ترکیبی رنگ بزنید ولی مزیت این رنگ موها این است که آسیبی به موهای شما وارد نمی کنند و باعث استحکام موها می شوند. توجه داشته باشید که اگر از رنگ موهای گیاهی استفاده کنید تا مدت زیادی نمی توانید رنگ مو خود را تغییر دهید و یا با کمک رنگ موهای شیمیایی موهایتان را رنگ بزنید. در این بخش طرز تهیه چند نوع رنگ مو گیاهی را در اختیار شما همراهان عزیز قرار داده ایم شما می توانید با کمک مواد طبیعی و ارزان این رنگ موهای طبیعی را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

روش تهیه رنگ موهای گیاهی در منزل

طرز تهیه رنگ مو گیاهی ماهگونی

قبل از استفاده از این رنگ مو گیاهی حتما موهای خود را بشویید و سپس با کمک حوله آب اضافی موهایتان را بگیرید و رنگ مو را بر روی موهای خشک و تمیز خود قرار دهید.

آموزش اسخت رنگ موهای طبیعی در منزل

  •  آرون گروپس

مواد لازم

دم کرده بابونه : سیصد سی سی + حنا : شش قاشق غذاخوری + آب لیمو : یک قاشق غذاخوری + پودر قهوه : دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه رنگ مو طبیعی ماهگونی

ابتدا در درون ظرفی مناسب دم کرده بابونه و آب لیمو را با یکدیگر مخلوط کنید سپس پودر قهوه و حنا را به مخلوط این مواد طبیعی بیافزایید. بعد از این که همه مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کردید رنگ موی ماهگونی گیاهی را بر روی موهای خود قرار دهید. این رنگ مو را باید از شب تا صبح بر روی موهای خود قرار دهید تا رنگ دلخواهتان بدست آید.

طرز تهیه رنگ موی گیاهی ماهگونی

طرز تهیه رنگ موی گیاهی قهوه ای

شما می توانید با کمک مواد طبیعی رنگ موهای قهوه ای روشن و قهوه ای تیره و قهوه ای بلوطی را تهیه کنید که در ادامه این مطلب طرز تهیه این رنگ موها را مشاهده خواهید کرد.

رنگ موی قهوه ای طبیعی

طرز تهیه رنگ مو قهوه ای تیره گیاهی

مواد لازم

حنا : ۱ قاشق غذا خوری + قهوه : ۳ قاشق غذا خوری + آب جوش: ۱ لیوان + ریوند چینی : ۳ قاشق غذا خوری

طرز تهیه رنگ مو

ابتدا قهوه و ریوند چینی را به خوبی آسیاب کنید و سپس آن ها را به همراه یک لیوان آب جوش به مدت ۶۰ دقیقه دم کنید بعد از مدت زمان ذکر شده حنا را به مخلوط این مواد اضافه کنید و سپس حنا را به خوبی با مواد مخلوط نمایید.

آموزش تهیه رنگ موی قهوه ای گیاهی

 سپس رنگ مو را بر روی موهای تمیز خود قرار دهید و با کمک این مواد همه سر خود را ماساژ دهید و بعد از ۶۰ دقیقه موهایتان را با آب ولرم بشویید.

رنگ موی قهوه ای گیاهی تیره

طرز تهیه رنگ مو قهوه ای روشن گیاهی

مواد لازم

بابونه شیرازی : ۲ قاشق غذا خوری
قهوه : ۳ قاشق غذا خوری
حنا : ۱ قاشق غذا خوری
آب جوش : ۱ لیوان
روناس : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه رنگ مو

ابتدا همه مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس همه آن ها را آسیاب نمایید و مخلوط مواد را به کمک آب جوش به مدت ۲ ساعت دم کنید و بعد از مدت زمان ذکر شده مخلوط این مواد را بر روی موهای خود قرار دهید و بعد از ۶۰ دقیقه مکث موهایتان را با کمک آب ولرم شستشو دهید. توجه داشته باشید که برای استفاده از رنگ موهای گیاهی باید موهای شما کاملا خشک و تمیز باشند.
اگر موهای شما بور روشن است میزان قهوه را در این رنگ مو افزایش دهید تا بعد از رنگ کردن قرمزی در موهای شما مشاهده نشود.

رنگ موی قهوه ای روشن گیاهی

رنگ مو قهوه ای بلوطی

مواد لازم

پودر حنا : به مزان لازم
آب اکسیژنه : یه میزان لازم

طرز تهیه رنگ مو

ابتدا حنا و آب اکسیزنه را در درون ظرفی مناسب با یکدیگر مخلوط کنید سپس مخلوط این مواد را بر روی موهای خشک و تمیز خود قرار دهید و بعد از ۱۲۰ دقیقه موهایتان را با کمک آب ولرم شستشو دهید.

انواع رنگ موهای گیاهی

طرز تهیه رنگ مو طلایی

رنگ موی طلایی را می توایند با روش های متفاوتی تهیه کنید که در این مطلب دو روش متفاوت برای طرز تهیه رنگ مو گیاهی طلایی را مشاهده خواهید کرد.

انواع رنگ موهای طبیعی با طرز تهیه ای آسان

روش اول

ابتدا ۵ قاشق غذا خوری گل بابونه را با ۵ قاشق غذا خوری گل ریواس در درون ظرفی مناسب بریزید و سپس آن ها را با سه لیوان آب مخلوط کنید و ظرف را بر روی شعله گاز با حرارت ملایم به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده همه این مواد را در درون صافی بریزید و سپس بعد از خنک شدن مواد موهای خود را با کمک آن ها ماساژ دهید. ماساژ دادن موهای سفید با کمک این عصاره می تواند رنگ مو طلایی زیبایی را بر روی موهای شما ایجاد کند.

روش دوم

یک عدد چغندر رنده کنید و سپس چغندر رنده شده را به با یک فنجان آب بجوشانید بعد از این که آب به دمای جوش رسید نصف قاشق چای خوری کاتا به چغندر اضافه کنید و سپس این مواد را صاف کنید و عصاره آن را با یک فنجان حنا مخلوط نمایید یک قاشق چای خوری پودر قهوه به مخلوط این مواد اضافه نمایید و همه این مواد را در درون ظرف فلزی قرار دهید و اجازه دهید که مواد به مدت یک شب در درون ظرف باقی بمانند سپس صبح نصف پیمانه کشک به این مواد اضافه نمایید و رنگ مو گیاهی را بر روی موهای خود قرار دهید و بعد از ۱۲۰ دقیقه مکث موهایتان را بشویید.

رنگ موی طلایی گیاهی

طرز تهیه رنگ موی شرابی گیاهی

رنگ موی شرابی یکی از انواع رنگ موهای پرطرفدار در بین خانم ها است و شما می توانید رنگ موگیاهی شرابی را هم در منزل تهیه کنید و سپس موهایتان را به کمک این رنگ مو جذاب رنگ بزنید.

ساخت رنگ موی گیاهی با مواد طبیعی

روش اول

۵ قاشق غذا خوری روناس را با یک لیوان آب به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید سپس بعد از سرد شدن آن را صاف کنید و ۱/۲ این رنگ مو را به موهای خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه باقی مانده رنگ مو گیاهی را بر روی موهای خود بمالید. بعد از ۶۰ دقیقه مکث  موهایتان را با کمک آب ولرم بشویید.

روش دوم

۶ قاشق غذا خوری حنا را با آب شلغم خنک شده مخلوط کنید و سپس به مخلوط این مواد دو قاشق غذا خوری قهوه و سرکه اضافه کنید و مخلوط این مواد را به مدت ۱۲۰ دقیقه بر روی موهای خود قرار دهید.

رنگ موی شرابی گیاهی

طرز تهیه رنگ موی مسی

شما می توانید با کمک مواد طبیعی رنگ موی مسی و رنگ مو مسی تیره را تهیه کنید و سپس موهای خود را به کمک این رنگ مو رنگ بزنید.

تهیه رنگ موی های گیاهی

طرز تهیه رنگ موی گیاهی مسی

رنگ مو مسی گیاهی را می توانید با دو روش متفاوت در منزل تهیه نمایید.

روش اول

مواد لازم

گل ریواس : ۴ قاشق غذا خوری
گل بابونه : ۴ قاشق غذا خوری
حنا :  قاشق غذا خوری
آب : سه لیوان

 طرز تهیه رنگ مو

ابتدا همه این مواد را با سه لیوان آب در درون ظرفی مناسبی قرار دهید و سپس ظرف را بر روی گاز با حرارت ملایم قرار دهید و وقتی که آب به دمای جوش رسید همه این مواد را صاف کنید و سپس موهایتان را با کمک عصاره این مواد ماساژ دهید و بعد از ۱۲۰ دقیقه مکث موهایتان را با آب ولرم بشویید.

رنگ موی مسی گیاهی

روش دوم

حنا و وسمه و روناس و آب آلبالو و قهوه و پوست پیاز قرمز را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را به مدت ۲ ساعت بر روی موهای خود قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده موهایتان را با کمک آب ورم شستشو دهید.

طرز تهیه رنگ مو مسی تیره

این رنگ مو بسیار زیبا و جذاب است و شما می توانید با مواد طبیعی رنگ موی گیاهی مسی را تهیه نمایید.

مواد لازم

چای : ۱ قاشق چای خوری
آب : ۲۰۰ میلی لیتر
پدر حنا : ۱ فنجان
پودر انگور خشک : ۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون یا روغن نارگیل : ۲ قاشق جای خوری

طرز تهیه رنگ موی مسی تیره

ابتدا چای را در ۲۰۰ میلی لیتر آب بجوشانید و بعد از این که مقدار چای به نصف رسید آن را صاف کنید تا چای جدا شود سپس همه مواد را  در درون ظرف آهنی با چای مخلوط کنید و به مدت اجازه دهید که مواد در درون ظرف بمانند سپس صبح قبل از زدن رنگ مو بر روی موهای خود مقداری روغن اکالیپتوس به مواد اضافه کنید و مخلوط مواد بر رو موهای خود قرار دهید و بعد از ۶۰ تا ۱۲۰ دقیقه موهای خود را بشویید.

رنگ موی گیاهی مسی تیره

می توانید برای این رنگ موی مسی طبیعی حنا و بابونه و آب لیمو و سرکه را با هم ترکیب کنید و بر روی موهای خود بمالید.

طرز تهیه رنگ موهای گیاهی رنگ موهای گیاهی رنگ موهای گیاهی زیبا

رنگ کردن موها با رنگ موی طبیعی قهوه ای

در صورتی که مایلید موهای سرتان به رنگ قهوه ای تیره درآید، می توانید از این رنگ مو استفاده کنید، حال استفاده ماهانه از این ترکیب, مو ها را تیره تر خواهد کرد.

مواد لازم

مریم گلی خشک : ۲ پیمانه

رزماری خشک : یک و نیم پیمانه

سرکه سیب : یک قاشق سوپ خوری

آب : به میزان مورد نیاز

طرز تهیه رنگ موی قهوه ای

برای تهیه این نوع رنگ موی طبیعی، در ابتدا باید مریم گلی و رزماری را داخل قابلمه ای بریزید و سپس روی آن را با آب پر کنید به طوری که در حدود ۲ انگشت بالاتر از سطح گلها را بپوشاند.

رنگ مو گیاهی

سپس ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و بعد از جوشیدن محلول، حرارت را کم کنید تا در حدود ۶ ساعت دیگر به آرامی بجوشد و بعد محلول را از یک صافی عبور دهید و سرکه سیب را به آن اضافه کنید، اکنون محلول رنگ مو شما آماده شده و می توانید بعد از شست و شوی سر با شامپو، مو هایتان را با این محلول گیاهی بشویید.

رنگ موی طبیعی مشکی

در صورتی که مایلید موهای خود را با رنگ موی طبیعی مشکی که دارای گیاهانی با خواص دارویی می باشند، رنگ کنید, می توانید از این روش بهره ببرید.

مواد لازم

حنا : ۴ قاشق سوپ خوری

وسمه : ۴ قاشق سوپ خوری

آب جوش : یک پیمانه

طرز تهیه رنگ موی مشکی

در ابتدا از تمیز بودن سر خود مطمئن شوید و بعد حنا و نیمی از آب جوش را داخل ظرفی بریزید و با یکدیگر مخلوط کنید، در حدود ۶۰ دقیقه ترکیب حنای خیس خورده را استراحت دهید و بعد آن را روی تمام سرتان ماساژ دهید و بعد حدود ۲ ساعت با آب ولرم شست و شو دهید، در همین حین وسمه را نیز با باقی آب جوش در ظرف دیگری با هم مخلوط کرده و بعد از اینکه موهایتان را به طور کامل خشک کردید، اینبار وسمه را روی سرتان ماساژ دهید و همانند روش اول، دو ساعت صبر کنید و بعد با آب ولرم بشویید.

رنگ موی طبیعی

انواع رنگ موی گیاهی و طبیعی موهای سفید را می توانند به خوبی پوشش دهند و هم چنین این رنگ موها هیچ گونه ضرر و زیانی را به موهای شما نمی رسانند. در این مطلب طرز تهیه چند نوع رنگ مو گیاهی را به شما عزیزان اموزش دادیم که امیدواریم بتوانید رنگ موی دلخواه را با کمک این مواد بدست آورید. برای مشاهده انواع رنگ موهای متنوع می توانید به بخش رنگ مو مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *