دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رنگ کردن مو در دوران بارداری به جنین آسیب می رساند؟

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۰
  • ۰

یکی از مشکلات زنان در دوران بارداری رنگ کردن موهایشان است که بهتر است در این دوران مخصوصا سه ماه اول بارداری از رنگ کردن موهای خود خودداری کنید. در ادامه این مطلب مضرات رنگ کردن مو در دوران بارداری را بررسی خواهیم کرد.

بهتر است در دوران بارداری از رنگ کردن مو هایتان خودداری کنید زیرا مواد شیمیایی به کار رفته در رنگ موها به راحتی از طریق پوست سر وارد خون می شوند و اگر در دوران بارداری به صورت مکرر موهایتان را رنگ بزنید ممکن است اثرات مواد شیمیایی باعث ایجاد نقص در جنین شوند. در ادامه این مطلب نکاتی برای رنگ کردن موها در دوران بارداری را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

بیشتر پزشکان به زنان باردار توصیه می کنند که در سه ماه اول بارداری خود که زمان شکل گیری جنین است و این سه ماه دوران بسیار حساسی از بارداری است موهایشان را هرگز رنگ نکنند زیرا ممکن است با وارد شدن مواد شیمیایی آسیب های جدی به جنین وارد شود.

رنگ کردن مو در دوران بارداری

آیا رنگ کردن مو در دوران بارداری باعث آسیب به جنین می شود ؟

دکتر کفایی متخصص پوست و مو به زنان باردار توصیه می کند : ” برای رنگ کردن مو ها در دوران بارداری و شیر دهی اتفاق نظری وجود ندارد ولی با توجه به گزارشاتی که در خصوص عوارض ناشی از رنگ موها وجود دارد توصیه می شود در سه ماه اول دوران بارداری خود از مصرف رنگ های شیمیایی سنتیک خود داری کنید و در صورت لزوم می توانید با استفاده از رنگ مو با حنا و پوست گردو موهایتان را رنگ بزنید بهتر است در دوران شیر دهی نیز از رنگ موهای گیاهی استفاده نمایید.”

رنگ کردن مو در بارداری

با توجه به این که رنگ مو برای زنان باردار و جنین در دوران بارداری مضر است در صورت لزوم می توانید از های لایت و مدل مش ها که کمتر با پوست سر شما در تماس هستند استفاده نمایید.

استفاده از های لایت در دوران بارداری

  •  آرون گروپس

بهترین ایده برای رنگ کردن مو در دوران بارداری استفاده از حنا و رنگ موهای طبیعی است که شما می توانید با کمک حنا و ریوند چینی و قهوه رنگ موی قهوه ای گیاهی را بسازید و با کمک این رنگ موی طبیعی و بی ضرر در دوران باردرای موهای خود را رنگ بزنید.

رنگ موی قهوه ای گیاهی

اگر خودتان ترجیح می دهید که موهایتان را رنگ بزنید حتما از دستکش های پلاستیکی در موقع رنگ کردن مو استفاده نمایید تا بدن شما کمتر با مواد شیمیایی در ارتباط باشد. هم چنین از قرار دادن رنگ مو به مدت طولانی در دوران بارداری بر روی سر خودداری نمایید.

رنگ مو برای زنان باردار

اقدامات احتیاطی به هنگام رنگ کردن مو در بارداری

استفاده از رنگ های مطمئن می تواند خطر مواد شیمیایی موجود در رنگ ها برای جنین را کاهش دهد، البته در صورت استفاده از رنگ های مطمئن در حین رنگ زدن باید با احتیاط عمل کنید.

رنگ موها می توانند بخار های سمی ایجاد نمایند، از این رو به هنگام استفاده از آنها باید در مکانی مورد استفاده قرار گیرد که دارای تهویه مناسبی باشد، همچنین می توانید لای پنجره را باز بگذارید تا بخار های سمی کمتری تنفس کنید و نیز حین رنگ کردن مو ها از دستکش استفاده شود تا از تماس مستقیم پوست دست شما با رنگ جلوگیری شود.

نکته مهم دیگر در این رابطه، خواندن با دقت دستور العمل روی جعبه می باشد و از نگه داشتن طولانی تر از زمان توصیه شده رنگ روی موهای سرتان خودداری کنیدریال، زمانی که موهای سرتان رنگ گرفتند، پوست سر و دور پیشانی خود را کاملا بشویید تا هیچگونه اثری از رنگ بر روی پوست تان باقی نماند.

رنگ مو در دوران بارداری

در صورتی که حرفه تان آرایشگری بوده و باردار هستید، باید احتیاط بیشتری داشته باشید، زیرا خطر سقط جنین در اشما به دلیل مواجهه کنترل نشده با مواد شیمیایی به خصوص در رنگ موها افزایش می یابد، از این رو باید اقدامات احتیاطی که در زیر به آنها اشاره کرده ایم را مورد توجه قرار دهید:

  • در حین کار حتما دستکش استفاده کنید و دستکش هایتان را مرتبا تعویض کنید.
  • از خوردن غذا یا خوراکی در اطراف کارتان خودداری کنید.
  • در هنگام استفاده و کار با مواد شیمیایی حتما ماسک بزنید.
  • لکه های رنگ مو را از روی پوست تان به خوبی بشویید.

با توجه به نکات گفته شده، استفاده از رنگ مو در دوران بارداری حتما باید با احتیاط زیادی صورت گیرد و از آنجا که تغییرات هورمونی در بارداری می توانند روی رنگ پذیری موها تاثیر داشته باشند، از این رو رنگ انتخابی خود را در ابتدا روی قسمت کوچکی از موهایتان امتحان کنید و فورا آن را روی تمام سرتان نگذارید، تا مطمئن شوید که رنگ دلخواه تان است یا خیر. سپس آن را استفاده کنید.

رنگ کردن مو در بارداری

با توجه به مطالب ذکر شده زنان باردار باید در طول سه ماه اول دوران بارداری خود از مصرف رنگ موهای شیمیایی پرهیز نمایند و بهترین رنگ مو در دوران بارداری رنگ موهای گیاهی هستند که به جنین نیز آسیبی نمی رسانند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *