دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کمپوت گیلاس خوشمزه با ۴ روش متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
  • ۰

کمپوت گیلاس یکی از خوشمزه ترین انواع کمپوت ها است که خودتان نیز می توانید این کمپوت خوشمزه را در منزل تهیه کنید. در ادامه مطلب طرز تهیه کمپوت گیلاس را با چهار روش متفاوت و به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم.

کمپوت های میوه انواع متفاوتی دارند و شما می توانید انواع کمپوت ها نظیر کمپوت گیلاس و کمپوت سیب و …. را خودتان تهیه کنید. کمپوت های خانگی از نظر بهداشتی مطمئن تر هستند، طرز تهیه کمپوت گیلاس را با ۴ روش در این بخش در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار داده ایم.

برای درست کردن کمپوت گیلاس در خانه نباید هسته گیلاس ها را خارج نمایید زیرا بهتر است که کمپوت شکل طبیعی خود را حفظ کند. کمپوت گیلاس را می توانید بعد از خنک شدن به همراه بستنی سنتی و یا به تنهایی میل نمایید.

کمپوت گیلاس خوش طعم

مواد لازم برای ۱۰ نفر

شکر : ۳۰۰ گرم
گیلاس : ۱ کیلوگرم
آب : ۶ پیمانه

روش اول : طرز تهیه کمپوت گیلاس

ابتدا گیلاس ها را تمیز کنید و دم آن ها را بکنید.

شستن گیلاس کندن دم گیلاس ها

سپس در درون قابلمه ای مناسب آب و شکر را با یکدیگر مخلوط کنید و قابلمه را بر روی گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

شربت کمپوت گیلاس

بعد از این که شربت کمپوت به دمای جوش رسید زیر قابلمه را خاموش کنید و اجازه دهید تا شربت خنک شود و اصطلاحا از داغی بیفتد توجه داشته باشید که اگر شربت داغ باشد وقتی که گیلاس ها را به آن اضافه می کنید باعث ترک خوردن گیلاس ها می شود. بعد از این که شربت کمی از داغی افتاد گیلاس ها را در درون شربت بریزید و سپس گیلاس ها را زیر و رو کنید تا به خوبی با شربت مخلوط شوند.

ریختن گیلاس ها در درون شربت

در مرحله بعدی تهیه کمپوت گیلاس، قابلمه را به مدت ۴۰ دقیقه بر روی گاز با حرارت متوسط قرار دهید. بعد از مدت زمان ذکر شده اگر گیلاس ها کاملا شیرین و پخته شده بودند ( در هنگام خوردن گیلاس نباید هسته آن به گوشتش چسبندگی داشته باشد ) می توانید زیر قابلمه را خاموش کنید.

کمپوت گیلاس آماده

 اجازه دهید تا کمپوت به دمای اتاق برسد و بعد از خنک شده کمپوت گیلاس آن ها را در درون شیشه بریزید و سپس شیشه ها را در یخچال قرار دهید.

ریختن کمپوت گیلاس در درون شیشه

کمپوت گیلاس کمپوت خوش طعم گیلاس

روش دوم : تهیه کمپوت گیلاس

اگر با این روش کمپوت را تهیه کنید کمپوت ماندگاری بیشتری را خواهد داشت. ابتدا گیلاس ها را به خوبی بشویید و آن ها کاملا خشک کنید.

کندن دم گیلاس ها

سپس شیشه های تمیزی را که در آن ها فلزی است را هم به خوبی بشویید و سپس شیشه ها را به خوبی خشک کنید و گیلاس های تمیز و خشک را در در درون شیشه ها بریزید. در مرحله بعدی طرز تهیه کمپوت گیلاس در درون قابلمه ای مناسب شکر و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد.

طرز تهیه کمپوت گیلاس

سپس شربت را بر روی گیلاس ها درون شیشه ها بریزید و درب شیشه ها را به خوبی ببندید و نصف قابلمه ای بزرگ را پر از آب نمایید (بهتر است آب را تا زیر در شیشه ها در قابلمه بریزید ) و شیشه های حاوی شربت و گیلاس را در درون قابلمه بچینید و قابلمه را برروی حرارت متوسط گاز قرار دهید با جوشیدن آب کمپوت های گیلاس نیز پخته می شوند. بعد از این که گیلاس ها به خوبی پخته شدند شیشه ها را از درون قابلمه خارج کنید و در درون دمای اتاق قرار دهید تا خنک شوند و سپس آن ها را در درون یخچال قرار دهید.

کمپوت گیلاس با 2 روش طرز تهیهطرز تهیه کمپوت گیلاس خانگی خوشمزه

بعد از سرد شدن کمپوت گیلاس می توانید آن را میل کنید.

روش سوم : آموزش تهیه کمپوت گیلاس با طعم عالی

کمپوت گیلاس را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید و علاوه بر روش هایی که در بالا با آن آشنا شدید می توانید با روش دیگری نیز این کمپوت خوشمزه را تهیه کنید که در ادامه طرز تهیه آن را به روش ساده تری آموزش خواهیم داد تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • شکر : دویست گرم
  • گیلاس : هشتصد گرم
  • آب : دو لیوان

نحوه تهیه :

در روش تهیه کمپوت گیلاس بسیار خوشمزه و پرطرفدار ابتدا ساقه گیلاس را جدا کرده سپس قابلمه ای مناسبی را انتخاب کنید.

حالا گیلاس، شکر و آب را بر روی حرارت بگذارید و اجازه دهید به جوش آید سپس کف های روی قابلمه را با کف گیر بگیرید و اجازه دهید قابلمه بر روی حرارت متوسط به مدت نیم ساعت بماند.

در مرحله بعدی حرارت را خاموش کرده سپس اجازه دهید کمپوت حاصل خنک شود و بعد داخل ظروف شیشه ای تمیز درب دار ریخته و داخل یخچال قرار دهید.

دستور تهیه کمپوت گیلاس بسیار خوشمزه

 روش چهارم : نحوه تهیه کمپوت گیلاس به روش دیگر

کمپوت گیلاس را به روشی که در ادامه با آن آشنا خواهید شد نیز می توانید تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید.

مواد لازم :

  • شکر : پنج قاشق سوپ خوری
  • گیلاس : پانصد گرم
  • آرد ذرت: نصف قاشق سوپ خوری
  • آب : یک فنجان

نحوه تهیه :

ابتدا آب و شکر را را با هم داخل یک قابلمه مناسب ریخته و بر روی حرارت قرار دهید تا شکر حل شود و محلول کمی غلیظ شود.

حالا حرارت را خاموش کرده و در این فاصله که شربت در حال خنک شدن است گیلاس ها را تمیز کرده و بعد از شستن داخل شربت خنک شده بریزید.

در مرحله پایانی از طرز تهیه کمپوت گیلاس اجازه دهید قابلمه به مدت پنج دقیقه روی حرارت متوسط بجوشد سپس گیلاس ها را داخل ظرف مناسب ریخته و به آن آرد ظرف بیفزایید و بعد از سرد شدن داخل یخچال قرار دهید، نوش جان.

مراحل تهیه کمپوت گیلاس

نکات تکمیلی

۱. کمپوت گیلاس را می توانید به مدت یک هفته داخل یخچال نگهداری نمایید.

۲. بهتر است جنس قابلمه ای که برای تهیه کمپوت گیلاس انتخاب می کنید از جنس لعابی باشد.

۳. این کمپوت را می توانید به عنوان میان وعده و دسر نوش جان کنید.

۴. از گیلاس های سالم، رسیده و خوشرنگ استفاده کنید.

امیدواریم از طریقه درست کردن کمپوت گیلاس در منزل نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده طرز تهیه کمپوت میوه های متنوع می توانید به بخش انواع کمپوت مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *