دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه چیپس سیب زمینی خانگی + نکات کلیدی

  • ندا خوشرو
  • ۱۶ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

چیپس یکی از انواع تنقلات بسیار خوشمزه و پرطرفدار است بهتر است که چیپس سیب زمینی را خودتان در منزل با رعایت نکات بهداشتی تهیه نمایید. در ادامه این مطلب طرز تهیه چیپس خانگی را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

چیپس سیب زمینی نوعی اسنک است که از برش های نازک سیب زمینی تهیه می شود برای اولین بار چیپس در سال ۱۸۵۳ توسط یک سرآشپز آمریکایی تهیه شد. در این مطلب طرز تهیه چیپس سیب زمینی را مشاهده خواهید کرد.

چیپس در انواع طعم های متنوع مانند چیپس نمکی و سرکه نمکی و تنوری و پنیری و کچاپ و سیر و پیاز جعفری و لیمویی موجود است. شما می توانید با کمک چیپس پیش غذای خوشمزه و مناسبی مانند چیپس با پنیر را در منزل با روشی آسانی تهیه کنید. در ادامه این مطالب دستور تهیه چیپس را در اختیار شما قرار داده ایم.

چیپس خوشمزه

مواد لازم

سیب زمینی : به میران لازم
روعن مایع مخصوص سرخ کردنی : به میزان لازم
نمک و چاشنی های دلخواه : به میزان لازم

طرز تهیه چیپس سیب زمینی

برای تهیه چیپس سیب زمینی ابتدا سیب زمینی ها را پوست بکنید ( می توانید سیب زمینی ها را با پوست هم در تهیه چیپس به کار ببرید) و آن ها را به شکل ورقه های نازک برش دهید می توانید برش دادن سیب زمینی ها را به کمک چاقو و یا وسایل مخصوص تهیه چیپس خرد نمایید.

ورقه کردن سیب زمینی

بعد از این که سیب زمینی ها را برش دادید ورق های نازک سیب زمینی ها را در درون آبکشی بریزید و به خوبی آن ها را بشویید.

  •  آرون گروپس

شستن ورقه های سیب زمینی برای تهیه چیپس خانگی

می توانید برای خشک کردن ورقه های سیب زمینی از پارچه و یا کاغذ های مخصوص استفاده نمایید و سیب زمینی ها را در درون آن قرار دهید و به مدت ۳۰ دقیقه ورقه های چیپس را در درون فریزر قرار دهید. بعد از مدت زمان ذکر شده سیب زمینی ها را از درون فریزر خارج کنید و روی ورقه های سیب زمینی را به میزان دلخواه نمک بپاشید و در درون تابه ای مناسب و یا سرخ کن مقداری روغن بریزید.

ذلغ کردن روغن برای طرز تهیه چیپس

بعد از داغ شدن روغن ادویه های دلخواه خود و چاشنی های مختلف را در درون روغن بریزید سپس ورقه های سیب زمینی را به صورت آرام آرام در دورن روغن بریزید و تا زمانی که چیپس ها به شکل طلایی و ترد در آیند سرخ کردن آن ها را ادامه دهید.

Chips Recipe (2)

قرار دادن بر روی دستمال برای گرفتن روغن اضافی چیپس چیپس سیب زمیین با طعم بی نظیر

و بعد از سرخ شدن چیپس ها آن ها را از درون روغن خارج کنید و چیپس ها را بر روی کاغذ مخصوص و یا پارچه تمیزی قرار دهید تا روغن آن ها به خوبی گرفته شود.

آموزش تهیه چیپس رژیمی

چیپس یکی از انواع تنقلات بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که بزرگ و کوچک نمی شناسد و داخل فر می توانید به راحتی آن را تهیه کنید و به دلیل کم کالری بودن برای بچه مناسب است، در ادامه مطلب دستور تهیه چیپس ترد رژیمی را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

مواد لازم:

  • سیب زمینی : به مقدار لازم
  • روغن زیتون : به ازای هر یک عدد سیب زمینی یک قاشق غذا خوری
  • نمک و ادویه های دلخواه : به مقدار لازم
  • سرکه سفید : در صورت تمایل

آموزش تهیه چیپس رژیمی

نحوه تهیه :

در روش تهیه چیپس رژیمی ابتدا سیب زمینی ها را شسته و پوست بگیرید سپس با کمک یک چاقوی تیز و یا رنده مخصوص ورقه کردن، به شکل ورقه های نازک آن را برش دهید.

حالا بعد از خرد کردن به منظور از بین بردن نشاسته اضافی آن ها را مجدداً بشویید سپس به مدت سی دقیقه داخل آب سرد غوطه ور کنید.

در مرحله بعدی سیب زمینی ها را از آب خارج کرد و خشک نمایید و در صورتی که تمایل به تهیه چیپس سرکه ای دارید باید در زمان گذاشتن سیب زمینی ها داخل آب، نصف آب را با سرکه سفید پر کنید

حالا فر را بر روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کنید و پس از اینکه سیب زمینی ها را خشک کردید به آن نمک، فلفل و ادویه های مورد نظرتان را بیفزایید و به خوبی با هم مخلوط کنید سپس روی توری فر بچینید.

در مرحله آخر اجازه دهید سیب زمینی به مدت ده تا بیست دقیقه داخل فر بمانند تا خشک و ترد شوند سپس از فر بیرون آورده و به همراه یک کاسه ماست آن نوش جان کنید.

نحوه تهیه چیپس رژیمی

نکات تکمیلی

  1. زمان آماده سازی مواد اولیه ده دقیقه و زمان پخت و انتظار آن پانزده دقیقه است.
  2. این چیپس را می توانید به عنوان میان وعده سرو کنید.
  3. مقدار مواد گفته شده برای یک نفر مناسب می باشد.

امیدواریم از طرز تهیه چیپس در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید، جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *