دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

عکس ماشین پیکان و تاریخچه این خودرو خاطره انگیز

  • خانم تمدنی نژاد
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۵
  • ۰

یکی از انواع ماشین های ایرانی و محبوب که دارای تارخچه ای بسیار قدیمی می باشد پیکان است. در این مطلب تاریخچه کامل این ماشین زیبا را برای شما گردآوری کرده ایم و نیز در ادامه مجموعه عکس ماشین پیکان محبوب ایرانی را با هم مشاهده می کنیم.

یکی از انواع خودروهای سواری ایرانی پیکان است که تولید آن از سال 1346 توسط شرکت ایران خودرو آغاز شد. تولید این خودرو حدود 40 سال ادامه داشته است. در این مطلب تاریخچه و گالری عکس ماشین پیکان را بررسی می کنیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

شرکت سازنده خودروهای پیکان توسط دو برادر در تهران تاسیس گردید. در ابتدا دو مدل دولوکس و کارلوکس این خودرو وارد بازار گردید در سال 1349 پیکان تومات ساخته شد و پا به عرصه گذاشت. به طور کلی شش مدل پیکان تا سال 1351 تولید شد: دولوکس، .وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک. تولید این خودرو محبوب ایرانیان در سال 1383 به اتمام رسید و از دور خارج شد. اکثر افراد می گویند اگر هنوز هم پیکان تولید می گشت با وجود عیب ها و نقص ها باز هم خودرو پیکان را به پراید ترجیح می دادند. در ادامه تاریخچه این ماشین محبوب و عکس های ماشین پیکان را با هم مشاهده می کنیم.

تاریخچه تولید ماشین پیکان

تاریخچه جامع و کامل خودرو محبوب پیکان

پس از بارها تلاش ناموفق برای تولید خودرو فیات در سال 1340 بین شرکت ایران ناسیونال و گروه صنعتی روتس( شرکتی که در حال ورشکستگی بود) قراردادی بسته شد. طراحی اصلی این خودرو توسط شرکت تالبوت صورت گرفته است. در سال 1347 شرکت آمریکایی کرایسلر گروه صنعتی روتس را خریداری نمود که خوشبختانه این امر بر تولید مدل های گوناگون پیکان تاثیرگذار نبود. در سال 1359 مدل جدید خودروی پیکان با ظاهری جدید و طراحی شرکت کرایسلر وارد بازار شد. تا سال 1363 قطعات اصلی این خودرو از خارج وارد می گردید و بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر در ایران تولید می گشت در سال 1364 تولید پیکان توسط شرکت کرایسلر به دلیل ادغام این شرکت با شرکت پژو فرانسه متوقف گردید. تولید انبوه پیکان در این مدت کاهش قابل توجهی داشت بدین دلیل کارخانه پژو موافقت کرد شرکت ایران خودرو سیستم تعلیق و موتور پژو 405 را روی بدنه پیکان قرار دهد و در این شرایط تولید پیکان ادامه یافت.

گالری عکس ماشین پیکان

 در این بخش زیباترین عکس های ماشین پیکان در انواع مدل های تولید شده در سال های مختلف را مشاهده خواهید کرد.

عکس ماشین پیکان عکس ماشین پیکان محبوب عکس ماشین پیکان قرمز عکس ماشین های پیکان عکس ماشین پیکان در انواع مدل ها عکس ماشین تاکسی پیکان

عکس تاکسی پیکان که هنوزم در برخی از مناطق شهرهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

  •  آرون گروپس

نمای داخلی ماشین پیکان

عکسی زیبا از نمای داخلی ماشین پیکان

عکس ماشین زرد پیکان عکس ماشین قدیمی پیکان عکس ماشین پیکان آبی عکس ماشین های پیکان زیبا عکس ماشین قدیمی و زیبای پیکان عکس ماشین سفید پیکان

عکس ماشین پیکان که از آخرین مدل های این خودرو محسوب می شود

ماشین پیکان و تاریخچه اش نمای داخلی پیکان

نمای داخلی ماشین محبوب ایرانی پیکان

عکس انواع ماشین پیکان ماشین اسپرت پیکان

عکس ماشین اسپرت پیکان

تنوع رنگ در پیکان ها ماشین محبوب ایرانی پیکان فرمان ماشین پیکان مقایسه ماشین پیکان

تولید خودرو پیکان که اولین بار توسط شرکت ایران خودرو وارد ایران شده بود سرانجام در سال 1384 متوقف گردید تا اولین و محبوب ترین خودروی ملی در زمان تولید در تاریخچه ذهن ایرانیان بایگانی شود. شما دوستان عزیز و همراهان گرامی در صورت تمایل مشاهده عکس ماشین های مختلف می توانید به بخش عکس ماشین رجوع کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *