دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله با شیر خوشمزه، دسری محبوب و مقوی

  • ندا خوشرو
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

ژله یکی از انواع دسر هایی است که زینت بخش سفره های شما است. در ادامه این مطلب طرز تهیه ژله با شیر که دسری محبوب و مقوی است در اختیار شما همراهان همیشگی قرار داده ایم.

ژله ها پرطرفدارترین دسر ها هستند و کمتر کسی یافت می شود که ژله را دوست نداشته باشد. ژله ها انواع متنوعی دارند که ژله با شیر یکی از آن ها است این ژله را می توانید به راحتی در منزل برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید ما در ادامه دستور تهیه این دسر خوشمزه را در اختیارتان قرار داده ایم.

طرز تهیه ژله شیر با دو روش مختلف

اگر شما به دنبال دستور ساخت ژله ای آسان هستید ژله با شیر، می تواند برای شما بهترین ایده باشد تهیه این ژله مانند طرز تهیه ژله تزریقی و طرز تهیه ژله رنگین کمان و ژله خرده شیشه دشوار نیست.

تزیین دسر ژله با شیر

روش اول : دستور تهیه ژله ساده با شیر

مواد لازم

پودر ژله : ۱ بسته
شیر : ۱.۵ پیمانه
شکر : به میزان لازم

طرز تهیه ژله با شیر

برای تهیه ژله با شیر ابتدا شیر را در درون ظرفی مناسب با پودر ژله دلخواهتان مخلوط کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مخلوط کردن پودر ژله با شیر

سپس مخلوط این مواد را به خوبی هم بزنید و ظرف را بر روی بخار سماور و یا کتری قرار دهید.

قرار دان مخلوط پودر ژله و شیر بر روی بخار کتری

بعد از این که ژلاتین به خوبی در درون شیر حل شد قالب ژله مورد نظرتان را با کمک روغن مایع به خوبی چرب کنید و با کمک قاشق ژله را در درون قالب بریزید و قالب ژله را در درون یخچال قرار دهید تا ژله به خوبی ببندد.

چرب کردن قالب ژله ریختن ژله در قالب
بهتر است که قالب شما طرح دار باشد بعد از این که ژله خودش را گرفت آن را از درون یخچال بیرون آورید و با کمک چاقو آشپزخانه دور تا دور ژله را از قالب جدا کنید و بعد به آرامی و با فشار کمی بقیه ژله را از قالب جدا کنید.

جدا کردن ژله از قالب ژله با شیر به شکل پروانه

     طرز تهیه ژله با شیر در منزل

روش دوم : دستور تهیه ژله قالبی با شیر

مواد لازم

  • آب جوش : ۱ لیوان
  • پودر ژله : ۱ بسته
  • شیر : ۱/۴ لیوان

دستور تهیه ژله شیر به صورت قالبی

برای تهیه این نوع ژله ابتدا ۱ بسته پودر ژله را به همراه یک لیوان آب جوش درون ظرفی مناسب بریزید سپس ژله را به روش بن ماری حل کنید.
ژله حل شده را نصف کنید و نیمی از آن را درون قالب بریزید سپس قالب را درون یخچال قرار دهید و باقی مانده ژله حل شده را نیز در دمای اتاق قرار دهید سپس ۱/۴ لیوان شیر به آن بیفزایید و هم بزنید.

ژله قالبی با شیر

قالب ژله را از درون یخچال بیرون آورید سپس مخلوط ژله و شیر را درون قالب بریزید و دوباره قالب را درون یخچال قرار دهید بعد از اینکه ژله به خوبی بسته شد آن را از درون یخچال بیرون آورید سپس ژله را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و آن را به زیبایی تزیین نمایید.

طرز تهیه ژله با شیر

نکاتی برای تهیه بهتر دسر ژله با شیر

۱. دمای شیر برای طرز تهیه این ژله باید سرد و یا هم دما با محیط باشد.

۲. پیمانه ای که برای این نوع ژله استفاده می کنید بهتر است که پیمانه پلوپزی باشد و گنجایش آن ۲۰۰ سی سی باشد تا بتوانید ژله را به راحتی از قالب جدا کنید.

۳. می توانید برای حل شدن پودر ژلاتین و نبریدن شیر به جای بخار کتری از مکروفر استفاده نمایید.

ژله با شیر خوشمزه

۴. قبل از این که قالب را با مواد ژله پر کنید حتما قالب را در درون سینی قرار دهید تا در هنگام جابجا کردن قالب مواد ژله از قالب به بیرون نریزید.

۵. می توانید برای ساخت دسر ژله با شیر از انوع ژله با رنگ ها و طعم های متنوع استفاده نمایید.

 ژله با شیر
ژله باشیر یک دسر مقوی و مناسب برای کودکان است و شما می توانید این ژله خوشمزه را برای مهمانی ها و جشن تولد ها تهیه کنید. در این بخش طریقه ساخت ژله با شیر را در اختیار شما قرار داده ایم که امیدواریم از دستور تهیه این دسر در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای ساخت ژله های مختلف به بخش انواع دسر با ژله مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *