دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

ساخت کاردستی گل های زیبا و جدید برای کودکان

  • یلدا محمدی
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ساخت کاردستی گل با وسایل مختلف و روش های ساده و مبتدی برای کودکان و نوجوانان را در این مطلب مشاهده فرموده و با مدل های جدید گل های ساخته شده به عنوان کاردستی آشنا می شوید.

ساخت گل یکی از کارهای دست ساز راحت و جالب است که با روش های مختلف می توان اقدام به تهیه آن نمود. در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی مدل های متنوع و زیبا گل دست ساز، شما را با نحوه و چگونگی ساخت آنها نیز آشنا نماییم. در ادامه با این گل های دست ساز زیبا برای کودکان همراه ما باشید و با الگوبرداری از طرح های ارائه شده، زیباترین گل ها را تهیه نمایید.

ایده های خلاقانه و جدید برای ساخت کاردستی گل :

برای ساخت گل برای کودکان از وسایل گوناگون می توانید استفاده نمایید. یکی از پرکاربردترین و در دسترس ترین وسایل برای ساخت اینگونه گل ها، انواع مختلف کاغذ رنگی و مقوا است که اغلب برای ساخت دیگر کارهای دست ساز کودکانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه مدل های متنوع و زیبای انواع کاردستی با کاغذ به شکل گل های زیبا و مختلف را مشاهده می فرمایید که هر یک از این مدل های زیبا می توانند ایده جالبی برای ساخت گل کاغذی شما باشند.

کاردستی گل برای کودکانساخت گل با کاغذ رنگیکاردستی گل با کاغذ رنگیساخت گل های کاغذی برای کودکانساخت گل با کاغذ و مقوا برای کودکانساخت گل با کاغذ کشی

علاوه بر کاغذ و مقوا شما می توانید از تمامی وسایل دور ریختنی از قبیل پلاستیک، بطری، شانه تخم مرغ، قاشق یکبار مصرف، پوست پسته و دیگر وسایل و مواد در دسترس برای ساخت گلهای مختلف استفاده نمایید و زیباترین کاردستی با وسایل دور ریختنی به شکل گلهای زیبا را داشته باشید. در ادامه چند نمونه از این سبک کاردستی ها را که با مواد ذکر شده تهیه شده اند را مشاهده می فرمایید که هر یک می توانند ایده قابل توجهی برای ساخت کاردستی شما باشند.

ساخت گل با وسایل دور ریختنیساخت گل با شانه تخم مرغکاردستی گلدان گل با مقواساخت گل با پوست پستهساخت گل با قاشق یکبار مصرف

توجه داشته باشید که مدل های مختلف گل با روش های گوناگونی تهیه می گردند که شما با توجه به وسایل و مواد اولیه در دسترس و همچنین با توجه به چگونگی و نحوه ساخت می توانید گل مورد نظر را انتخاب و تهیه نمایید. در ادامه با نحوه ساخت چند مدل گل زیبا به صورت مرحله به مرحله و با وسایل مختلف آشنا می شوید که هر یک از این آموزش ها می توانند به شما برای ساخت گل های مختلف کمک کنند و با استفاده از آنها گل های زیبا و جالبی را تهیه نمایید.

  •  آرون گروپس

آموزش ساخت کاردستی گل برای کودکانآموزش ساخت گل با کاغذکاردستی های خلاقانه و زیباساخت کاردستی با کاغذ کشیساخت کاردستی گلهای زیبا با کاغذ رنگیساخت کاردستی با کاغذ رنگی برای کودکانآموزش ساخت گل های کاغذی زیباساخت گل های توری در منزل

در ادامه مشاهده مدلهای زیبایی از کاردستی زیبای گل، قصد داریم آموزش ساخت یک نمونه گل زیبا را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما شوید.

ساخت گل سه بعدی با مقوا یا کاغذ رنگی

در این بخش روش درست کردن گل سه بعدی زیبا و ساده با استفاده از مقوا و یا کاغذ های رنگی را ملاحظه می کنید که بعد از تهیه، می توانید از آن برای تزیین وسایل مختلف از جمله کمد، دفتر و کتاب و یا کارت پستال ها و جعبه کادو ها استفاده کنید.

کاردستی گل کاغذی سه بعدی

وسایل مورد نیاز

  • مقوا
  • قیچی
  • چسب

مراحل ساختن گل سه بعدی کاغذی

برای ساختن این گل ساده و زیبا در ابتدا لازم است که ۱۶ عدد قلب مقوایی هم شکل و یک اندازه را برش دهید و سپس مانند تصویر آنها را از قسمت وسط تا کنید.

ساخت گل کاغذی و زیبا

سپس یک عدد قلب مقوایی را بردارید و بعد از چسب زدن به دو طرف آن، دو قلب دیگر را که مانند مرحله قبلی تا زده اید به دو سمت قلب اولی بچسبانید.

کاردستی گل سه بعدی

اکنون باید شکلی به مانند تصویر زیر درست کرده باشید.

ایده جذاب ساخت گل

در مرحله بعدی از ساخت این کاردستی گل زیبا، قلب چهارم را بردارید و یک سمت آن را بعد از چسب زدن به سه قلب دیگر اضافه کنید.

ایده ساخت گل

اکنون یک گلبرگ ساخته اید که از چهار قلب تشکیل شده است، سپس بقیه قلب ها را نیز به همین ترتیب به هم بچسبانید تا چهار گلبرگ به دست آید.

مدلهایی از ساخت گل کاغذی

آموزش ساخت گل

سپس مانند تصویر، به لبه های یکی از گلبرگ های چسب نخورده، چسب بزنید و گلبرگ ها را بر روی هر وسیله ای که دوست دارید به صورت یک گل چسبانده و کمی صبر کنید تا خشک شود.

مراحل ساخت گل

ساخت گل زیبا

ساخت گل

با چسباندن یک مروارید یا هر نوع تزیینات دیگر در قسمت مرکز گل، می توانید آن را زیباتر کنید و نیز از دو برگ سبز که با مقوا یا فوم درست کرده اید نیز برای برگ های گل استفاده کنید.

ایده هایی زیبا برای ساخت گل

امیدواریم از مشاهده مدل های متنوع برای درست کردن گلها لذت برده باشید و با الگوبرداری از این طرح های زیبا، جذاب ترین و زیباترین گلهای دست ساز را تهیه نمایید. در بخش کاردستی نیز می توانید با دیگر مدل ها و ایده ها و همچنین آموزش های مختلف در جهت ساخت انواع کاردستی آشنا شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *