دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه مرغ سوخاری و نکته های کلیدی طعم دلپذیر

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

مرغ سوخاری یکی از غذاهای پرطرفدار همه سنین در افراد خانواده است. این غذا را می توان با سیب زمینی سرخ شده به همراه سبزی های خوردن، سرو کرد.

مرغ سوخاری یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی می باشد که اکثر افراد مرغ سوخاری که بیرون منزل تهیه می شود، را ترجیح می دهند چرا که  در دستور ساخت مرغ سوخاری و نکات مهمی که باید برای لذیذ شدن مرغ سوخاری را رعایت کنند، انجام نمی دهند. در این پست قصد داریم روش اصولی ساخت مرغ سوخاری سالم را در منزل آموزش دهیم.

طرز تهیه مرغ سوخاری و نکات ضروری برای طعمی بهتر

طرز تهیه مرغ سوخاری خوشمزه

مواد لازم:

۱- سینه و ران مرغ: به تعداد نفرات + ۲ تکه بیشتر

۲- تخم مرغ : ۲ عدد

۳- آرد سفید الک شده : ۲ لیوان

۴- آرد سوخاری : ۳ لیوان

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۵ – ادویه : به مقدار دلخواه

۶- روغن سرخ کردنی : به مقدار لازم

۷ – پودر سیر : به مقدار دلخواه

طرز تهیه مرغ سوخاری

 دستور ساخت مرغ سوخاری :

۱- در اولین مرحله از طرز تهیه مرغ سوخاری ابتدا سینه و ران های مرغ را به همراه یک پیاز کوچک و آب و مقداری نمک، آب پز کنید. توجه کنید که مرغ ها نباید کاملا پخته شوند بلکه فقط خامی آن گرفته شود، کافی است که بسته به گوشت مرغ، حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

۲- تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و هم زنید تا خوب مخلوط شوند.

۳- آرد را در ظرفی پهن بریزید.

۴- آرد سوخاری را با ادویه های مورد علاقه خوب مخلوط کرده و آن را نیز در ظرفی پهن بریزید. طعم مرغ سوخاری بستگی زیادی به ادویه هایی که استفاده می کنید، دارد. در حالت معمول نمک و فلفل سیاه به آرد سوخاری اضافه کنید.

۵- پس از اینکه مرغ ها نیم پز شدند، اجازه دهید تا کاملا سرد شوند. سپس هر تکه از مرغ را ابتدا در آرد سفید بغلتانید، و بعد به تخم مرغ آغشته کنید و در انتها در ارد سوخاری بغلتانید تا کاملا سطح مرغ با آرد سوخاری پوشیده شود.

۶- در ظرفی مناسب، مقداری روغن مخصوص سرخ کردن ریخته، و اجازه دهید بر روی حرارت، خوب داغ شود چرا که هرچه روغن بیشتر داغ شود، مرغ ها کمتر به خود روغن می گیرند. این یکی از نکات ضروری در ساخت مرغ سوخاری است.

۷- تکه های مرغ را به صورت گفته شده، در روغن با حرارت بالا، سرخ کنید. توجه داشته باشید در طول سرخ کردن، درب ظرف را نبندید چرا که باعث می شود تخم مرغ ها کف کند.

۸- پس از سرخ شدن مرغ ها، کمی پودر سیر بر روی آن ها بپاشید . مرغ سوخاری آماده جهت سرو است.

مرغ سوخاری خوش طعم و لذیذ

برای اینکه رنگ مرغ های سوخاری شده روشن و خوش رنگ باشد، بهتر است مرغ ها را با حرارت بالا سرخ کنید. همچنین می توانید از زعفران در ابتدا، زمانی که می خواهید مرغ را نیم پز کنید، استفاده کنید، در این صورت مرغ طعم بهتری می گیرد. در بخش انواع غذا با مرغ می توانید غذاهای لذیذ دیگری که با مرغ تهیه می شوند را مشاهده نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *