دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک نارگیلی خوشمزه و خوش طعم در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

کیک نارگیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک نارگیلی را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

کیک ها انواع متفاوتی دارند و شما می توانید بنا بر ذائقه خود کیک را با هر طعمی طبخ کنید. کیک نارگیلی نوعی کیک خوش طعم است که شما می توانید این نوع کیک خوشمزه را برای مجالس و مهمانی ها خود تهیه نمایید. در این بخش طرز تهیه کیک نارگیلی را در اختیار شما دوستان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

کیک نارگیلی و کیک کشمشی و کیک زبرا از انواع کیک های پرطرفدار هستند و شما می توانید این نوع کیک ها را برای جشن های تولد نیز تهیه کنید. در این بخش از آشپزی مجله آرگا دستور پخت کیک نارگیلی خوش طعم را مشاهده خواهید کرد.

روش تهیه کیک نارگیلی

مواد لازم

آرد : ۱.۵ پیمانه
تخم مرغ : ۲ عدد
کره : ۱۲۵ گرم
شکر : ۱ پیمانه
بیکینگ پودر : ۱.۵ قلشق مربا خوری
پوست پرتقال رنده شده : ۱.۵ قاشق سوپ خوری
پودر نارگیل : ۱/۲ پیمانه
شیر : ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک نارگیلی

ابتدا کره را در دمای محیط قرار دهید سپس بعد از این که کره به دمای محیط رسید آن را با شکر مخلوط کنید و با کمک هم زن مخلوط کره و شکر را به مدت ۵ دقیقه هم بزنید.

اضافه کردن شکر به کره هم زدن شکر و کره

 سپس پوست پرتقال را به مایه کیک اضافه کنید و بعد یکی از تخم مرغ ها را به مایه اضافه کنید و حدود چند دقیقه مایه کیک را هم بزنید سپس تخم مرغ دوم را به مایه کیک اضافه کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

اضافه کردن تخم مرغ به مایه کیک نارگیلی

آرد و بیکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کنید و ۱/۲ از آرد و بیکینگ پودر را به مایه کیک اضافه کنید و سپس مقداری شیر و پودر نارگیل را به مواد کیک اضافه کنید و همه این مواد را با یکدیگر به خوبی باهم مخلوط کنید و بعد از مخلوط کردن مواد با یکدیگر بقیه مخلوط بیکینگ پودر و آرد و شیر و پودر نارگیل را به مایه کیک اضافه کنید.

اضافه کردن آرد به مایه کیک اضافه کردن شیر و پودر نارگیل به مواد کیک

سپس قالب فر را چرب کنید و مقداری آرد در درون قالب فر بپاشید و مایه کیک را در درون قالب فر قرار دهید و بعد قالب فر را به مدت ۴۰ دقیقه در درون فر با درجه حرارت ۱۸۰ قرار دهید. چرب کردن قالب کیک نارگیلی

ریختن مایه کیک نارگیلی در درون قالب فر

   طرز تهیه کیک نارگیلی با بهترین و آسان ترین روش  کیک نارگیلی با طعمی بی نظیر

بعد از این که کیک آماده شد روی آن را به کمک پودر نارگیل و خامه زده شده می توانید به زیبایی تزیین کنید. در طرز تهیه کیک نارگیلی می توانید به جای پوست پرتقال از پوست لیمو رنده شده نیز استفاده نمایید.

دستور تهیه کیک وانیلی به روش دیگر

کیک نارگیلی یک مدل کیک خوشمزه است که به دلیل عطر و طعم خوب نارگیل طرفداران زیادی دارد، این کیک را می توان به روشهای مختلفی تهیه کرد و به عنوان یک عصرانه دلچسب همراه چای و یا در دورهمی ها و مهمانی ها خود از جمله جشن تولد مورد استفاده قرار داد. حال برای یادگیری دستور پخت کیک نارگیلی به روشی دیگر می توانید در ادامه این بخش همراه ما شوید.

دستور پخت کیک نارگیلی

مواد لازم

  • آرد/ ۲ پیمانه
  • پودر نارگیل/ یک پیمانه
  • تخم مرغ/ ۳ عدد
  • بکینگ پور/ ۲ قاشق چای خوری
  • وانیل/ یک قاشق چای خوری
  • شیر/ یک لیوان
  • روغن مایع/ سه چهارم پیمانه
  • پودر نارگیل/ نصف پیمانه
  • شکر/ سه چهارم پیمانه
  • ماست/ سه چهارم پیمانه

روش تهیه کیک وانیلی با ماست

در ابتدا و قبل از تهیه مایه کیک، فر را روشن کرده و بر روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. سپس مواد را به دمای محیط برسانید؛ آرد و بکینگ پودر را بعد از سه مرتبه الک کردن کنار بگذارید و بعد تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل با همزن به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا به صورت کرم رنگ و کشدار درآید.

در مرحله بعدی، ماست را اضافه کرده و هم بزنید و بعد روغن و پودر نارگیل را افزوده و دوباره هم بزنید. اکنون نوبت آرد و بکینگ پودر الک کرده می باشد که باید کم کم و به تدریج به مخلوط مواد کیک اضافه کنید.

دستور تهیه کیک نارگیلی

سپس داخل قالب را چرب کرده . مقداری آرد بپاشید، مایه کیک را درون آن بریزید و در طبقه وسط فر قرار دهید تا به مدت زمان ۳۰ الی ۴۰ دقیقه خوب پخته شود به هنگام خارج کردن کیک از فر از پخت آن مطمئن شوید، برای این منظور با فرو بردن یک خلال یا چنگال داخل کیک در صورتی که چیزی به آن نچسبیده باشد، کیک پخته است.

می توانید بعد از سرد شدن کیک، روی آن را نیز با خامه فرم گرفته و پودر نارگیل تزئین نمایید و یا از تزیینات متنوع دیگر استفاده کنید. امیدواریم از پخت این کیک خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده آموزش پخت کیک های متنوع می توانید در صورت تمایل به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *