دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی انواع ماسک خاک رس و فواید گل رس برای پوست

  • ندا خوشرو
  • ۱۸ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

خاک رس یکی از انواع مواد طبیعی است که می توانید به کمک آن ماسک های طبیعی را تهیه کنید و این نوع ماسک ها را برای پوست آسیب دیده خود استفاده نمایید. در ادامه این مطلب شما را با ۵ نوع ماسک خاک رس آشنا خواهیم کرد.

خاک رس آرایشی که از کانی های طبیعی و گل کف دریا و خاک آتشفشان تهیه شده است تغذیه ای مناسب برای پوست شما است و هم چنین خاک رس به خوبی پوست را پاک سازی می کند و چربی های اضافی را از روی سطح پوست پاک می کند و همچنین ماسک خاک رس باعث و شادابی پوست صورت و زیبایی آن می شود.

بنتونیت موجود در خاک رس باعث تحریک گردش خون و پاک کردن سموم پوستی و هم چنین تصفیه کردن بافت های پوستی شما می شود. خاک رس به خوبی لکه های پوستی را از بین می برد و هم چنین این ماسک ضد التهابی مفید برای پوست است و چربی پوست را به خوبی تنظیم می کند و هم چنین برای رفع و پیشگیری از بیماری های پوستی نظیر آکنه و جوش مناسب است. در ادامه این بخش طرز تهیه ماسک های صورت با خاک رس را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.
ماسک خاک رس با ذکر فواید این نوع ماسک ها

انواع ماسک خاک رس

ماسکهای خاک رس اولین ماسکهای تخصصی برای پاک سازی پوست چرب است که در آرایشگاه های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و این نوع ماسکها پوست را نرم می کند. در این بخش انواع ماسکهای متنوع خاک رس را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

ماسک خاک رس ماسکی مفید برای پوست آسیب دیده

ماسکی از خاک رس و بلغور جو دو سر

این ماسک با باکتری های آکنه زا به خوبی مبارزه می کند. بلغور جو دو سر موجود در این ماسک دارای خواص ضد التهاب و تسکین دهنده پوست است و سلول های مرده را از بین می برد. در ادامه این مطالب طرز تهیه این ماسک را ملاحظه خواهید کرد. این ماسک را در درون کاسه غیر فلزی تهیه کنید و هم چنین مواد موجود در این ماسک را با کمک یک قاشق غیر فلزی با یکدیگر مخلوط کنید.

مواد لازم

بنتونیت خاک رس : ۱ قاشق غذا خوری
آب : ۴ قاشق غذا خوری
اسانس درخت چای : ۴ قطره
بلغور جو دو سر : به میزان لازم

  •  آرون گروپس

طرز تهیه ماسک

ابتدا یک قاشق غذا خوری بنتونیت خاک رس را در درون کاسه ای مناسب بریزید.

3 نوع ماسک خاک رس با ذکر فواید این نوع ماسک ها برای پوست

سپس یک قاشق غذا خوری بلغور را به خاک رس اضافه کنید و این مواد را  با چند قطره آب به خوبی مخلوط کنید.

اضافه کردن بلغور جو دو سر به خاک رس

سپس ۴ قطره از اسانس درخت چای را به مواد مخلوط شده اضافه کنید و مقداری آب به مخلوط این مواد اضافه کنید تا خمیر یکدستی بوجود آید.

اضافه کردن اسانس درخت چاس به مخلوط مواد ماسک خاک رس و بلغور

سپس ماسک تهیه شده را بر روی صورت تمیز خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب ولرم بشویید این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ دو بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک خاک رس

مخلوط مواد خاک رس

ماسک خاک رس و چای سبز

این ماسک نیز برای پیشگیری و از بین بردن بیماری آکنه بسیار مفید است و چای سبز موجود در این ماسک نیز برای درخشان سازی و جوان سازی پوست بسیار مناسب است و ژل آلوئه ورا موجود در این ماسک برای تسکین پوست و کاهش التهابات پوستی بسیار مفید است. این ماسک آکنه و لکه های پوستی را از بین می برد و رنگ پوست را هم روشن می کند.

مواد لازم

بتونیت خاک رس : ۲ قاشق غذا خوری
ژل آلوئه ورا : ۱/۲ قاشق غذا خوری
چای سبز : به میزان لازم

طرز تهیه ماسک

ابتدا خاک رس را در درون کاسه ای مناسب بریزید.

ماسک خاک رس و بلغور جو دو سر

سپس چای سبز تازه دم را هم به خاک رس اضافه کنید و بعد از این که خاک رس و چای سبز را با یکدیگر مخلوط کردید ژل آلوئه ورا را به مخلوط این مواد اضافه کنید و مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید و چای سبز بیشتری را به مخلوط مواد اضافه نمایید.

اضافه کردن ژله آلوئه ورا به مخلوط خاک رس

اگر خمیر این ماسک سفت بود کمی روغن درخت چای به مواد این ماسک اضافه کنید.

طرز تهیه ماسک خاک رس و بلغور

بعد از این که ماسک آماده شد صورت خود را بشویید و این ماسک را بر روی صورت و گردن خود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید این ماسک را می توانید ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک خاک رس برای درمان جوش و آکنه

ماسکی از خاک رس و گلاب

ابتدا مقداری خاک رس را به خوبی الک کنید سپس گلاب را به خاک رس اضافه نمایید و خمیر به وجود آمده از مخلوط این مواد را بر روی پوست صورت خود به مدت ۲ ساعت قرار دهید و بعد از این که آب خمیر تبخیر شد صورت خود را بشویید. این ماسک چربی صورت را جذب می کند و هم چنین پوست صورت را روشن و درخشان می کند و این ماسک از شل شدگی و افتادگی پوست جلوگیری می کند. به جای گلاب می توانید در طرز تهیه این ماسک از آب نارنج و یا آب گل مریم نیز می توانید استفاده نمایید.

ماسک خاک رس

ماسکی از خاک رس و آبلیمو

این ماک برای رفع تیرگی زیر بغل استفاده می شود؛ خاک رس با دارا بودن مواد طبیعی قادر به رفع تیرگی ها و آلودگی های بسیاری می باشد و نیز با توجه به این نکته که خاک رس برای جذب آلودگی های پوست مفید است، در نتیجه از آن می توان برای باز کردن منافذ بسته استفاده کرد.

مواد مورد نیاز

خاک رس : یک قاشق غذاخوری

آبلیمو : مقداری

ماسکی از خاک رس

طرز تهیه ماسک

در داخل ظرفی مناسب، مقدار مشخص شده (۲ قاشق غذاخوری) پودر خاک رس را به همراه یک قاشق چای خوری آبلیمو و مقدار مورد نیاز آب مخلوط کرده تا به صورت خمیری نرم درآید، سپس این خمیر را بر روی قسمتهای تیره بدن خود از جمله زیر بغل و آرنج خود قرار دهید، سپس بعد از ده دقیقه بشویید، به منظور گرفتن نتیجه می توانید دو بار در هفته از این ماسک، استفاده کنید.

ماسک خاک رس و سفیده تخم مرغ

این نوع ماسک برای جوانسازی پوست بسیار مؤثر است. خاک رس به دلیل وجود املاح معدی و ویتامین های موجود در خود برای زیبایی پوست صورت وجوان سازی پوست می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

مواد مورد نیاز

سفیده تخم مرغ : یک عدد

خاک رس قهوه‌ای : یک قاشق غذاخوری

ماسکی از خاک رس قهوه ای

طرز تهیه ماسک

برای تهیه این نوع ماسک، لازم است در داخل یک ظرف خاک رس قهوه ای و سفیده تخم مرغ را به آرامی با یکدیگر مخلوط کرده تا خمیر یکدستی حاصل شود و بعد با استفاده از یک قلمو و یا با کمک انگشتان تان خمیر را به صورت حرکات رو به بالا روی صورت خود قرار دهید. اجازه دهید مدتی به همین حالت بماند تا خشک شود، سپس صورتتان را باآب ولرم شست و شو دهید و بهتر است از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا رطوبت پوست صورتتان حفظ شود.

خاک رس برای پوست بسیار مفید است و اگر شما دچار بیماری آکنه و جوش صورت شده اید بهتر است که از این نوع ماسکهای طبیعی برای درمان پوست آسیب دیده خود استفاده نمایید. در این مطلب با طرز تهیه ماسکهای خاک رس با ۵ روش آشنا شدید که امیدواریم این ماسکها پوست آسیب دیده شما را به خوبی درمان کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *