دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک کشمشی خوشمزه و خوش طعم

  • ندا خوشرو
  • ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

کیک کشمشی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که شما می توانید از مهمان هایتان در مجالس و مهمانی ها با این کیک خوشمزه پذیرایی کنید. در این مطلب آموزشی مجله آرگا طرز تهیه کیک کشمشی را به شما همراهان عزیز آموزش خواهیم داد.

دستور ساخت کیک کشمشی در منزل مانند طرز تهیه شیرینی کشمشی بسیار راحت و آسان است و شما می توانید این کیک خوشمزه را در وعده صبحانه و عصرانه خود میل کنید.

کیک های خانگی را می توانید در انواع طعم های متنوع و مختلف مانند کیک سیب و کیک بستنی و کیک گردویی و کیک کشمشی و … تهیه کنید. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با دستور پخت کیک کشمشی در منزل آشنا سازیم.

کیک کشمشی خوشمزه

مواد لازم

آرد سفید : ۴۰۰ گرم
تخم مرغ : ۴ عدد
شکر : ۳۰۰ گرم
شیر : ۲ پیمانه
کره : ۲۰۰ گرم
کشمش : ۱ پیمانه
وانیل : ۱/۴ قاشق غذاخوری
بیکینگ پودر : ۱ قاشق سوپ خوری
نمک : به میزان کم

طرز تهیه کیک کشمشی

ابتدا کره را برای مدت زمان کوتاهی در دمای اتاق قرار دهید تا به خوبی نرم شود سپس در درون ظرف مناسبی شکر و کره را به کمک همزن با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

مخلوط کره و شکر هم زدن کره و شکر

مخلوط کردن شکر و کره به کمک همزن

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بعد از مخلوط کردن شکر و کره تخم مرغ ها را به صورت تک تک به مخلوط این مواد اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام از تخم مرغ ها مایه کیک را به مدت ۱ دقیقه هم بزنید.

طرز تهیه کیک کشمشی خوشمزه و خوش طعم مایه کیک کشمشی

در درون ظرف مناسب دیگری بیکینگ پودر و آرد و وانیل و نمک را به خوبی الک کنید.

طرز تهیه کیک کشمشی با بهترین روش به صورت تصویری

 سپس مقداری از مخلوط شکر و تخم مرغ و کره را به مخلوط آرد و بیکینگ پودر اضافه نمایید و هم بزنید تا مواد کیک به خوب با یکدیگر مخلوط شوند. مقدای شیر را به مایه کیک اضافه کنید و مایه کیک را به خوبی هم بزنید و همین روش را تا تمام شدن مخلوط تخم مرغ و شکر ادامه دهید.

مخلوط کردن آرد با مایه کیک هم زدن مواد مایه کیک کشمشی

در مرحله بعدی پخت کیک کشمشی مقداری کشمش را با آرد آغشته کنید و بعد کشمش ها را در درون مایه کیک کشمشی بریزید و به خوبی کشمش ها را با مایه کیک مخلوط کنید. توجه داشته باشید که آغشته کردن کشمش با آرد از سوختن و ته نشین شدن کشمش ها در درون کیک جلوگیری می کند.

اضافه کردن کشمش به مایه کیک

اضافه کردن کشمش به مایه کیک
در آخرین مرحله طرز تهیه کیک کشمشی بعد از این که مایه کیک را آماده کردید ابتدا فر را گرم کنید سپس ته قالب فر را با کمک کاغذ روغنی بپوشانید و مایه کیک را در درون قالب فر بریزید و قالب فر را به مدت ۶۰ دقیقه در درون فر با دمای ۱۸۰ قرار دهید.

کیک کشمشی آماده سرو

ریختن مایه کیک در درون قالب فر

طرز تهیه کیک کشمشی خوشمزه و پرطرفدار

کیک کشمشی با بهترین ذستور طرز تهیه

کیک کشمشی حجم کیک بعد از پخت دو برابر می شود پس بهتر است که از قالب بزرگتری استفاده کنید و قالب فر را پر نکنید.

دستور تهیه کیک کشمشی شکلاتی

در اینجا دستور پخت کیک کشمشی شکلاتی با طعم فوق العاده خوشمزه در دو رنگ را در اختیارتان قرار می دهیم که بعد از تهیه می توانید به عنوان یک عصرانه دلچسب و لذید در کنار چای نوش جان کنید و لذت ببرید.

مواد لازم

  • آرد/ ۲ لیوان
  • تخم مرغ/ ۳ عدد
  • شکر/ یک لیوان
  • شیر ولرم/ یک لیوان
  • روغن مایع/ نصف لیوان
  • بکینگ پودر/ ۲ قاشق مرباخوری
  • وانیل/ یک قاشق مرباخوری
  • کشمش/ نصف لیوان
  • پودر کاکائو/ ۲ قاشق مرباخوری پُر

روش تهیه کیک کشمشی

روش تهیه کیک کشمشی شکلاتی

در ابتدا باید همه مواد را در به دمای محیط برسانید. سپس تخم مرغ ها را داخل کاسه ای جداگانه بشکنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید و بعد شکر را به آن بیفزایید و به مدت ۵ تا ۶ دقیقه مخلوط حاصل را با همزن دور تند بزنید تا پف کرده و حجم آن دو برابر شود.

اکنون شیر ولرم را به همراه روغن مایع به مخلوط قبلی بیفزایید و هم بزنید، سپس آرد و بکینگ پودر الک کرده را اضافه کنید و مواد را فقط در حدی که با هم مخلوط شوند، هم بزنید نه بیشتر.

در مرحله بعدی طرز تهیه کیک کشمشی شکلاتی، چند قاشق از مایه کیک را جدا کنید و به آن کاکائو اضافه کنید، سپس سطح داخلی قالب مورد نظر خود را چرب کرده و نصف مایع سفید کیک را داخل آن بریزید و بعد به وسیله قاشق مایع کاکائویی را بردارید و به شکل خال هایی روی مایع سفید کیک بریزید، لازم است دو قاشق از مایع کاکائویی را نگه دارید.

در آخرین مرحله کشمش های شسته شده را به آرد آغشته کنید، زیرا انجام این کار مانع از سوختن و ته نشین شدن کشمش ها خواهد شد. اکنون نصف دیگر مایع سفید کیک را اضافه کرده و باقیمانده مایع کاکائویی را نیز به شکل پراکنده روی کیک بریزید، می توانید با نوک چاقو یا خلال دندان طرح ایجاد کنید، سپس قالب را در داخل فر که در دمای ۱۸۰ درجه تنظیم و روشن شده است، بگذارید و حدود یک تا یک و نیم ساعت برای پخت این کیک کافی می باشد.

دستور پخت کیک کشمشی

کیک کشمشی کیک خوشمزه و بسیار نرمی است که می توانید این کیک را به عنوان طعم دهنده در کنار چای میل کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده طرز تهیه انواع کیک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *