دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آموزش نقاشی با مداد رنگی و تکنیک های جدید آن

  • یلدا محمدی
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
  • ۰

آموزش نقاشی با مداد رنگی به همراه تصاویر هر مرحله و توضیحات کامل برای طراحی و نقاشی صورت با مداد رنگی را در این مطلب ارائه می دهیم که با مشاهده آن می توانید به راحتی چهره انسان را با مداد رنگی نقاشی کنید.

کشیدن نقاشی با مداد رنگی یکی از پر کاربردترین سبک های نقاشی است که همه ما از دوران کودکی با آن آشنا شده ایم و تا حدودی از نحوه انجام آن با اطلاع هستیم اما این سبک نقاشی درجات مختلفی دارد که با کسب مهارت و همچنین تمرین زیاد می توانید به آنها دست یابید. در این مقاله قصد داریم به نحوه کشیدن نقاشی چهره انسان با استفاده از مداد رنگی بپردازیم، این مدل نقاشی بسیار راحت و جذاب است و می تواند راهنمای شما برای نقاشی کشیدن با مداد رنگی باشد.

آموزش نقاشی با مداد رنگی از چهره انسان :

نقاشی و طراحی از چهره انسان یکی از جالب ترین انواع نقاشی می باشد که اغلب علاقه مند به یادگیری آن هستیم، برای شروع نقاشی با مداد رنگی ابتدا باید وسایل مورد نیاز را فراهم نمایید، توجه داشته باشید که هدف ما استفاده از مداد رنگی است اما نمی توان گفت از چه رنگ هایی استفاده نمایید، زیرا رنگ ها استفاده شده در هر جعبه مداد رنگی با دیگیر متفاوت است. در اولین مرحله لازم است همچون دیگر نقاشی ها از جمله نقاشی روی پارچه و همچنین نقاشی روی سفال و دیگر نقاشی ها، یک طرح کلی از مدل بکشید. این مرحله را می توان مهم ترین مرحله نقاشی دانست زیرا پایه کار محسوب می گردد و نتیجه کار به این طرح بستگی دارد، پس لازم است که آن را با دقت کامل بکشید.

نقاشی با مداد رنگی

شروع به کشیدن چشم ها کنید و آنها را با استفاده از رنگ های مناسب و هماهنگ رنگ آمیزی نمایید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است از رنگ های روشن و کمرنگ استفاده نمایید تا چهره شما طبیعی تر باشد.

آموزش نقاشی با مداد رنگی

بعد از اینکه حالت کلی چشم ها تشکیل شد، رنگ ها را تقویت نموده و شروع به سایه روشن زدن کنید تا عمق هر قسمت از چشم به خوبی به نمایش در آید.

نقاشی صورت با مداد رنگی

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

با استفاده از مداد مشکی و قهوه ایی که نوک تیزی دارند شروع به کشیدن مژه ها نمایید و مژه های بالا و پایین را بکشید. در این مرحله کشیدن چشم ها به پایان می رسد.

نقاشی با مداد رنگی

در مرحله بعد به سراغ رنگ کردن پوست صورت می رویم و و از مناطق زیر چشم شروع نموده و اطراف بینی را سایه های تیره تری می زنیم. استفاده از رنگ قرمز برای گونه ها و رنگ اکر برای تمام بخش های صورت باعث می شود تعادل زیبایی در نقاشی شما به وجود آید.

نقاشی چهره با مداد رنگینقاشی صورت با مداد رنگی

با استفاده از رنگ کرم به قسمت هایی از صورت حالت روشنایی ببخشید، این کار باعث می شود برجستگی های صورت به خوبی به نمایش در آید.

نقاشی با مداد رنگی برای بزرگشالاننقاشی صورت

برای تکمیل ابرو ها از رنگ اکر و قهوه ایی استفاده نمایید و و با استفاده از هاشور زدن فرم کلی ابروها را تشکیل دهید.

نقاشی با مداد رنگی

در این مرحله با مداد رنگی به سراغ کشیدن گوش می رویم، برای اینکار ابتدا با مدادی نرم طرح کلی گوش را مشابه عکس زیر بکشید.

آموزش نقاشی با مداد رنگینقاشی چهره با مداد رنگی

سپس با استفاده از مداد هایی با رنگ متوسط اقدام با سایه روشن زدن و رنگ نمودن گوش کنید. برای نتیجه گیری بهتر سعی کنید برآمدگی ها و فرو رفتگی ها را با استفاده از سایه های ایجاد شده نشان دهید. توجه داشته باشید که در این بخش از نقاشی بهتر است از مداد رنگی هایی استفاده نمایید که لطافت گوش را به خوبی نشان دهند.

نقاشی گوش با مداد رنگی

بعد از کشیدن گوش به سایه زدن قسمت های مختلف صورت بپردازید و با اینکار حس تازگی و طراوت را به پوست صورت ببخشید.

آموزش نقاشی

در مرحله آخر از آموزش نقاشی با مداد رنگی به سراغ موها بروید. ایتدا با رنگ قهوه ایی کمرنگ حالت اصلی موها را ایجاد کنید، برای این کار می توانید از خطوط منحنی استفاده نموده و جهت موها را به خوبی به نمایش بگذارید.

آموزش نقاشی با مداد رنگیآموزش نقاشی چهره

برای رنگ کردن موها به صورت لایه لایه اقدام کنید و با رنگ های مناسب برای مدل انتخاب شده و با استفاده از مداد رنگی های مناسب آن را رنگ آمیزی نمایید.

آموزش نقاشی بزرگسالانآموزش نقاشی چهره انسان

نقاشی با مداد رنگی از چهره به پایان رسید، تنها به این نکته توجه داشته باشید که برای ایجاد سایه روشن های قسمت های مختلف صورت بهتر است از چند رنگ مداد رنگی استفاده نمایید تا نقاشی چهره شما جذابیت بیشتری داشته باشد و طبیعی تر به نظر آید. در ادامه نمونه تکمیل شده نقاشی صورت با مداد رنگی را ملاحظه می فرمایید.

آموزش نقاشی با مداد رنگی

امیدواریم از آموزش نقاشی با مداد رنگی لذت برده باشید و نهایت استفاده را از مطلب ارائه شده برده باشد و با استفاده از آن نقاشی های زیبا و متنوع بکشید. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش نقاشی از دیگر مدل های متنوع و زیبای نقاشی دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *