دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش خودآرایی صورت با توضیحات مرحله به مرحله

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

خود آرایی در مواقعی که شما زمان کافی برای رفتن به آرایشگاه را برای شرکت در مهمانی ها و مجالس ندارید مناسب است. در ادامه این مطلب آموزش خودآرایی صورت را با توضیحات کامل و به صورت تصویری مشاهده خواهید کرد.

بیشتر خانم ها جوان به خودآرایی علاقه مند هستند شما می توانید با رعایت تکنیک های اساسی آرایشی صورت خود را به زیبایی میکاپ کنید. در این مطلب آموزش خودآرایی صورت را ملاحظه خواهید کرد.

خودآرایی نیازمند مهارت و حوصله است شما می توانید با تمرینات زیاد در خود آرایی ماهر شوید. اگر شما مهارت کافی را در خودآرایی کسب کنید برای میکاپ خود دیگر نیازی به آرایشگاه رفتن ندارید. آموزش خودآرایی این مطلب شما را با تکنیک های آرایشی صورت به خوبی آشنا خواهد کرد.

آموزش مرحله به مرحله خودآرایی

آموزش خودآرایی مرحله به مرحله

در این بخش از آموزش خودآرایی را با ۱۰ مرحله مشاهده می کنید امیدواریم با کمک این مراحل آموزشی خودآرایی مهارت لازم را برای میکاپ خود فرا بگیرید.

خودآرایی

آموزش کامل و جامع خودآرایی

مرحله اول خودآرایی

در مرحله اول آرایش صورت بهتر است که صورتتان را با آب و صابون به خوبی بشویید.

  •  آرون گروپس

مراحل ده گانه خودآرایی صورت

بعد از این که صورتتان را به طور کامل خشک کردید از کرم و یا کرم پودر با قدرت پوشش دهندگی بالا استفاده کنید. با استفاده از کرم پوست شما حالت یکنواخت پیدا می کند و شما می توانید به کمک کرم یا کرم پودر رنگ دلخواهتان را به پوست صورتتان بدهید. اگر شما پوست روشن و سفیدی دارید و ترجیح می دهید که پوستتان را تیره تر کنید بهتر است که از کرم ها با شماره ۴ به بالا استفاده نمایید. بهتر است که رنگ کرم پودر شما برای روز به رنگ پوستتان نزدیک تر باشد و برای شب از کرم پودر هایی که دو درجه از پوستتان تیره هستند استفاده نمایید.

مراحل خودآرایی

کرم را به صورت چند نقطه بر روی پوست خود بزنید و سپس با کمک پد آرایشی کرم را به صورت یکدست بر روی همه سطح پوست خود پخش کنید.

مراحل خودآرایی

مرحله دوم خودآرایی

در این مرحله با کمک یک کرم پودر تیره تر از کرم زیر ساز برجستگی هایی را برای صورت خود ایجاد کنید. خط گونه را با کمک کرم تیره برجسته کنید و زیر چشم و بالای گونه ها را مقداری روشن تر کنید. اگر شما تمایل دارید که بینی خود را کوچک تر نشان دهید روی خط بینی را به کمک یک کرم تیره مقداری تیره کنید. ایجاد برجستگی های صورت را بهتر است که با کمک اسفنج تمیز یا قلم موی مخصوص گریم انجام دهید و اطراف کرم تیره را محو کنید تا گریم صورت طبیعی تری را داشته باشید.

مرحله دوم خودآرایی

مرحله سوم خودآرایی

در این مرحله آموزش خودآرایی باید از پودر فیکس برای ثابت کردن آرایش خود استفاده نمایید. اگر شما در منزل فیکساتور ندارید می توانید از پودر بچه برای تثبیت کردن آرایش خود استفاده کنید. برای استفاده از پودر فیکس قلم بزرگی را که شبیه به قلم رژ گونه است در داخل پودر فیکس یا پودر بچه بچرخانید و سپس قلم را به همه جای صورت خود بمالید با این کار همه سطح پوست شما یکدست خواهد شد و پودر سایه از روی صوتتان به راحتی پاک می شود.

زدن پودر فیکس و ثابت کردن آرایش

مرحله چهارم خودآرایی

در این مرحله اگر ترجیح می دهید که گونه های شما برجسته تر و چشمانتان درشت تر به نظر برسند تیرگی های زیر خط گونه و روشنی های ناحیه بالای گونه و زیر چشم هایتان را بیشتر کنید. برای خودآرایی از قلمو مو ها با جنس خوب و کیفیت عالی استفاده نمایید تا آرایش شما پس از خاتمه کار مرتب باشد.

قلم مو

مرحله پنجم خودآرایی

در این مرحله طراحی چشم های خود را انجام دهید قبل از زدن سایه رنگ سایه تان را انتخاب نمایید بهتر است که رنگ سایه با رنگ لباس مجلسی شما مطابقت داشته باشد. برای آرایش روز از رنگ های مات و کم رنگ استفاده کنید و برای آرایش شب از رنگ های براق و پر رنگ بهتر است استفاده کنید.

مراحل خودآرایی صورت خودآرایی با ده مرحله

سایه را حتما با برس مخصوص سایه بزنید و بعد از اتمام طراحی چشم های خود با کمک برسی تمیز سایه چشم هایتان را کمی محو کنید.

آموش کامل خودآرایی با تصویرطراحی چشم مرحله 5 خودآرایی زدن سایه چشمself-meakeup education (13)

اگر شما ترجیح می دهید که خط سایه چشم هایتان مشخص باشد می توانید از چسب های مخصوص آرایش صورت استفاده کنید و چسب را به پایین چشم خود بزنید و بعد از اتمام کار طراحی چشم چسب را از صورتتان جدا کنید. اگر شما نیاز به مطلب آموزشی کامل تری برای طراحی چشم های خود دارید می توانید از مطلب آموزش سایه زدن چشم مجله آرگا استفاده کنید.
بعد از زدن سایه چشم ابرو هایتان را با مدلی مناسبی از آرایش ابرو فرم دهید.

مدل آرایش ابرو ها

مرحله ششم خودآرایی

اگر شما می خواهید از خط چشم استفاده کنید می توانید در این مرحله از یک مدل خط چشم که به فرم چشم های شما می آید استفاده کنید با مراجعه به مطلب آموزش کشیدن خط کشیدن می توانید مهارت کافی را در این مرحله از آرایش چشم بدست آورید.

آموزش جامع خودآرایی با ده مرحله

اگر می خواهید مژه های خوش فرم و خوش حالتی داشته باشید استفاده از فر مژه را بعد از کشیدن خط چشم فراموش نکنید. فر مژه را قبل از زدن ریمل استفاده کنید تا آسیبی به مژه های شما وارد نشود. می توانید از مژه های مصنوعی کم حجم نیز برای خوش حالت کردن چشم های خود استفاده کنید.

مرحله هفتم خودآرایی

مهم ترین مرحله در میکاپ چشم ریمل زدن است. از ریمل های پلاستیکی برای آرایش چشم های خود استفاده نکنید زیرا این ریمل ها باعث ریزش و شکسته شدن مژه های شما می شوند. ریمل را به صورت زیگزاگی به مژه های خود بزنید و قبل از زدن ریمل حتما محلول اضافی سر برس را بگیرید تا مژه هایتان به هم نچسبند.

فرم کشیدن ریمل چشم

مرحله هشتم خود آرایی

در این مرحله آموزش آرایش صورت باید با کمک یک رژگونه مناسب گونه هایتان را برجسته کنید. بهتر است که رنگ رژگونه شما متناسب با رنگ رژلب تان باشد. با کمک قلمو مویی درشت و نرم بهتر است که رژگونه خود را بزنید. مناسب ترین رنگ های رژگونه برای میکاپ روز رنگ های روشن و یا مات هستند.

مراحل خودآرایی با ده مرحلهآموزش خودآرایی

برای آرایش شب بهتر است که از رنگ های براق رژگونه استفاده نمایید. رژگونه های براق برای افراد لاغر بهترین ایده می باشند.

رژگونه روشن و براق برای آرایش شبخودآرایی

مرحله نهم خودآرایی

مدل رژ لب با رنگی مناسب به آرایش شما جلوه می دهد. برای آرایش در روز بهتر است که از رنگ های مات استفاده کنید و برای آرایش شب رنگ های تیره تر می توانند بهترین ایده باشند.

آموزش زدن رژلب

قبل از زدن رژلب ایتدا رنگ رژلب مناسب با پوستتان  را انتخاب کنید سپس ابتدا خط لب بکشید.

آموزش کشیدن خط لب

و بعد رنگ دلخواه خود را بزنید و با کمک دستمال کاغذی رژ لب را از روی سطح لب خود پاک کنید سپس دوباره زدن رژلب را تکرار کنید. برای ماندگاری بهتر رژلب از برق لب بعد از کشیدن رژ لب استفاده کنید.

خودآرایی بهترین آموزش ده مرحله ای خودآرایی

در خاتمه آموزش خودآرایی دوباره به روشی که ذکر شد به تمام سطح پوست صورتتان پودر فیکس بزنید. پودر فیکس آرایش شما را به خوبی تثبیت می کند و عرق کردن و پاک شدن آرایش جلوگیری می کند.

زدن پودر فیکس و ثابت کردن آرایش

مرحله دهم خود آرایی

برای جذابیت چشم های خود بعد از اتمام آرایش صورت از مداد چشم در داخل چشم های خود استفاده نمایید. مداد چشم های چرب ماندگاری بیشتری دارند بنابراین از این نوع مداد ها برای داخل چشم خود استفاده کنید. مناسب ترین رنگ مداد چشم برای خانم ها و دختران جوان رنگ های روشن است و مداد چشم تیره برای خانم ها با سن بالا می تواند بهترین ایده باشد.

میکاپ زنانه

برای خودآرایی و میکاپ از برس ها و قلم مو ها با کیفیت خوب استفاده نمایید. اگر رنگ سایه و رژگونه قبل از زدن بر روی صورت از روی قلم مو جدا شود قلم مو کیفیت خوبی را نخواهد داشت.

خودآرایی با استفاده از قاشق برای افراد مبتدی و تازه کار

کسب مهارت در زمینه خودآرایی برای افرادی که تازه کار و مبتدی هستند ممکن است بسیار مشکل باشد اما لزوم دستیابی به مهارت در این زمینه تنها مستلزم تمرین می باشد. در خودآرایی نحوه گرفتن وسایل آرایشی و استفاده صحیح از آن ها برای اغلب افراد سخت است به همین منظور در ادامه این بخش قصد داریم یکی از ترفندهای ساده خودآرایی را به همراه تصاویر آموزش دهیم که قطعا با این شیوه افراد تازه کار در این زمینه می توانند آرایش خود را به زیباترین شکل به سرانجام برسانند.

استفاده از قاشق غذاخوری یک وسیله جالب برای انجام صحیح آرایش های است که با آموزش آن ها در بالا آشنا شدید. این وسیله کمک می کند تا علاوه بر جلوگیری از کثیف شدن و پخش شدن آرایش در قسمت های دیگر صورت، سرعت آرایش کردن خود را نیز بالا ببرید و اگر فردیمبتدی در این زمینه هستید از نتیجه آرایش خود راضی باشید.

آموزش آرایش صورت با قاشق

استفاده از دسته قاشق بهترین ابزار برای کشیدن خط چشم دنباله دار است که در تصاویر زیر به خوبی می توانید نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید و با اطمینان خاطر بیشتری میکاپ چشم های خود را انجام دهید.

نحوه خودآرایی با قاشق

خودآرایی با قاشق برا خانم ها

استفاده از لبه داخلی قاشق و پشت قاشق نیز ابزاری مناسب و ایده آل برای فر زدن و ریمل زدن مژه ها می باشد.

مراحل خودآرایی با قاشق

آموزش فر زدن مژه با قاشق

مداد کشیدن ابروها با کمک قاشق یکی دیگر از ترفندهای آرایشی به وسیله قاشق است که در تصویر زیر روش استفاده از آن را ملاحظه می نمایید.

آموزش مداد کشیدن با قاشق

در آموزش سایه چشم قاشق می تواند کار را برای افراد مبتدی راحت تر کند.

آموزش خودآرایی همراه با تصویر

لاک زدن ناخن ها برای افرادی که در این زمینه مهارتی ندارند با پخش شدن لاک در اطراف پوست ناخن همراه است که استفاده از قاشق قطعا در در برطرف کردن این مشکل کمک کننده می باشد و برای این منظور تنها کافی است تا لبه قاشق را زیر یا کنار ناخن خود قرار دهید.

آموزش خودآرایی با قاشق

در این مطلب  از آرایش صورت مجله آرگا آموزش خودآرایی را مشاهده کردید که امیدواریم با این مطلب آموزشی مهارت لازم را در زمینه میکاپ خود فرابگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *