دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز در مورد نشانه ها و علایم سرطان معده و راه درمان آن

  • سمانه عقیقی
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

علایم سرطان معده با ناراحتی های گوارشی مبهم مانند آروغ زدن بروز می کند.درد و سوزش سردل که آرام نمی شود، حالت تهوع و استفراغ مقطعی، کاهش وزن ، سیری کاذب، وجود خون در مدفوع و تغییر رنگ آن از علایم سرطان معده می باشند.

سرطان معده یکی از شایعه ترین سرطان ها در میان خانم ها و آقایان می باشد که درصد بیشتری از آقایان مبتلا به آن می شوند. با بروز علایم سرطان معده و نشانه های اولیه درمان آن با روش های مختلف امکان پذیر است.

نشانه ها و علایم سرطان معده و راه درمان آن

در بروز علایم سرطان معده ، دلایلی نقش دارند که می توان رژیم غذایی غلط ، مصرف نمک زیاد ، استرس و فشار روانی ، مصرف دخانیات ، سبک زندگی ماشینی ، هلیکوباکترپیلوری در ایجاد سرطان نام برد.

علایم سرطان معده

نشانه ها و علایم سرطان معده عبارتند از :

* علایم سرطان معده در مراحل ابتدایی با ناراحتی گوارشی و درد خفیف شکمی تجربه خواهد شد.

* سوزش سر دل که بعد از گذشت هفته ها آرام نمی شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

* حالت تهوع دایمی و استفراغ

* ضعف و خستگی

* کاهش وزن

* وجود خون در مدفوع و تغییر رنگ آن به رنگ سیاه

* احساس سیری کاذب بعد از مصرف مقدار کمی غذا

* سوء هاضمه

* احساس وجود توده ای در شکم از نشانه ها و علایم بروز سرطان معده می باشند.

درمان سرطان معده

برای درمان سرطان معده مراجعه به پزشک حتما باید انجام شود و درمان تحت نظر پزشک انجام می گیرد و تشخیص آن از سه طریق ممکن است : آندوسکوپی، نمونه برداری ، ارزیابی و اندازه گیری میزان پیشرفت و عمق سرطان معده با سونوگرافی،لاپاروسکوپی، رادیولوژی، سی تی اسکن .

در صورت تشخیص سرطان معده پزشکان برای درمان از جراحی ، شیمی درمانی ، پرتو درمانی استفاده می کنند. البته پرتو درمانی برای درمان سرطان معده به کار برده نمی شود و استفاده آن برای کوچک کردن تومور سرطانی است.

رژیم غذایی مناسب در درمان و بهبودی علایم سرطان معده نقش مهمی را بازی می کند. مبتلایان به این سرطان با داشتن علایم بیماری باید کالری و پروتئین بیشتری استفاده کنند.مصرف شیر و پنیر و لبنیات و تخم مرغ، و مصرف ویتامین ها مخصوصا ویتامینD که در کره های گیاهی،کره ، ماهی چرب و .. موجود می باشد؛ همچنین استفاده  آهن و  کلسیم موجود در گوشت قرمز زرده تخم مرغ، سویا، سبزیجات با برگ سبز و میوه های خشک شده ، مصرف غلات کامل مثل نان و مواد مغذی فیبر دار، برای مبتلایان به سرطان معده بسیار توصیه می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *