دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه پنکیک ساده و خوشمزه در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

پنکیک نوعی کیک نازک و گرد است که شما می توانید این نوع کیک خوشمزه را به راحتی در منزل تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه پنکیک ساده را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

پنکیک را از ریختن خمیر آشپزی در تابه تهیه می کنند و طرز تهیه پنکیک ساده تقریبا شبیه طرز تهیه کرپ است.. بیشتر پنکیک ها نوعی نان محسوب می شوند. پنیکیک را می توانید با مربای هویج و انواع مربا و شربت و …. مصرف کنید.

انواع کیک های تابه ای نظیر پنکیک پهن و شیرین هستند و روش طبخ آن ها را در سراسر جهان متفاوت است. در آلمان کیک های تابه ای را با سیب زمینی طبخ می کنند و در مازندران این نوع کیک های تابه ای به کماج معروف هستند. روش پخت پنکیک ساده را در ادامه این بخش در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

روش تهیه پنکیک

مواد لازم

شکر : ۱ قاشق غذا خوری
تخم مرغ : ۱ عدد
کره نرم شده : ۱/۲ قاشق غذا خوری
شیر : ۱.۵ پیمانه
آرد : ۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر : ۱ قاشق غذا خوری
کشمش : به میزان دلخواه
آرد : ۱.۵ پیمانه

طرز تهیه پنکیک ساده

ابتدا شکر و آرد و بیکینگ پودر و نمک را در درون ظرفی مناسب به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط آرد و بیکینگ پودر و نمک

سپس تخم مرغ و کره و شیر را در درون ظرفی دیگر به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مخلوط تخم مرغ و شیر و کره

مخلوط تخم مرغ و شیر را به مخلوط شکر و آرد اضافه کنید و با کمک هم زن مایه پنکیک را تا زمانی که مایه نرم و یکدست شود هم بزنید.

How to prepare pancakes (4)

اگر می خواهید از کشمش استفاده نمایید می توانید کشمش را بعد از مخلوط کردن همه مواد به مایه پنکیک اضافه کنید. در مرحله بعدی روش پخت پنکیک ساده در درون تابه ای مناسب مقداری کره را بر روی حرارت متوسط گاز ذوب کنید.

سرخ کردن پنکیک با کره

سپس ۱/۴ از مایه پنکیک را در درون تابه بریزید و به مدت ۳ دقیقه مایه را حرارت دهید بعد از این که مایه پنکیک پف کرد طرف دیگر پنکیک را برگردانید و به مدت ۲ دقیقه طرف دیگر پنکیک را حرارت دهید تا قهوه ای شود. و همین روش را برای بقیه مایه پنکیک انجام دهید.

سرخ کردن پنکیک در تابه سرخ کردن پنکیکطرز تهیه پنکیک ساده سرو پنکیک با موز

نکاتی در مورد تهیه پنکیک

غلظت مایه پنکیک باید به گونه ای باشد که اگر مقداری از آن را با قاشق یا ملاقه بردارید و در ارتفاع ۲۰ سانتی از ظرف شروع به ریختن به داخل ظرف کنید، حالت کشسانی آن حفظ شود.

حرارت شعله گاز تاثیر زیادی در میزان کیفیت پنکیک شما دارد، حال برای اینکه حرارت مناسب باشد، در ابتدا با چند نمونه پنکیک کوچک آن را تست کنید تا میزان شعله مناسب را پیدا کنید، اما به طور کلی حرارات مناسب برای پختن پنکیک باید ملایم رو به کم باشد.

تابه مورد استفاده برای پخت پنکیک باید کفی ضخیمی داشته باشد تا از رسیدن حرارت زیاد به پنکیک جلوگیری کند.

روش تهیه پنکیک ساده

استفاده از شیر برای تهیه پنکیک اختیاری می باشد و در صورتی که مزه شیر را دوست ندارید می توانید یک لیوان آب را جایگزین آن کنید، اما به طور کلی استفاده از شیر در ترکیب مواد پنکیک هم موجب خوشمزه تر شدن آن شده و هم اینکه بافت پنکیک را نرم می کند و نیز از خشک شدن سریع جلوگیری می شود.

اگر می خواهید ظاهر پنکیک تخت نباشد و حالت پفکی داشته باشد، می توانید نصف قاشق چای خوری بکینگ پودر را به مایه پنکیک بیفزایید، افزودن بیش از حد بکینگ پودر همچنین موجب از دست رفتن خاصیت آن می شود.

بعد از اضافه کردن بکینگ پودر به مایه پنکیک نیز لازم نیست خیلی هم بزنید و بعد از افزودن شیر یا آب به مواد فقط در حدی هم بزنید که مخلوط مواد یکدستی بدست آید.

دستور تهیه پنکیک ساده

انواع تزیین خوشمزه پنکیک

پنکیک ها دارای انواع مختلفی هستند که در کشور های مختلف به روشهای متنوعی تهیه می شوند، حال می توان این خوراکی خوشمزه را بعد از آماده کردن به عنوان صبحانه، میان وعده و عصرانه سرو کرده و نوش جان کنید. برای تزیین پنکیک ها نیز می توان از خامه، عسل، میوه های مختلف، شکلات و پودر آن بر روی لایه آخر پنکیک و یا لابه لای پنکیک ها استفاده کرد، در زیر چند مدل از تزیین پنکیک را به اشتراک گذاشته ایم که امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرند.

دستور طبخ پنکیک ساده

آموزش تهیه پنکیک ساده

نحوه تهیه پنکیک ساده

تصاویری از تزیین پنکیک ساده

طرز تهیه پنکیک ساده و مجلسی

امیداریم از طرز تهیه پنکیک ساده در منزل نهایت لذت را برده باشید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده آموزش پخت انواع پنکیک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *