دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک زبرا خوشمزه در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

کیک زبرا از انواع کیک های خوشمزه و پر طرفدار است که شما می توانید این کیک خوشمزه و زیبا را برای جشن تولد و مهمانی ها به عنوان عصرانه تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه کیک زبرا را به شما همراهان عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

کیک زبرا از انواع کیک های دو رنگ است که به آن کیک راه راه گفته می شود و در واقع یکی از انواع کیک های بسیار خوشمزه در سراسر جهان است و به دلیل اینکه در طرح های دو یا سه رنگ تهیه می شود به نام زبرا شناخته می شود این نام در انگلیسی به معنای گور خر می باشد،  در ادامه این مطلب طریقه پخت کیک زبرا خوشمزه را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

کیک زبرا و کیک سیب و کیک بستنی از انواع کیک های خوشمزه و ساده هستند که اگر شما ترجیح می دهید برای پذیرایی از مهمان هایتان از کیک استفاده کنید این نوع کیک ها می توانند بهترین انتخاب برای شما عزیزان باشد. طرز پخت کیک زبرا بسیار ساده و آسان است و در ادامه این مطلب شما را با چگونگی پخت کیک زبرا آشنا می سازیم.

کیک زبرا خوشمزه

مواد لازم

شیر : ۱ لیوان
تخم مرغ : ۳ عدد
شکر : ۱ لیوان
بیکینگ پودر : ۲ قاشق مربا خوری
وانیل : ۱/۴ قاشق چای خوری
آرد : ۲.۵ پیمانه به همراه ۲ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو : ۲ قاشق غذا خوری
روغن مایع : ۱/۲ لیوان

مواد لازم برای طرز تهیه کیک زبرا

طرز تهیه کیک زبرا

روش تهیه کیک زبرا

ابتدا فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود. سپس آرد و بکینگ پودر را با یکدیگر مخلوط کنید و مخلوط این مواد را سه بار الک کنید. تخم مرغ ها را در درون ظرف مناسبی بشکنید و سپس وانبل و شکر را به تخم مرغ ها اضافه کنید و مخلوط این مواد را آنقدر هم بزنید تا کشدار و کرمی رنگ شود.

  •  آرون گروپس

کیک زبرا با طعم فوق العاده

در مرحله بعد روغن و شیر را به همان ترتیبی که گفته شد به مایه کیک اضافه کنید و سپس مخلوط آرد و بکینگ پودر را به صورت آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید و مواد کیک را به کمک قاشق چوبی و یا قاشق فلزی هم بزنید.

روش تهیه کیک زبرا خوشمزه

بعد از اینکه مواد کیک به خوبی با یکدیگر مخلوط شدند مواد کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و در درون دو تا ظرف جداگانه بریزید به یکی از ظرف ها ۲ قاشق غذا خوری آرد و به ظرف دیگر ۲ قاشق غذا خوری پودر کاکائو اضافه کنید.

ریختن پودر کاکائو و آرد سفید در درون مایه کیک زبرا

قالب فر را به خوبی چرب کنید و یا از کاغذ روغنی در ته قالب فر استفاده کنید سپس در درون قالب فر یک ملاقه از مواد کاکائویی کیک بریزید و یک ملاقه از مواد سفید کیک را در وسط مواد کاکائویی بریزید و همین روش را تا اتمام مایه کیک ادامه دهید.

کیک زبرا

در این مرحله از طرز تهیه کیک زبرا بعد از تمام شدن مایه کیک به کمک خلال دندان و یا کارد از وسط کیک به سمت بیرون قالب و از بیرون قالب فر به سمت وسط خط هایی را بکشید تا کیک شبیه به گل شود .

مراحل تهیه کیک زبرا Zebra cake recipe (5)روش پخت کیک زبرا با آسان ترین روش

سپس قالب فر را به مدت ۴۵ دقیقه در درون فر قرار دهید.

مدل تزیین کیک زبرا زیبا

بعد از اینکه کیک آماده شد برای این که مطمئن شوید کیک به خوبی پخته شده است می توانید یک خلال دندان را در وسط کیک فرو کنید اگر مایه کیک به خلال دندان نچسبید کیک آماده است، نوش جان.

آموزش طرز تهیه کیک زبرا به روش ساده تر

کیک زیرا را می توانید به روش ساده تر دیگری نیز تهیه کنید که در ادامه مطلب به شما عزیزان نحوه تهیه کیک زیرا به روش ساده تر را نیز آموزش خواهیم داد که مقدار مواد گفته شده برای شش نفر مناسب است.

مواد لازم :

  • آرد سفید قنادی : دو لیوان و دو قاشق قاشق غذا خوری
  • شکر : یک و یک چهارم لیوان
  • تخم مرغ : سه عدد
  • گلاب : یک چهارم لیوان
  • پودر کاکائو : دو قاشق غذا خوری
  • بکینگ پودر: دو قاشق مربا خوری
  • وانیل : یک چهارم قاشق
  • روغن : یک دوم پیمانه

آموزش تهیه کیک زبرا

نحوه تهیه :

در روش تهیه کیک زبرا ابتدا تخم،شکر و وانیل را با هم مخلوط کرده سپس به آن گلاب و روغن بیافزایید حالا دو لیوان آرد و بکینگ پودر را به مخلوط بیافزایید سپس هم بزنید.

حالا مواد را نصف کرده و به یک نصف دو قاشق آرد و به نصف دیگر دو قاشق پودر کاکائو بیافزایید، سپس قالب مورد نظر را چرب کرده و از دو ملاقه یکسان به منظور ریختن مواد داخل قالب کمک بگیرید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک زیرا به نوبت مواد را رو هم بریزید به همین صورت ادامه دهید و در آخر با خلال دندان روی آن را تزیین نمایید .

در مرحله آخر قالب را داخل فر که از قبل گرم کرده بر روی ۱۸۰ درجه به مدت نیم ساعت قرار دهید سپس به منظور بهتر شدن کیک با خلال دندان آن را چک نمایید، نوش جان.

نحوه تهیه کیک زبرا

ضمن سپاس از همراهی شما عزیزان، امیدواریم از طرز تهیه کیک زبرا در منزل نهایت لذت را برده باشید این کیک خوشمزه را می توانید به کمک روش های تزیین کیک خانگی به زیبایی تزیین کنید. برای آموزش مشاهده پخت انواع کیک  می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *