دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه چیپس و پنیر با بهترین روش در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۹
  • ۱

چیپس و پنیر از خوشمزه ترین انواع پیش غذا ها است که شما می توانید برای پذیرایی در مهمانی ها و مجالس خود از این نوع پیش غذای خوشمزه استفاده کنید. طرز تهیه چیپس و پنیر را ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

چیپس و پنیر  را می توانید به عنوان یک عصرانه مفصل و خوشمزه در کنار اعضای خانواده خود میل کنید این عصرانه و پیش غذای خوشمزه جزء غذا های پر چرب محسوب می شود بنابراین برای افرادی که چربی بالا دارند غذای خوبی به شمار نمی رود. برای ساخت چیپس و پنیر می توانید از فر یا ماکروفر استفاده کنید که در این مطلب روش پخت چیپس و پنیر خوشمزه و پر طرفدار را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

برای ایجاد طعم متفاوت و ایده آل در تهیه چیپس و پنیر می توانید از ترکیب سس کچاپ و سس مایونز و ادویه جات های متنوع و آبلیموی تازه و ترش و هم چنین پنیر پیتزای مخلوط ( طعم دار و کشدار ) استفاده کنید.  این غذا اگر در درون فر تهیه شود بسیار خوشمزه تر خواهد شد.

طرز تهیه چیپس و پنیر در منزل

مواد لازم

چیپس : دو بسته
قارچ : شش عدد
پنیر پیتزا : ۲۰۰ گرم
کنسرو سبزیجات : یک عدد
سس قرمز : به مزان لازم
فلفل دلمه ای : یک عدد
ژامبون گوشت : ۱۵۰ گرم

طرز تهیه چیپس و پنیر

چیپس ها را در درون ظرف پیرکس ریخته سپس پنیر پیتزا را بر روی چیپس ها بریزید و قارچ خرد شده را هم بر روی پنیر پیتزا قرار دهید در لایه بعدی فلفل دلمه ای خرد شده را بر روی قارچ ها بریزید و سپس کنسرو سبزجات را بر روی فلفل دلمه ای بریزید. ژامبون گوشت را خرد کنید و بر روی همه مواد چیپس و پنیر بریزید.

روش تهیه چیپس و پنیر خوش طعم

سپس ظرف را در درون مایکروفر با قدرت ۹۰۰ قرار دهید و بعد از ۳ دقیقه ظرف را از داخل مایکروفر بیرون آورید و باقی مانده مواد را به ترتیبی که گفته شد در درون ظرف بریزید و دوباره ظرف را به مدت ۳ دقیقه در درون مایکروفر قرار دهید بعد از اینکه مواد به پایان رسید روی همه مواد را با لایه ای از پنیر پیتزا بپوشانید و سپس سس قرمز را به شکل دلخواه بر روی پنیر بریزید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز تهیه چیپس و قارچ و پنیر با بهترین روش

ظرف را به مدت ۵ دقیقه در درون مایکروفر قرار دهید. اگر ترجیح می دهید که برای ساخت چیپس و پنیر از فر استفاده کنید می توانید ظرف را در درون فر با مدت دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید و بعد از اینکه چیپس و پنیر طلایی شد ظرف را از درون فر بیرون آورید.

چیپس و پنیر آماده شده چیپس و پنیر با طعمی متفاوت روش تهیه چیپس و پنیر خوشمزه

در طرز تهیه چیپس و پنیر می توانید از قارچ پخته شده و یا خام استفاده کنید که اگر قارچ را آب پز کنید در این غذا سیاه دیده نمی شود. برای تزیین این پیش غذا می توانید از کلم بروکلی و ذرت و زیتون استفاده کنید. امیدواریم از خوردن این پیش غذای خوشمزه لذت کافی را ببرید.

آموزش تهیه چیپس و پنیر به روشی دیگر

چیپ و پنیر یک نوع پیش غذا است که به عنوان میان وعده نیز می توان سرو کرد و روش های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد، البته مواد پایه این غذا چیپس و پنیر می باشد و به دلخواه می توان مواد دیگر را اضافه کرد؛ در این روش که برای دو نفر تدارک دیده شده است، حدوداً ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان برای پخت و آماده سازی آن لازم می باشد. بنابراین برای آشنایی با دستور این پیش غذای خوشمزه به شیوه ای دیگر در ادامه همراه ما شوید.

روش تهیه چیپس و پنیر

مواد مورد نیاز

  • چیپس/ یک تا دو بسته
  • ژامبون مرغ یا گوشت/ ۵۰ تا ۷۰ گرم
  • پنیر پیتزا، فلفل سیاه و آویشن/ به مقدار لازم

روش پخت چیپس و پنیر

درون ظرفی که برای قرار دادن در مایکروفر یا فر نیز مناسب است را مقدار خیلی کم روغن بریزید تا حدی که فقط داخل آن را چرب کند، البته در صورت تهیه چیپس و پنیر داخل مایکروفر نیازی به استفاده از روغن ندارید.

سپس داخل ظرف را یک لایه چیپس بریزید و با دست کمی فشار دهید تا ضخامت چیپس ها به یک اندازه باشد، کف ظرف حتما باید کاملا پوشیده از چیپس باشد، زیرا در غیر این صورت پنیر پیتزا به ته ظرف می چسبد.
سپس یک لایه پنیر روی چیپس ها بریزید، بعد مقداری آویشن و فلفل سیاه بپاشید، یک لایه ژامبون بچینید (می توانید ژامبون ها را خرد کنید، البته نباید زیاد خرد شوند)، دوباره یک لایه چیپس بچینید، در مرحله پایانی تمام سطح ظرف را با پنیر پیتزا بپوشانید، در صورت دلخواه از ترکیب دو پنیر نیز می توانید استفاده نمایید.

در آخر، ظرف را درون مایکروفر و یا فر که قبلا روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم و گرم کرده اید، قرار دهید و در حدود ۴ تا ۵ دقیقه زمان دهید تا آماده خوردن شود. اکنون به همین راحتی چیپس و پنیر شما آماده شده و می توانید به همراه سس گوجه فرنگی میل نمایید.

دستور طبخ چیپس و پنیر

در پایان امیدواریم از تهیه چیپس و پنیر به دو روش ذکر شده لذت برده باشید و بعد از یادگیری بتوانید به راحتی در منزل تهیه کنید و به عنوان پیش غذا یا میان وعده ای لذیذ سرو نمایید. در صورت تمایل برای آشنایی با انواع دسر و پیش غذا می توانید اینجا کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *