دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مجموعه جدید و زیبا از تصاویر ونیز ایتالیا شهر روی آب

  • مرضیه شاکری
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

ما شما را به شهری زیبا و دیدنی خواهیم برد ، شهری که بسیاری آرزوی دیدن آن را دارند . زیبایی منحصر به فرد شهر مقصد ما را در هیچ جایی نمی توانید بیابید . ونیز ، شهر روی آب در کشور ایتالیا ، با ما همسفر شوید و تصاویر ونیز را از دست ندهید.

ونیز شهری بسیار دیدنی و زیبا در کشور ایتالیاست ،سالانه میلیون ها نفر ، از توریست ها و گردشگران گرفته تا افراد عامی که قصد مسافرت دارند ، به این شهر سفر می کنند . جاذبه های گردشگری و معماری هنرمندانه اماکن آن با هم ادغام شده اند تا این شهر را به شهری زیبا و دیدنی تبدیل کنند. با هم تصاویر ونیز و اماکن بی نظیر آن را نظاره گر باشیم .

تصاویر ونیز ، شهر روی آب ایتالیا:

اولین چیزی که به ذهن بینندگان و مسافران و گردشگران می رسد این است که بناهای ساختمانی این شهر چگونه در طول سالیان دراز در مقابل این رطوبت مقاوت نموده اند؟ و یا اینکه چگونه با جذر و مد دریا ، ساکنین این منطقه جان سالم به در می برند؟. همچنین در زمستان چگونه با آب یخ زده ، تردد در معابر صورت میگیرد؟ . با ما همراه باشید تا جواب اینگونه سوال ها را دریابیم . تصاویر ونیز را با هم ببینیم.

نمای کلی و ماهواره ای از ونیز :

نقشه کلی ونیز

معابر و کانال های آبی شهر ونیز :

همانگونه که مشاهده می کنید در روز های عادی ، تردد از طریق قایق صورت میگیرد . در حقیقت ونیز شهریست که از جزایر کوچک کنار هم تشکیل شده و حد فاصل میان جزیره ها را کانال آبی به خود اختصاص داده اند. خطر پدیده مد همیشه در این شهر احساس می شود . هنگام مد ، آب به قدری بالا می آید که تمام معابر پر از آب می شوند و عبور و مرور را مختل می کند و این برای ساکنین این شهر امری عادی است ، به همین دلیل پنجره های منازل را در ارتفاع بسیار بالایی از سطح آب می سازند. به هر حال زندگی در این شهر زیبا ف سختی هایی نیز دارد .

کانال های آبی ونیز

کانالی دیگر در ونیز

آرسنال :

اینجا در زمان های قدیم یکی از بزرگترین کارخانه های کشتی سازی محسوب می شده است . ورودی این مکان ، ستون هایی ساخته شده که مربوط به حدود قرن پانزدهم میلادی است.

اولین مورد از تصاویر ونیز

دومین مورد از تصاویر ونیز

کلیسای سان مارکو :

سان مارکو یکی از حواریون عیسی مسیح بوده است که این کلیسا و میدانی در شهر ونیز را به نام او ساخته اند.

  •  آرون گروپس

سومین مورد از تصاویر ونیز

کلیسای سان مارکو ونیز

برج ناقوس کلیسای سان مارکو :

یکی از شاخصه های شهر ونیز که از هر جایی قابل مشاهده است ، برج ناقوس کلیسای سان مارکو است. این برج یکبار در سال 1902 فرسوده شده که منجر به سقوط آن گردیده اما نمای آن دوباره پس از گذشت 10 سال بازسازی شده است.

برج ناقوس ونیز ایتالیا

تصویری دیگر از برج ناقوس ونیز ایتالیا

تصویر دوم از برج ناقوس ونیز

برج ناقوس ونیز در شب

پل ریالتو :

این پل زیبا ، سان مارکو و سان پولو را به یکدیگر متصل کرده است . به گونه ای طراحی شده که مغازه ها و فروشگاه ها در داخل آن ساخته شده اند.

پل ریالتو در ونیز

نمای نزدیک پل ریالتو ونیز

کلیسای سانتا ماریو :

در قرن هفدهم طاعون ، به سراغ مردم این شهر رفت و بسیاری از ساکنین این شهر را گرفتار خود کرد. تعداد زیادی از افراد مبتلا به طاعون از دنیا رفتند . این مکان مقدس در همان سال ها به نام مریم مقدس (س) ساخته شد.

کلیسای سانتا ماریا ونیز

تصویر دوم کلیسای سانتا ماریا ونیز

کاخ سانتا سوفیا یا خانه طلایی :

در این کاخ دولت مردان بر ونیز حکومت می کردند.

کاخ سانتا سوفیا ونیز

معماری کاخ سانتا سوفیا ونیز

سرما و یخبندان در ونیز :

از جمله مشکلات دیگری که برای مردم این شهر وجود دارد ، سرما و یخبندان معابر است . کانال های آبی در زمستان یخ می بندند و کار تردد را مشکل تر از قبل می سازند.

زمستان و یخبندان در ونیز

تصویری دیگر از ونیز یخ زده

به هر حال با وجود تمام این مسائل ، ونیز شهر بسیار زیبا و دیدنی است که نظر هر شخص که قصد دارد به یکی از شهر های خارجی سفر کند را به خود جلب می کند. امیدواریم از دیدن تصاویر ونیز لذت برده باشید. بدرود…

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *