دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

داستان کودکانه در مورد بهداشت و رعایت بهداشت فردی

  • یلدا محمدی
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۴
  • ۰

سه داستان کودکانه در مورد بهداشت و مسائل مربوط به رعایت نظافت و بهداشت فردی را در این مطلب مشاهده می فرمایید که با کمک این داستان های کوتاه آموزنده می توانید نکات مهم بهداشتی را به کودکان آموزش دهید.

در صورتی که برای آموزش نکات مهم بهداشتی و مسائل مربوط به رعایت نظافت و بهداشت فردی به کودکان از داستان کودکانه درباره بهداشت استفاده نمایید، سرعت یادگیری کودکان بیشتر می شود و آنچه را که بیان می کنید به خوبی درک می کنند. استفاده از داستان های کوتاه کودکانه که در آنها نکات مهم و مسائل بهداشتی مطرح شده است باعث می شود کودکان به بهترین شکل آموزش ببینند و آنچه را که یاد میگیرند فراموش نکنند. مجموعه داستان کودکانه درباره بهداشت که در ادامه ارائه می دهیم می توانند در این زمینه به شما کمک کنند

قصه و داستان کودکانه در مورد بهداشت و نظافت :

در این مطلب قصد داریم به بیان سه داستان کودکانه در مورد بهداشت بپردازیم که با خواندن این داستان های زیبا برای کودکان می توانید به راحتی بهداشت و مسائل بهداشتی مهم را به کودکان آموزش دهید و این داستان های زیبا را در قالب قصه شب برای کودکان تعریف نمایید. در ادامه این داستان های کودکانه زیبا را مشاهده می کنید که امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرند .

داستان کودکانه

داستان کوتاه کودکانه گربه های شلخته :

تو خونه ی گربه ها هیچی سر جاش نیست. همه لباس ها ریخته روی زمین، بچه گربه ها اسباب بازی هاشونو پخش کردن روی زمین و هر جای خونه رو که نگاه می کنی وسایل شونو می بینی. بچه ها گربه ها که دیشب با کامواهای بافتنی مادربزرگشون بازی می کردن همه کامواها رو باز کردن و اونهها رو به هم پیچیدن. خلاصه اینکه خونه بچه گربه ها خیلی کثیف و نامرتب شده آخه دو روزه مامان و بابای گربه ها رفتن مسافرت و بچه گربه ها تا اونجایی که تونستن خونه رو نامرتب کردن.  امروز وقتی بچه گربه های شیطون و بازیگوش داشتن با هم بازی می کردن و دنبال هم می دویدن یه دفعه یکی از کامواها پیچید دور پای خواهرکوچولوشون و به شدن زمین خورد. روی زمین هم پر از وسیله بودن و بچه گربه کوچولو حسابی دردش گرفت و گریه کرد. همین موقع بود که مامان و بابای گربه ها به خونه برگشتن و از دیدن این وضع حسابی ناراحت شدن. مامان گربه برای بچه گربه ها گفت که بی نظمی اونها باعث این اتفاق شده و اگه از روز اول با نظم بودن و خونه رو شلوغ نمی کرد این مشکل پیش نمیومد و حالا خواهر کوچولوشون سالم بود. گربه های بازیگوش قصه ما حسابی ناراحت شدن و به مامان شون قول دادن دیگه هیچوقت این کارو نکنن و همونجا به مامان و بابا کمک کردن و همه با هم خونه رو تمیز و مرتب کردن و اون موقع بود که فهمیدن خونه شون وقتی مرتبه چقد قشنگ تره.

داستان کودکانه در مورد بهداشت

داستان بچه شکمو و اخمو :

همه پسته ها خندان و خوشحال بودن . برای همین خیلی راحت باز می شدن. اما یکی از پسته ها اخمو بود .هیچ کس دوست نداشت پسته اخمو رو برداره . وقتی همه پسته ها تموم شدن، پسته اخمو تنها توی ظرف باقی مونده بود. بچه شکمو بلاخره دلش آب شد و پسته اخمو رو برداشت.هر چی بهش نگاه کرد پسته اخمو نخندید. همین طور سفت سفت دهنشو بسته بود. بچه شکمو چند تا لطیفه برای پسته اخمو تعریف کرد اما بازم نخندید . قلقلکش داد.بازم خندش نگرفت. بچه شکمو یه نگاهی این ور کرد یه نگاهی اونور کرد بعد یواشکی پسته اخمو رو گذاشت توی دهانش . یک گاز محکم ازش گرفت. ولی هیچی نشد .این دفعه پسته اخمو رو گذاشت روی دندونای آسیاش . محکم محکم فشارش داد. یه دفعه پسته اخمو تقی صدا کرد.بچه شکمو پسته اخمو رو از دهانش دراورد البته درسته نبود خورد خورد شده بود. تازه لای اون خرده ها به غیر از پوست پسته و مغز پسته، یه خورده دندون شکسته هم بود.حالا دیگه به جای پسته اخمو، بچه شکمو ،اخمو شده بود. آخه کی با دندون شکسته می تونه بخنده! شاید پسته های اخمو هم نمی خندن که کسی تو دهنشونو نتونه ببینه.!!

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

داستان کودک درباره بهداشت

داستان کودکانه مسواک زدن  :

سینا و دنیا دو تا خواهر برادر مهربون و دوست داشتنی اند که با پدر و مادرشون تو یه خونه کوچیک و زیبا زندگی می کنن. این خواهر و بردار همیشه باهم بازی می کنن و کنار هم هستن اما یه تفاوت بزرگ باهم دارن. سینا علاقه ایی به مسواک زدن نداره و همیشه فکر میکنه که دندوناش تمیزه و لازم نیست که مسواک بزنه اما دنیا هر دفعه که غذا یا شیرینی می خوره سریع میره و دندونهاشو با مسواک تمیز می کنه. یک روز که تازه از مهدکودک برگشته بودن سینا دندون درد شد و با مامان و بابا رفت دکتر و آقای دکتر خوب و مهربون بهش توضیح داد که چند تا از دندوهاشو کرم خورده و خراب شده و سینا متوجه اونها نبوده و فکر می کرده دندوهاش تمیز و سالمن. سینا وقتی به خونه برگشت سریع رفت و مسواک زد تازه اون موقع بود که فهمید چقد بده که آلودگی غذاها لابلای دندوهاش بمونه و به مامان و بابا قول داد همیضشه مسواک بزنه و به فکر سلامتی خودش و دندوناش باشه.

داستان کودکانه در مورد بهداشت

 امیدواریم از مطالعه داستان کودکانه در مورد بهداشت و نظافت لذت برده باشید و این داستان های زیبا سهمی در آموزش نکات بهداشتی به کودکان داشته باشند. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به بخش داستان کودک از دیگر داستان های جدید و زیبا مناسب کودکان دیدن فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *