دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

درمان جای جوش صورت با ۱۰ ماسک طبیعی

  • ندا خوشرو
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

جای جوش صورت یکی از دغدغه های بزرگ و آزار دهنده برای افراد است شما می توانید در منزل و با کمک روش های خانگی و طبیعی و بدون نیاز به صرف هزینه های زیاد درمان جای جوش صورت خود را انجام دهید و صورتی صاف و بدون هیچ گونه لک و جای جوشی را داشته باشید.

جای جوش صورت را می توانید به کمک ماسک های طبیعی موثر به خوبی از بین ببرید. در واقع جای جوش لکه های قرمز و قهوه ای رنگی هستند که اثر آن ها تا مدت ها بر روی پوست صورت شما باقی می ماند. شما می توانید به کمک یک مختصص پوست نیز جای جوش های صورت خود را محو کنید ولی این روش مستلزم صرف هزینه های سنگین و زیاد است. در ادامه مطلب روش هایی موثر برای رفع جای جوش صورت را مشاهده خواهید کرد.

از بین بردن جوش صورت بسیار راحت تر از درمان جا جوش صورت است شما می توانید جوش های صورتتان را به کمک انواع ماسک صورت برای رفع جوش از بین ببرید ولی جا جوش به راحتی از روی صورت پاک نمی شود و استفاده از ماسک های طبیعی برای رفع جا جوش کمی زمان بر است.

درمان جای جوش صورت با روش های خانگی

انواع ماسک برای درمان جای جوش صورت

محو کردن جوش صورت و درمان جوش زیر پوستی با روش های خانگی امکان پذیر است. اگر آثاری از جای جوش بر روی پوست صورت شما نمایان است شما می توانید با کمک ماسک های طبیعی و استفاده مداوم از این ماسک ها به مرور زمان جای جوش صورتتان را رفع کنید.

انوع روش های درمان جای جوش

ماسک زرده تخم مرغ برای درمان جای جوش

اگر از ماسک زرده تخم مرغ به صورت یک روز در میان در هفته استفاده کنید تاثیر خوبی برای محو جای جوش صورت شما خواهد داشت.

مواد لازم

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

زرده تخم مرغ : ۱ عدد
عسل : به میزان لازم

درمان جای جوش صورت با 5 روش خانگی موثر

طرز تهیه ماسک زرده تخم مرغ

ابتدا زرده تخم مرغ را از سفیده آن جدا کنید سپس زرده تخم مرغ را در ظرفی مناسب با مقداری عسل مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به کمک چنگال یا همزن به خوبی هم بزنید سپس مقداری کمی روغن زیتون به این مواد اضافه کنید سپس ماسک زرده تخم مرغ را بر روی پوست صورتتان بگذارید و پوست صوت خود را ماساژ دهید این ماسک باید به مدت ۱ ساعت بر روی صورت شما بماند بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک زرده تخم مرغ و عسل

آب خیار

برای درمان بیماری پوستی آکنه و هم چنین جلوگیری و رفع  از چین و چروک صورت و حفظ رطوبت طبیعی پوست می توانید از ماسک خیار استفاده کنید. برای درمان جای جوش صورت از روی پوست می توانید آب خیار تازه را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود بزنید سپس صورتتان را با آب سرد بشویید. ماسک خیار را روزانه بر روی پوست صورت خود بزنید با این روش منافذ باز پوستتان نیز بسته می شوند.

رفع جای جوش با آب خیار

ماسک عسل و آسپرین برای رفع جای جوش

جای جوش را می توانید می توانید با کمک عسل و آسپرین از روی پوست صورت خود پاک کنید. بافت ریگ آسپرین مانند یک لایه بردار بسیار قوی عمل می کند و هم چنین سالیسیلیک اسید در آسپرین برای پوست صورت بسیار مفید و موثر است.

مواد لازم

عسل : ۲ قاشق غذا خوری
آب : چند قطره
آسپرین : ۳ عدد

ماسک آسپرین و عسل

طرز تهیه ماسک آسپرین و عسل

آسپرین ها را در درون ظرفی با مقداری آب قرار دهید تا در آب به خوبی حل شوند از مقدار زیادی آب برای حل کردن آسپرین ها استفاده نکنید زیرا به بافت ریگ آسپرین به عنوان لایه بردار برای پوست نیازمند هستید. بعد از این که آسپرین ها در آب حل شدند به مخلوط آسپرین و آب عسل اضافه کنید.

روش تهیه ماسک عسل و آسپرین

مخلوط این مواد را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورتتان بمالید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب سرد بشویید.

ماسک عسل و آسپرین

ماسگ جوانه گندم

ماسک جوانه گندم نیز برای رفع جای جوش صورت بسیار موثر و مفید است مقداری جوانه گندم را به خوبی آسیاب کنید سپس یک قاشق غذا خوری عسل به جوانه گندم آسیاب شده اضافه کنید و خمیر به دست آمده از مخلوط جوانه گندم و عسل را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورتتان قرار دهید.

ماسک جوانه گندم ماسک عسل و جوانه گندم

درمان جای جوش با سیر

دو حبه سیر را به کمک گوشت کوب له کنید سپس سیر های له شده را بر روی پوست صورت خود قرار دهید و اجازه دهید که سیر به مدت ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت شما بماند بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با آب بشویید.

رفع جای جوش بر روی صورت با سیر

رفع جای جوش با برش گوجه فرنگی

قرار دادن تکه های گوجه فرنگی بر روی جای جوش، موجب کم رنگ شدن جای جوش می شود. گوجه فرنگی حاوی مقدار زیادی ویتامین A و کاروتن می باشدف ترکیب آنتی اکسیدانی موجود در گوجه فرنگی موجب بهبود بافت های آسیب دیده و رشد سلول های سالم می شود.

رفع جای جوش های صورت

استفاده از روغن درخت چای

از جمله محبوب ترین دارو ها برای درمان و رفع جای جوش، روغن درخت چای است که با استعمال این روغن رقیق شده روی جوش، موجب جلوگیری از ایجاد آن بر روی پوست خواهید شد، هنگامی که روغن درخت چای را روی پوست صورت می زنید، باکتری های خطرناکی که روی پوست فعال هستند و منجر به ایجاد جوش می شوند، اثرشان خنثی شده و از بین خواهند رفت.

درمان جای جوش صورت

ماسک شنبلیله برای درمان جای جوش

به منظور اسکار پوست و بهبود جای جوش می توانید خمیری از پودر دانه های رسیده شنبلیه و آب را درست کنید و سپس این نوع ماسک رفع جای جوش را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید تا مدتی روی صورتتان باقی بماند

رفع جای جوش صورت

همچنین می توانید مقداری دانه شنبلیله را در آب جوشانده و بعد از سرد شدن این ترکیب، آن را به صورت خود بمالید و نتایج آن را ملاحظه کنید.

رفع جای جوش با سرکه سیب

سرکه سیب تونری مناسب برای رفع جای جوش و تمیز کردن زخم می باشد، همچنین سرکه به عنوان یک مایع قوی جریان خون را شدت بخشیده و در نتیجه بهبود و بازسازی سلولها را سریعتر می کند.

بهبود جای جوش صورت

درمان جای جوش با آب لیمو

استفاده از آب لیمو تازه برای درمای جای جوش نیز راهکار مناسبی است به این صورت که می توانید مقداری از لیمو برش زده یا آب آن را روی جوش بمالید و بعد آن را بشویید، املاحی که در آب لیمو وجود دارند موجب خواهد شد تا جای جوش کمتر معلوم شود، ضمن اینکه تاثیر زیادی در بازسازی سلولهای جدید و از بین رفتن سلولهای مرده دارد.

درمان جای جوش

پس از استفاده از هر نوع درمان خانگی ناحیه درمان شده پوستتان را به طور کامل با پاک کننده های مخصوص پوست که فاقد چربی هستند پاک کنید. در این مجموعه از سلامت پوست ده روش موثر خانگی را برای درمان جای جوش صورت مشاهده کردید که امیدواریم این روش ها برای پوست صورت شما مفید واقع شوند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه ماسک های مختلف به بخش ماسک طبیعی مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *