دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کیک بستنی خوشمزه و خوش طعم

  • ندا خوشرو
  • ۵ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

کیک بستنی یکی از انواع دسر های خوشمزه و پر طرفدار است که در این مطلب شما را با ساده ترین روش طرز تهیه کیک بستنی در منزل آشنا خواهیم کرد.

کیک بستنی دسری مناسب است که شما می توانید آن را برای مهمانی ها و مجالس خود تهیه کنید. طرز تهیه کیک بستنی در منزل به راحتی امکان پذیر است. این دسر مورد علاقه کودکان است بنابراین شما می توانید این دسر خوش طعم و خوشمزه را برای جشن تولد کودک خود تهیه کنید.

در طرز تهیه دسر ساده کیک بستنی می توانید از بیسکویت کراکر استفاده کنید تا دسری خوش طعم و خوشمزه همانند دسر بیسکویت پتی بور را تهیه کنند. در ادامه مطلب آموزش پخت کیک بستنی را با بهترین روش مشاهده خواهید کرد بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به تهیه دسر برای مهمانی و دور همی ها دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.

روش تهیه کیک بستنی خوشمزه

مواد لازم

بستنی کاکائویی : به میزان لازم ( کیلویی)
بستنی سفید کیلویی : به میزان لازم
بیسکویت کرمدار شکلاتی : ۱۰ عدد
بسیکویت دراز شکلاتی ( کراکر) : به میزان لازم
کاغذ روغنی
ظرف پیریکس

طرز تهیه کیک بستنی

ورقه روغنی را در درون ظرف پیرکس مناسبی پهن کنید سپس یک لایه بیسکویت دراز شکلاتی را بر روی کاغذ روغنی بچینید و روی بیسکویت ها را با یک لایه بستنی سفید به طور کامل بپوشایند سپس روی لایه های بستنی ها را دوباره یک لایه بیسکویت دراز شکلاتی بچینید و یک لایه بستنی کاکائویی را بر روی کراکر ها بریزید و روی بستنی کاکائویی را دوباره کراکر بچینید سپس روی کراکر ها را با بستنی سفید بپوشانید و روی لایه بستنی سفید را با کراکر بپوشانید.

کیک بستنی خوشمزه کیک بستنی دسر خوشمزه و خوش طعم کیک بستنی

در مرحله آخر روی کراکر ها را با لایه نازکی از بستنی سفید بپوشانید سپس روی ظرف را بپوشانید و ظرف حاوی کیک بستنی را در درون فریز قرار بدهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

لایه آخر کیک بستنی باید بستنی سفید باشد

بیسکویت های کرمدار را به خوبی خرد کنید و کیک بستنی را از درون فریزر بیرون بیاورید و تکه های بیسکویت را روی کیک بستنی با دقت بچینید و دوباره کیک بستنی را در درون فریزر قرار دهید.

دسر کیک بستنی

روی کیک بستنی را می توانید با شکلات آب شده و نقل های رنگی و … تزیین کنید. هم چنین می توانید کیک بستنی را از درون ظرف پریکس خارج کنید به همین منظور از کاغذ روغنی در درون ظرف پریکس استفاده کرده ایم.

آموزش تهیه کیک بستنی فوری

کیک بستنی شکلاتی را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به روش ساده تر به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که به راحتی می توانید آن را تهیه و نوش جان کنید فقط کافی طبق مراحل تهیه آن پیش بروید.

مواد لازم:

  • کیک شکلاتی یا اسفنجی : یک عدد
  • بستنی وانیلی یا شکلاتی : به مقدار لازم
  • چیپس شکلاتی : یک پیمانه
  • سس شکلات : برای تزیین
  • خامه فرم گرفته : برای تزیین
  • بادام زمینی و گردو : برای تزیین

دستور تهیه کیک بستنی

نحوه تهیه :

در ابتدا بسته به سلیقه تان کیک اسفنجی یا کیک شکلاتی را تهیه کنید و اجازه دهید خنک شوند سپس بستنی مورد نظرتان را نیز می توانید خودتان در منزل تهیه کنید و یا از بستنی شکلاتی یا وانیلی بیرون خریداری نمایید.

حالا کیک را با کمک چاقوی اره ای به شکل مقطعی برش زده به گونه ای که بیش از یک سانتی متر ارتفاع داشته باشند.

در این مرحله لایه اول کیک را داخل ظرف گذاشته سپس با کمک قاشق چند گلوله از بستنی مورد نظرتان را بر روی لایه کیک بگذارید و سطح باقی مانده را با چیپس شکلات یا شکلات خرد شده پر نمایید.

حالا لایه دیگر کیک را بر روی شکلات ها و بستنی گذاشته و با کمک دست کمی آن را فشار دهید این کار را ادامه دهید به گونه ای که لایه آخر بستنی و شکلات باشد.

در مرحله آخر روی کیک را با شکلات و بستنی بپوشانید سپس با آجیل، سس شکلات و خامه فرم گرفته تزیین نمایید، به همین راحتی می توانید یک کیک بستنی خوشمزه تهیه نمایید، نوش جان.

نحوه ساخت کیک بستنی

امیدواریم از آشپزی این بخش نهایت لذت را برده باشید با طرز تهیه کیک بستنی به خوبی آشنا شده باشید، به منظور آشنایی با دستور تهیه انواع کیک می توامید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *