دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

ماسک عسل و تهیه آن با پنج روش متفاوت و خواص آن ها

  • پرستو محمدی
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
  • ۱

شناخت ویژگی ها و خواص عسل ، بهترین و کربردی ترین ماسک های عسل ، آشنایی با روش تهیه پنج ماسک عسل با توضیحات کاملی از خاصیت ماسک ها را در این مقاله بخوانید.

بسیاری از مردم از فواید بی نظیر عسل غافلند. علاوه بر موارد درمانی عسل برای سلامت جسمی، عسل در سلامت پوست بسیار تاثیرگذار است از زمان های دور نیز از عسل برای سلامت و زیبایی پوست استفاده می شد. در این مقاله می خواهیم خواص عسل برای پوست و نحوه تهیه ماسکهای عسل با ۵ روش را برایتان توضیح دهیم.

ویژگی ها و خواص عسل :

عسل یکی از بهترین محصولات طبیعی برای پوست است. عسل با خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی که دارد بهترین درمان برای آکنه است زیرا با سم زدایی و جذب آلودگی باعث از بین بردن جوش ها می شود. عسل خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و به همین دلیل باعث از بین بردن چین و چروک می شود. همچنین به خاصیت مرطوب کنندگی بالایی که دارد به عنوان قوی ترین آب رسان های پوست معرفی می شود

روش های تهیه چند ماسک عسل و خواص ماسکها:

ماسک عسل

ماسک شاداب کننده:

یک قاشق غذا خوری عسل+ یک قاشق غذا خوری آرد جو+ یک قاشق چای خوری پودر نعناع+ شیر به مقدار کافی

عسل، آرد و پودر نعناع را باهم مخلوط کنید و مقداری شیر به آن اضافه کنید تا حالت کشدار پیدا کند دقت کنید که خیلی روان نشود تا به راحتی از روی صورت نریزد. بعد از شستشو شوی صورت موهایتان را به طور کامل جمع کنید و صورت و گردن خود را ماسک بزنید بعد از نیم ساعت صورتتان را با آب ولرم بشویید.

ماسکی از عسل و ماست :

دو قاشق ماست + یک قاشق عسل

این دو مواد را مخلوط کرده و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید و بعد با آب ولرم بشویید. ماسک عسل، باعث ضد عفونی و پاکسازی پوست می شود و به دلیل باز کردن منافذ باعث خروج جوش های سر سیاه نیز می شود. ماست باعث لایه برداری و شادابی و طراوت پوست می شود همچنین این دو مواد خاصیت روشن کننده نیز دارند.

  •  آرون گروپس

ماسکی از عسل و سیب:

سیب کوچکی را رنده یا له کنید و با عسل(به میزان یک قاشق) مخلوطش کنید و بر روی پوست بگذارید مدت زمان این ماسک بستگی به پوست صورت خودتان دارد ولی معمولا ماسکها بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه ای هستند. این ماسک به نرمی پوست کمک می کند و ضد آکنه نیز هست.

ماسکی از عسل و تخم مرغ و روغن زیتون:

یک زرده تخم مرغ + یک قاشق چای خوری عسل + یک قاشق چای خوری روغن زیتون:

روغن را مقداری گم کنید و آنرا با عسلی رقیق شده و زرده تخم مرغ مخلوط کنید حال این ماسک بدست آمده را بر روی پوست بگذارید و به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه گذاشته بعد ماسک را با پنبه ای مرطوب پاک کرده و با آب ولرم بشویید. این ماسک برای همه ی پوستها مناسب است.

ماسک موز و عسل

ماسکی از موز و عسل برای خشکی پوست:

مقداری موز را له کنید و با عسل(به میزان یک قاشق) مخلوط کنید و مانند ماسکهای دیگر از آن استفاده کنید این ماسک برای زمستان ها که هوای سرد باعث خشکی و زبری پوست می شود بسیار مناسب است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *