دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نقاشی سفره هفت سین کودکانه با طرح های ساده و زیبا

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲۶ اسفند ۱۳۹۹
  • ۰

نقاشی یکی از سرگرمی های بسیار مفید برای کودکان است موجب تقویت قدرت تصور کودک می شود. نقاشی درباره موضوعات مختلف موجب افزایش آگاهی کودک می شود. نقاشی سفره هفت سین یکی از جالب ترین این موضوعات می باشد.

جشن نوروز یکی از بزرگ ترین جشن ایرانی ها به شمار می رود. مراسم عید نوروز از گذشته تا به امروز تغییرات مختلفی کرده است اما برخی از عادات این جشن بزرگ از گذشته تا به امروز همچنان باقی مانده است. یکی از این عادات زیبا, چیدن هفت سین می باشد. از آن جایی که کودکان به نقاشی علاقه بسیاری دارند, با نقاشی سفره هفت سین می توان آگاهی آن ها را در مورد این جشن تاریخی افزایش داد. در این مطلب به طرح های زیبا و ساده از این نقاشی ها می پردازیم.

طرح های زیبا و ساده از نقاشی سفره هفت سین کودکانه

رنگ آمیزی های کودکانه و نقاشی از سرگرمی های مورد علاقه کودکان می باشد که کودکان با انجام آن تصورات خود را بر روی کاغذ می آورند. به همین دلیل با نزدیک شدن به جشن نوروز یکی از موضوعات جالب و مورد علاقه کودکان برای نقاشی کردن, نقاشی هفت سین می باشد. تصاویر زیر نمونه هایی از طرح های زیبا و ساده هفت سین مخصوص کودکان می باشد.

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی ساده سفره 7 سین برای کودکان

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی زیبا و ساده هفت سین

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی کودکانه زیبا برای عید

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی عمو نوروز برای کودکان

زیباترین نقاشیهای وسایل سفره هفت سین برای کودکان

یکی از پیشنهادات مفید برای والدین جهت افزایش آگاهی کودکان درباره مراسم جشن نوروز و وسایل هفت سین، آشنا کردن آن ها با مراسم و نقاشی کردن وسایل و تزیینات سفره هفت سین می باشد. همچنین والدین می توانند درباره هر یک از این وسایل و علت گذاشتن آن در سفره، به کودک خود اطلاعات دهند. کودکان با آگاهی بیشتر درباره عید نوروز لذت بیشتری از این عید تاریخی خواهند برد. تصاویر زیر نمونه هایی از رنگ آمیزی و نقاشی کودکانه وسایل هفت سین را نشان می دهد.

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی سکه سفره 7 سین

نقاشی سیر سفره هفت سین

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی سفره هفت سین

نقاشی تنگ ماهی برای کودکان

رنگ آمیزی نقاشیهای کودکانه هفت سین

طراحی و نقاشی در رابطه با یک موضوع خاص یا شکل مورد نظر هر چه قدر هم زیبا کشیده شود باز تا وقتی این نقاشیها رنگ آمیزی نشود زیبای چندانی ندارند، به همین خاطر کودکان دوست دارند نقاشهای آن ها رنگ آمیزی شده باشد. بنابراین در اختیار قرار دادن تصاویر انواع نقاشی در رابطه با موضوعات مختلف برای تشویق کودکان به نقاشی کشیدن باید همراه با رنگ آمیزی باشد و نقاشی بدون رنگ هیچ جذابیتی برای آنان نخواهند داشت، از این رو ممکن است حتی از نقاشی کشیدن خسته و دلزده شوند.

همواره رنگ آمیزی نقاشیها برای کودکان جذاب و سرگرم کننده می باشند و بیشتر بچه ها تمایل بیشتری به رنگ آمیزی دارند تا اینکه بخواهند طرحی را بکشند. در این میان نقاشیهای هفت سین از جمله نقاشهای پرطرفداری است کودکان تمایل زیادی به رنگ آمیزی آن ها دارند و علاقمندند با انواع وسایل رنگ آمیزی تمامی اجزای سفره هفت سین همچون سبزه، سیر، سیب، سکه، سمنو، سنبل، تنگ ماهی و سبزه را به زیبایی رنگ بزنند. در مطالب پیشین انواع نقاشی تنگ ماهی را ارائه کردیم، در ادامه این بخش می توانید نقاشهای زیبای هفت سین با رنگ آمیزی های دوست داشتنی را نظاره گر باشید.

جدیدترین نقاشی سفره هفت سین

نقاشی هفت سین با رنگ آمیزی قشنگ

نقاشی هفت سین با رنگ آمیزی جالب

نقاشی هفت سین با رنگ آمیزی ایده آل

نقاشی هفت سین با رنگ آمیزی بی نظیر

 

رنگ آمیزی بی نظیر نقاشیهای هفت سین قشنگ ترین نقاشی سفره هفت سین

رنگ آمیزی قشنگ نقاشیهای هفت سین

رنگ آمیزی فوق العاده نقاشیهای هفت سین

نقاشی هفت سین با رنگ آمیزی جدید

نقاشی هفت سین با رنگ آمیزی متفاوت

نقاشی هفت سین با رنگ آمیزی سریع

رنگ آمیزی ساده نقاشیهای هفت سین

نقاشی هفت سین با رنگ آمیزی کودکانه

نقاشی هفت سین با رنگ آمیزی دیدنی

رنگ آمیزی زیبای نقاشیهای هفت سین

خاص ترین نقاشی سفره هفت سین

 

رنگ آمیزی باحال نقاشیهای هفت سین

عالی ترین نقاشی سفره هفت سین

رنگ آمیزی جذاب نقاشیهای هفت سین

با الهام از طرح های ساده و زیبای رنگ آمیزی و نقاشی هفت سین، قدرت تصورات کودک خود را افزایش دهید. چرا که نقاشی کردن موجب تقویت قدرت تصور می شود و از این رو برای کودکان بسیار مفید است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *