دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص قهوه سبز و مهمترین فواید درمانی آن

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۱۷ دی ۱۳۹۴
  • ۰

قهوه سبز, قهوه بو داده نشده است که نسبت به قهوه بو داده شده دارای مواد مغذی بیشتری است. یکی از مهمترین خواص قهوه سبز, کاهش وزن و لاغری می باشد. به طوری که این قهوه به این منظور بسیار شناخته شده است.

قهوه سبز به دانه های قهوه که هنوز پخته نشده اند, گفته می شود. فرآیند پخته شدن دانه های قهوه, مقدار اسید کلروژنیک شیمیایی را در آن کاهش می دهد. بنابراین قهوه سبز دارای سطح بالاتری از این اسید در مقایسه با قهوه بو داده, است. این اسید دارای خواص درمانی بسیاری می باشد. به همین دلیل قهوه سبز فواید بیشتری از قهوه پخته شده دارد. در این مطلب با خواص قهوه سبز و مهمترین فواید درمانی آن آشنا می شویم.

مهمترین مزایا و خواص قهوه سبز

قهوه سبز

تصور می شود اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز, در درمان امراض قلبی، بیماری دیابت، کاهش وزن و … موثر است. یکی از شناخته شده ترین خواص قهوه سبز, کاهش وزن می باشد. برخی تحقیقات نشان داده است دانه های قهوه سبز به سرعت چربی های بدن را می سوزانند به طوری که یکی از موثرترین روش ها پس از ورزش برای لاغری شناخته شده است. این خواص قهوه سبز نیز ناشی از اسید کلروژنیک موجود در آن می باشد. این اسید قند خون و سوخت و ساز بدن را تحت تاثیر قرار می دهد و از این رو موجب کاهش سریع وزن می شود.

خواص قهوه سبز

اسید کلروژنیک موجود در قهوه سبز, در درمان فشار خون بالا بسیار موثر است به طوری که رگ های خونی را تحت تاثیر قرار داده و موجب کاهش فشار خون می شود. علاوه بر خواص بیان شده, قهوه سبز فواید درمانی در بهبود بیماری های آلزایمر, دیابت نوع دوم و عفونت ها دارد. اگرچه دلایل و شواهد برای اثبات این خواص درمانی ناکافی است, با این حال مشخص شده قهوه سبز می تواند تاثیر مفیدی در درمان این بیماری ها داشته باشد. در ادامه به دیگر خواص قهوه سبز می پردازیم.

1- بالا بردن سطح انرژی بدن با مصرف منظم قهوه سبز

شواهد نشان داده است مصرف روزانه و منظم دوز مناسب از قهوه سبز, سطح انرژی بدن را افزایش می دهد. دلیل این مسئله, وجود کافئین موجود در این قهوه است. کافئین ماده است که سبب می شود سطح انرژی در بدن افزایش یافته و فرد احساس هوشیاری بیشتری کند. از این رو به افرادی که دچار خستگی مفرط می شوند, توصیه می شود از قهوه سبز به طور منظم و با دوز مناسب استفاده نمایند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

2- سم زدایی کبد با استفاده از قهوه سبز

کبد یکی از مهمترین ارگان های داخلی بدن به شمار می رود که حفظ سلامتی آن در بهبود و سلامتی دیگر اعضای بدن, نقش موثری دارد. کبد نیاز به پاک سازی و سلامتی در شرایط ایده آل دارد. یکی از مهمترین خواص قهوه سبز, کمک به فرآیند سم زدایی کبد است. در واقع دانه های قهوه سبز, در فعال کردن کبد کمک کرده و از این رو موجب پاک سازی چربی ها و از بین بردن اسیدهای مضر, مواد شیمیایی و سطح بالای کلسترول از بدن می شوند. بنابراین قهوه سبز در سم زدایی کبد نقش موثری داشته و باعث بهبود مکانیسم آن می شود. سم زدایی کبد منجر به افزایش میزان سوخت و ساز بدن می شود. در نتیجه سلامتی بدن حفظ می گردد.

مزایای قهوه سبز

3- خواص قهوه سبز برای مغز و حافظه

تحقیقات نشان داده است مصرف منظم و دوز مناسب از قهوه سبز, فعالیت مغز را تا حد زیادی افزایش داده و منجر به تمرکز بهتر افراد می شود. افزایش تمرکز در افزایش قدرت حافظه کمک بسیاری می کند و منجر به افزایش یادگیری در افراد می شود. در واقع دانه های قهوه سبز, توانایی های یادگیری و مهارت های استدلال تحلیلی را در افراد افزایش می دهند.

با توجه به موارد بیان شده, قهوه سبز فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. با این حال مصرف بیش از حد آن می تواند سلامتی را به خطر بیندازد. به همین دلیل توصیه می شود با در نظر گرفتن خواص قهوه سبز و شرایط جسمانی و سلامتی بدن, از این ماده غذایی در حد اعتدال استفاده شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *