دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

چهار ماسک صورت برای رفع جوش که تاثیر فوق العاده ای دارند

  • پرستو محمدی
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

برای داشتن پوستی سالم باید به مراقبت از پوست پرداخت. جوش ها همیشه سلامت پوست را بخطر می اندازد برای رفع این جوش ها باید علل پیدایش آنها را بشناسید تا بتوانبد آنها را درمان کنید با ین چهار ماسک صورت برای رفع جوش ها می توانید این ضایعات را ریشه کن کنید.

ب رای درمان جوش ها ابتدا باید نوع و علت جوش یا آکنه را بدانید تا بتوانید بهترین درمان را برای از بین بردن جوش های صورت و بدن خود انتخاب کنید زیرا برخی از التهابات و ضایعات پوستی هستند که مانند جوش ها نمایان می شوند ولی روش درمان آنها متفاوت است. در این مقاله با انواع جوش و علت آن و روش های درمان جوش ها به روش های طبیعی با ماسک صورت برای درمان جوش آشنا خواهید شد.

علت پیدایش جوش بر روی پوست:

بیشتر جوش ها به غرور جوانی معروف هستند که از دوره ی نوجوانی شروع و تا جوانی ادامه پیدا می کنند این جوش ها به صورت دانه های قرمز، جوش های سر سفید و جوش های سر سیاه بر روی پوست صورت و گردن و شانه ها نمایان می شوند که درمان آنها ساده ست و می توان با ماسک های طبیعی و درمان های خانگی آنها را ریشه کن کرد. از علل پیدایش این جوش ها  به مواد غذایی، تغییرات هورمونی، چربی پوست و فشار های عصبی و استرسی اشاره کرد.

ماسک صورت برای رفع جوش و ضایعات پوستی

روش های تهیه ماسک صورت برای رفع جوش :

ماسک صورت برای رفع جوش

ماسک خیار + ماست + آرد :

یک خیار کوچک را رنده کنید و آن را در یه قاشق ماسک بریزد و یک قاشق کوچک آرد به این مخلوط اضافه کنید. ماسک شما آماده است میتوانید آنرا بعد از شستو شوی کامل صورت بر روی پوستتان قرار دهید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک صورت برای رفع جوش نتیجه ی بسیار موثری بر روی پوست شما دارد.

ماسک صورت برای رفع آکنه

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ماسک سفیده تخم مرغ + آب لیمو:

سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا مقداری کف کند حال نصف لیمو ترش را آب بگیرد و به آن اضافه کنید. این ماسک  علاوه بر رفع کننده جوش صورت یکی از بهترین روشن کننده های پوست نیز می باشد.

ماسک پیاز برای رفع جوش های پوست :

یک پیاز را از وسط نصف کنید و آنرا لایه لایه کنید و در مقداری آب بریزد و بگذارید روی حرارت به طوری که آب آن خشک شود پیاز پخته شود حال این لایه های پیاز را بر روی جوش های خود قرار دهید پیاز به دلیل خاصیت میکروب زدایی و ضد عفونی کنندگی خود به زودی جوش ها را بهبود می بخشد.

ماسک روغن زیتون + نمک :

دو سه قاشق نمک را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد حال این خمیر را بر روی جوش هایتان قرار دهید و بعد از ۲ الی ۳ دقیقه پوستان را بشویید این کار را هر روز انجام دهید و از هفته ی دوم این کار را به دو یا سه بار در هفته کاهش دهید بد از گذشت هفته اول نتایج مثبت آنرا مشاهده کنید. نمک به دلیل زبر بئدن پوست را لایه برداری می کند و روغن زیتون آبرسان پوست است و از چین و چروک نیز جلوگیری می کند.

امیدواریم از این چهار ماسک صورت برای درمان جوش استفاده کنید و نتایج مثبت آن را مشاهده کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *