دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

با این ۱۰ ماسک سیب زمینی به زیبایی همیشگی سلام کنید

  • ندا خوشرو
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

سیب زمینی خواص درمانی بسیار زیادی را برای پوست به همراه دارد. سیب زمینی همانند مایع سفید کننده پوست را سفید و شفاف می کند و چین و چروک پوست را از بین می برد. در ادامه مطلب چند نوع ماسک سیب زمینی را به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

سیب زمینی یکی از انواع ماسکهای طبیعی است که جوش های صورت را به خوبی رفع می کند و پف چشم را به کلی از بین می برد. در این بخش از سلامت پوست شما را با فواید ماسک سیب زمینی آشنا خواهیم کرد.

معرفی انواع ماسک سیب زمینی

خواص سیب زمینی و خاصیت های بیشمار آن برای سلامت پوست و مو موجب شده است تا از سیب زمینی به عنوان یکی از ماسکهای طبیعی و موثر استفاده های فروانی شود. سیب زمینی ماسکی بسیار مفید برای پوست صورت و تقویت مو شما است و هم چنین می توانید از پوست سیب زمینی برای از از بین بردن تارهای سفید موی خود استفاده کنید.

ماسک طبیعی سیب زمینی برای درمان جوش صورت

ترکیب سیب زمینی به همراه شیر و روغن زیتون

این ماسک خشکی پوست صورت شما و جوش های صورت را از بین می برد.

مواد لازم

سیب زمینی کوچک : ۲ عدد
آب لیمو : ۱ قاشق چای خوری
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
شیر پاستوریزه : ۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ماسک

برای تهیه این نوع ماسک، ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کنید سپس پوست آن ها را بکنید و با کمک گوشت کوب سیب زمینی ها را بکوبید. در مرحله بعدی مقداری آب لیمو و روغن زیتون به سیب زمینی های له شده اضافه کنید و این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید در مرحله آخر شیر را به مخلوط مواد اضافه کنید و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. سپس ماسک را بر روی پوست تمیز صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خور را با آب ولرم بشویید.

ماسک شیر و سیب زمینی برای بر طرف کردن خشکی پوستماسک طبیعی سیب زمینی

  •  آرون گروپس

ترکیب سیب زمینی و گلاب

با استفاده منظم از این ماسک لکه های تیره پوست شما از بین می روند و پوست سفید و روشنی خواهید داشت.

مواد لازم

 سیب زمینی : ۱ عدد
گلاب : به میزان لازم
آب لیمو : به میزان لازم (برای پوست های چرب )
عسل : به میزان لازم (برای پوست های خشک )

طرز تهیه

ابتدا یک عدد سیب زمینی را رنده کنید سپس مقداری گلاب به سیب زمینی اضافه کنید و گلاب و سیب زمینی را به خوبی باهم مخلوط کنید تا به شکا خمیر در آیند. اگر شما دارای پوست چرب هستید چند قطره آب لیمو به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید و اگر دارای پوست خشک هستید مقداری عسل به مخلوط سیب زمینی و گلاب اضافه کنید.
ماسکی از سیب زمینی و گلاب را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.

معرفی انواع ماسک هلی طبیعی صورت

ترکیبی از سیب زمینی و جوش شیرین

با استفاده مرتب از این ماسک منافذ پوست شما به خوبی تمیز می شوند و این ماسک یک نوع ماسک پاک کننده طبیعی پوست صورت می باشد.

مواد لازم

آب سیب زمینی : ۵ قاشق غذاخوری

ماسک سیب زمینی دارای خواص سفید کنندگی پوست
جوش شیرین : ۱ قاشق غذاخوری

انواع ماسک سیب زمینی

طرز تهیه ماسک

ابتدا سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید سپس در ظرفی مناسب آب سیب زمینی و جوش شیرین را باهم مخلوط کنید و این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید.

ماسک سیب زمینی و جوش شیرین

ترکیبی از سیب زمینی و خیار

مقداری آب سیب زمینی و آب خیار را باهم مخلوط کنید سپس مخلوط این دو مایع را به اطراف چشم و پوست صورت خود بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را بشویید. مخلوط این دو نوع میوه پف چشم و خستگی چشم را از بین می برد.

آب خیار ماسک سیب زمینی دارای خواص سفید کنندگی پوست ماسک سیب زمینی روشن کننده طبیعی پوست صورت

ترکیبی از سیب زمینی و کشک

این ماسک چین و چروک صورت را از بین می برد و پوست شما را مرطوب می کند و هم چنین استفاده از روغن زیتون در این ماسک سیاهی و چروک دور چشم را از بین می برد.

مواد لازم

آب سیب زمینی : به میزان لازم
کشک : به میزان لازم
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری

روش تهیه ماسک

مقداری آب سیب زمینی و کشک را باهم مخلوط کنید توجه داشته باشید که نسبت کشک و سیب زمینی باید به یک اندازه باشد.

انواع مختلف ماسک طبیعی

سپس یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به مخلوط سیب زمینی و کشک اضافه کنید و این ماسک را بر اطراف چشم و پوست صورت خود بزنید و بعد از ۲۰ دقیقه پوست صورت خود را بشویید.

ماسک کشک و سیب زمینی

ترکیبی از سیب زمینی و سفیده تخم مرغ

سیب زمینی و تخم مرغ غنی از پروتئین هستند و در سفت شدن پوست و شفافیت و درخشانی آن بسیار تاثیرگذار هستند.

مواد لازم

آب سیب زمینی/ نصف یک عدد

سفیده تخم مرغ/ یک عدد

ماسکی از سیب زمینی

طرز تهیه ماسک

آب سیب زمینی و سفیده تخم مرغ را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را روی صورت و گردنتان اعمال کنید، حدود ۱۵ دقیقه صبر کنید، حال بعد از خشک شدن آن را بشویید. ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده از این ماسک، باید تکرار شود تا نتیجه دلخواه را بدست آورید.

ترکیب ضد پیری سیب زمینی و ماست

ماست به دلیل خاصیت ضد باکتریایی بودن آن، یک لایه بردار مناسب برای از بین بردن سلولهای مرده پوست و سفت کردن منافذ می باشد، ضمن اینکه از آسیب پوست در برابر رادیکالهای آزاد نیز جلوگیری خواهد کرد.

مواد لازم

سیب زمینی رنده شده/ نصف یک عدد

ماست ساده/ ۲ قاشق غذاخوری

ماسکی از سیب زمینی و سفیده تخم مرغ

طرز تهیه ماسک

دو ماده غذایی ذکر شده در بالا را با یکدیگر ترکیب کنید و سپس روی صورت خود بمالید، مواظب باشید که این ترکیب با چشم های شما تماس پیدا نکند، بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از ماندن آن بر روی صورتتان و خشک شدن، می توانید آن را با آب شست و شو دهید. برای اثربخشی این ماسک، بهتر است هفته ای دو مرتبه از آن استفاده کنید.

ترکیبی از سیب زمینی و عسل

استفاده از این نوع ماسک برای رفع تیرگی پوست بسیار موثر می باشد و موجب درمان لکه های تیره پوستی خواهد شد.

مواد لازم

آب سیب زمینی/ ۲ قاشق غذاخوری

عسل ارگانیک/ یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماسک

مواد ذکر شده در بالا را با یکدیگر ترکیب کنید و بعد از مالیدن این مخلوط بر روی صورت و گردن خود، مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس آن را با آب سرد شست و شو دهید.

ماسک سیب زمینی و عسل

ترکیب سیب زمینی با آب یا آرد برنج

از جمله راز های همیشه جوان ماندن و شادابی پوست زنان در کشور هایی همچون چین و ژاپن، استفاده زیاد از آب برنج است، زیرا این ماده حاوی ویتامین های زیادی بوده که پوست را از خطرات ناشی از رادیکال های آزاد و اشعه مضر خورشید حفظ می کند، همچنین آب برنج برای انواع مشکلات پوستی مثل جوش، لکه، التهاب، اگزما، حساسیت و خشکی نیز مناسب می باشد.

برای تهیه این ترکیب، یک چهارم لیوان آب سیب زمینی و یک چهارم لیوان آب برنج نیاز دارید، مواد را با هم مخلوط کرده و روی صورتتان بزنید و تا زمانی که به طور کامل جذب پوست نشده اند، اجازه دهید بماند.

ماسکی از سیب زمینی

ضمن اینکه می توانید برای از بین بدن لکه های پوستی خود، از سیب زمینی و آرد برنج یک ترکیب عالی درست کنید؛ به منظور تهیه این ترکیب دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی را با یک قاشق غذاخوری آب برنج و یک قاشق چای خوری عسل و در صورت دلخواه یک قاشق عذاخوری آبلیمو با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدستی بدست آید و بعد آن را به صورت و گردنتان بمالید و اجازه دهید تا خشک شود، بعد از چند دقیقه پوستتان را با آب و به صورت حرکات دورانی شست و شو دهید و پاک کنید.‎

ترکیب سیب زمینی و جو دوسر

جو دو سر یک ماده مغذی عالی برای بدن و پوست می باشد به طوری که می تواند چربی های اضافی پوست را جذب کرده و ترشح آن را تنظیم نماید، بنابراین به عنوان یک مانع موثر برای جوش های صورت عمل می کند. جو دو سر همچنین می تواند رطوبت پوست را حفظ کند و از طریق تمیز کردن و لایه برداری ملایم, پوستتان را نرم و لطیف نماید.

حال به منظور تهیه این ترکیب، دو عدد سیب زمینی پخته و پوست کنده شده که له کرده اید را با دو قاشق غذاخوری شیر و یک قاشق غذاخوری جو دو سر پرک و یک قاشق چای خوری آبلیمو تازه مخلوط کرده و هم بزنید تا یکدست شود، سپس آن را به صورتتان بزنید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد از پاک کردن آن صورتتان را بشویید.

ماسکهای سیب زمینی

استفاده از ماسک سیب زمنی فواید بسیار زیادی را برای پوست صورت شما به همراه دارد. اگر پوست شما دچار آفتاب سوختگی شده و یا با آب جوش و یا آتش دچار سوختگی شده اید استفاده از این ماسک طبیعی بهترین درمان برای پوست آسیب دیده شما است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *