دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

روش تهیه رولت مرغ محبوب و خوش طعم

  • ندا خوشرو
  • ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

روش طبخ رولت مرغ در منزل به راحتی امکان پذیر است و رولت مرغ را می توانید با انواع سبزیجات طبخ کنید در این مطلب طرز تهیه رولت مرغ را با سبزی های معطر (گشنیز و جعفری و شوید و ریحان و ترخون) و هویج در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

با گوشت مرغ می توانید غذاهای متنوعی طبخ کنید با افزایش مصرف گوشت مرغ در میان خانواده های ایرانی پخت غذاهای متنوع با مرغ می تواند سفره های منزل شما را متنوع تر نماید. رولت مرغ از جمله غذاهای محبوب و خوشمزه است که از افزودن آن به برنامه غذای هفتگی تان پشیمان نخواهید شد. در ادامه مطلب  دستور آشپزی رولت مرغ را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

مواد لازم

سبزی معطر خرد شده : ۶ قاشق غذاخوری
سینه مرغ : ۱ عدد
آبلیمو : ۵ قاشق غذاخوری
هویج : ۲ عدد
پیاز : ۲ عدد
نمک و زرچوبه : به میزان لازم
دارچین : به میزان لازم
فلفل ساه و فلفل قرمز : به میزان لازم
روغن زیتون : ۲ قاشق
قارچ خرد شده : یک لیوان
پنیر پیتزا : به میزان لازم

روش پخت رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ در منزل

در طرز تهیه رولت گوشت مرغ ابتدا سینه مرغ را به دو تکه تقسیم کنید و هرتکه از سینه مرغ را از وسط کاملا باز کنید تا به شکل تکه پهنی در آید.

برش دادن سینه مرغ

سپس در ظرفی مناسب پیاز را به خوبی رنده کنید و آبلیمو و زردچوبه و نمک و روغن زیتون را به پیاز رنده شده اضافه کنید سپس تکه های سینه مرغ را به مدت چند ساعت در درون مخلوط پیاز و آبلیمو قرار دهید و روی ظرف را نایلونی بکشید و ظرف را در درون یخچال قرار دهید. در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز خرد شده را به روغن اضافه کنید تا به رنگ طلایی در آید سپس قارچ خرد شده را به پیاز اضافه کنید تا سرخ شوند و آب آن ها گرفته شود.

در مرحله بعد هویج ها را در درون قابلمه ای با مقداری آب قرار دهید تا به خوبی پخته شوند سپس گوشت مرغ را در درون نایلونی قرار دهید و چند بار به گوشت با کمک گوشت کوب ضربه بزنی. گوشت مرغ را از درون نایلون در بیاورید و آن را در ته سینی و یا ظرفی با سطح صاف پهن کنید و روی تکه های سینه مرغ را مقداری نمک و زرد چوبه و فلفل و دارچین بپاشید و مقداری سبزی معطر را بر روی سینه مرغ قرار دهید سپس قارچ و پیاز سرخ شده را بر روی سبزی ها قرار دهید و هویج های خرد شده را بر روی مخلوط قارچ و سبزی قرار دهید و مقداری پنیر پیتزا بر روی مخلوط مواد رولت بریزید.
در مرحله آخر  ساخت رولت  لبه های سینه مرغ را به خوبی روی هم بیاورید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

قرار دادن مرغ در درون سینه مرغ

رولت های آماده شده را در مقداری روغن در تابه ای مناسب سرخ کنید به طوریکه دو طرف آن ها به خوبی سرخ شود.

طرز تهیه رولت مرغ خوش طعم آموزش طرز تهیه رولت مرغ

نکاتی برای طبخ بهتر

  1. می توانید رولت مرغ را در مقداری آب گوجه فرنگی و نمک و زردچوبه بخارپز کنید.
  2. اگر ترجیح می دهید که رولت ها را در درون فر قرار دهید ته قالب فر و اطراف قالب فر را به خوبی چرب کنید سپس رولت های مرغ را در درون قالب فر قرار دهید و دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و قالب فر را به مدت نیم ساعت در درون فر قرار دهید.
  3. می توانید قارچ را به همراه انواع سبزیجات در درون رولت مرغ قرار دهید.

آموزش طبخ رولت مرغ

روش طبخ رولت مرغ و بادمجان

رولت مرغ همچون رولت گوشت و رولت قارچ غذای متفاوت و پر طرفدار می باشد که با طعم ها و شکل های متفاوتی می توان این غذای خوشمزه و لذیذ را پخت. در ادامه آشنایی با طرز تهیه رولت مرغ می توانید با نحوه طبخ رولت مرغ و بادمجان نیز آشنا شوید.

مواد لازم:

  • ران مرغ: ۳ عدد
  • بادمجان: ۴ عدد
  • گوجه فرنگی: ۳ عدد
  • فلفل سبز: ۶ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق سوپ خوری
  • آب: به میزان کافی
  • نمک و فلفل و روغن: به مقدار لازم

روش پخت رولت مرغ و بادمجان

دستور پخت:

ابتدا بادمجان ها را خوب بشویید و پوست آن ها را بگیرید، سپس آن ها را به شکل طولی برش بزنید و در ظرف حاوی روغن قرار دهید تا مقداری سرخ شود. گوشت را به شکل خورشی به تکه های کوچک تقسیم کنید و آن ها را نیز در مقدار روغن سرخ نمایید(گوشت مرغ باید بدون استخوان باشد).

سپس سیر را خرد کنید و مقداری آب، فلفل، نمک و یک قاشق رب گوجه فرنگی را نیز به آن بیافزایید و با هم مخلوط کنید و مخلوط حاصل را به مرغ اضافه کنید تا بپزد.

در این مرحله باید هر عدد گوشت مرغ مغز پخت شده را داخل یک عدد بادمجان بگذارید و رول نمایید. بعد با خلال دندان یک عدد گوجه فرنگی و یک فلفل سبز را بر روی بادمجان رول قرار دهید و سس گوجه فرنگی را نیز به آن بیافزایید.

مابقی گوشت مرغ و بادمجان ها را نیز به همین ترتیب رول کنید و در نهایت رول های آمده شده را داخل فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید و یا روی حرارت اجاق بگذارید تا گوجه فرنگی و فلفل کبابی شوند.

مواد لازم برای تهیه رولت مرغ و بادمجان

رولت مرغ از انواع غذاهای خوشمزه و مناسب برای مهمانی های شما است این غذا را می توانید در طعم ها مختلف و با سبزیجات متنوع تهیه کنید. امیدواریم از طرز تهیه رولت مرغ نهایت لذت را برده باشید برای مشاهده آموزش انواع رولت کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *