دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش تمرکز و کنترل ذهن با شش روش موثر و قدرتمند

  • سمانه عقیقی
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

افزایش تمرکز ، نیاز هر فرد برای موفقیت در کارها می باشد. با تقویت حافظه و کاهش استرس و تغذیه مناسب و انجام مدیتیشن و استراحت و خواب کافی به افزایش تمرکز کمک می کنند.

تمرکز در لغت به معنای نگهداری توجه حواس بر روی موضوعی خاص است. تمرکز امری نسبی است بدین معنا که نمی توان گفت که یک فرد همیشه دارای تمرکز است و یا اصلا تمرکز ندارد و به شرایطی که شخص در آن حضور دارد بستگی دارد. تمرکز در موفقیت افراد بسیار موثر است. با تمرکز بیشتر می توان به موفقیت های کاری بسیاری دست یافت. تمرکز امری اکتسابی است که با انجام روش ها و تمرین هایی می توان به آن دست یافت. این که بگویید من اصلا تمرکز ندارم هزاران برابر مخرب تر از شرایط عادی است . بخواهید و سعی کنید بتوانید به حواس جمعی که نیاز دارید برسید.

شش روش موثر در افزایش تمرکز

بالا بردن تمرکز به این معنی است که کاری را بدون حواس پرتی و کمی حافظه و با دقت و توجه انجام داد. تقویت حافظه در بالا بردن تمرکز موثر است. همچنین داشتن استرس یکی از عوامل مخرب در تمرکز است. کاهش استرس و تقویت حافظه یکی از روش های موثر و قدرتمند برای تمرکز است.

افزایش تمرکز

تغذیه مناسب بر بهبود عملکرد مغز تاثیر دارد. گلوکز موجود در میوه ها غذای خوبی برای مغز محسوب می شوند. خشکبار ، ماهی و آجیل و شکلات از رژیم های غذایی مناسب برای تمرکز مفید هستند. خواب کافی و استراحت دادن به ذهن نیز نقش بسزایی برای رسیدن به تمرکز بهتر روی مسایل دارد، خوردن صبحانه و مواد کافئین دار مانند چای ، سطح هوشیاری را بسیار بالا می برند. با انجام روزانه و به مدت ۲۰ دقیقه مدیتیشن و تمرکز بر تنفس ، باعث افزایش تمرکز می شود. یادگیری مهارت های مغز را بالا می برد ، بازی های فکری و حل معماها مانند پازل، جدول و سودوکو به تقویت حافظه و بالا بردن تمرکز یاری می رسانند. افکار منفی باعث کاهش تمرکز می شوند، با دور کردن افکار منفی و پرورش افکار مثبت به نتیجه ای که از کارها میخواهیم دست یابیم، خواهیم رسید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *