دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روانشناسی عکس پروفایل و شخصیت شناسی از روی عکس پروفایل

  • یلدا محمدی
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۹
  • ۱

اگر شما نیز به دنیای مجازی علاقه مند هستید با مطالعه روانشناسی عکس پروفایل با چگونگی خصوصیات اخلاقی خود و دیگران بهتر آشنا شوید و شخصیت دیگران را از روی عکس پروفایل بهتر بشناسید.

با مطالعه روانشناسی عکس پروفایل می توانید تا حد زیادی به اسرار و رمز و رازهای شخصیت افراد مختلف پی ببرید، از طرفی باید بدانید عکس پروفایل شما گویای خصوصیات و ویژگی های شماست و بر اساس آگاهی در این زمینه عکس مناسب را برای پروفابل انتخاب و مورد استفاده قرار دهید. از این رو اطلاع از روان شناسی ویژه عکس پروفایل اهمیت زیادی برای افرادی که اهل دنیای مجازی می باشند دارد. در این مقاله با چگونگی شخصیت شناسی از روی عکس پروفابل آشنا می شوید. تا پایان همراه ما باشید.

روانشناسی عکس پروفایل :

همه شما اطمینان دارید که می توان از روی عکس هایی که برای پروفابل انتخاب می گردد شخصیت افراد را شناخت اما ممکن است اطلاعاتی در این زمینه نداشته باشید. در این مطلب به ارائه روان شناسی عکس پروفایل می پردازیم که کمک می کند به شناختی صحیح و جالب از عکس پروفایل بپردازید. این اطلاعات جامع و کامل را در ادامه ملاحظه نمایید.

شخصیت شناسی عکس پروپایل

روانشناسی عکس پروفایل دونفره  :

یک عکس عاشقانه دو نفره را می‌توانید روی بسیاری از حساب‌های کاربری ببینید. درحالی که حساب کاربری تنها متعلق به یک نفر است، این افراد دوست دارند عکس خود و همسر یا نامزدشان را در یک قاب به جای عکس تکی‌شان به نمایش بگذارند.

برای دوستان مجردتان، این تصویر کمی متظاهرانه به نظر خواهد رسید. آنها تصور خواهند کرد شمایی که تازه مهر عاشق شدن را در شناسنامه‌تان وارد کرده‌اید، می‌خواهید توانایی‌تان در به دست آوردن دل یک مرد و ازدواج با او را به رخ بکشید. دوستان متاهل‌تان هم ممکن است گاهی به‌خاطر عشقی که در این عکس به نمایش گذاشته‌اید به شما حسودی کنند و گاهی به این دلیل تحسین‌تان کنند. اما گذشته از نمایش عشق، احتمالا دلیل دیگری پشت انتخاب این تصویر در ذهن شما وجود داشته است. بعید نیست شما با قرار دادن خود در کنار همسرتان بخواهید حاشیه امنی را برای خودتان فراهم کنید و به مردهایی که در لیست‌تان هستند بگویید که در کنار کسی هستید که او را عاشقانه دوست دارید. گذشته از این، اگر همسری حساس داشته باشید که از حضور شما در شبکه‌های اجتماعی مجازی راضی نیست، احتمالا با انتخاب این عکس می‌خواهید به او اطمینان دهید که جایی برای نگرانی وجود ندارد و شما او را از هیچ‌کس پنهان نخواهید کرد.

روانشناسی عکس پروفایل

روان شناسی عکس پروفایل منظره :

کم نیستند کسانی که عکس طبیعت، حیوانات یا حتی یک تابلوی نقاشی را به جای عکس پروفایل خود انتخاب می‌کنند. چنین عکسی هم می‌تواند نشانه علاقه آنها به یک موضوع خاص باشد و هم حرف‌های دیگری برای گفتن داشته باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

 انتخاب عکس طبیعت به جای عکس خودتان، نه‌تنها می‌تواند از طبیعت دوستی شما حکایت کند بلکه گاهی راز‌های شخصیتی‌تان را هم فاش می‌کند. چنین عکسی به دیگران می‌فهماند که شما فردی برون‌گرا هستید که نمی‌خواهید با صراحت این واقعیت را به دیگران گوشزد کنید. شما احتمالا مایل هستید فاصله‌تان را با دیگران حفظ کنید اما در عین درونگرایی به حضور در کنار دیگران هم نیازمندید و می‌خواهید با آمدن به شبکه‌های اجتماعی، حصاری که دور خودتان کشیده‌اید را کمرنگ‌تر کنید.

روانشناسی عکس منظره

روانشناسی عکس پروفایل کارتونی :

برای صفحه پروفایل تان عکس کارتون مورد علاقه‌تان را گذاشته‌اید یا کاریکاتوری از چهره خودتان را در بخش عکس پروفایل‌تان قرار داده‌اید؟

 شما با انتخاب چنین عکسی هم از شوخ‌طبع بودن‌تان دیگران را باخبر خواهید کرد و هم از شباهتی که به یک شخصیت کارتونی خاص دارید، خواهید گفت. برای مثال اگر تصویر همسر ملوان زبل را به جای عکس خودتان بگذارید، احتمالا می‌خواهید بگویید که شما هم لاغر و بلندقد هستید و اگر باب‌اسفنجی را انتخاب کرده باشید، ممکن است بخواهید ساده‌دلی و کمی گیج‌بودن‌تان را به دیگران تفهیم کنید اما در مورد عکس‌های کارتونی، چندان مهم نیست که از شباهت‌تان به چه کسی حرف می‌زنید؛ چراکه بیشتر از هر چیز شوخ‌طبع بودن شما، کمی کودکانگی‌تان و مجوزی که برای شوخی کردن در صفحه‌تان صادر می‌کنید مورد توجه قرار خواهد گرفت.

روانشناسی عکس دختر

روان شناسی عکس پروفایل یا ظاهری آراسته :

چهره‌ای با آرایش کامل؛ انگار این عکس پیش از رفتن به یک ‌مهمانی مجلل گرفته شده و برای آراستن موها و صورت حسابی وقت صرف شده است.

به نظر افرادی که این تصویر را می‌بینند، شما برای آراستگی‌تان ارزش زیادی قائل هستید و دوست دارید دیگران شما را نه به عنوان یک فرد فعال یا حتی باهوش بلکه به عنوان فردی زیبا بشناسند و توصیف کنند. چنین تصویری از یک خانم، دقیقا همان چیزی را به ذهن می‌آورد که دیدن تصویر یک مرد بدنساز که در عکس پروفایلش تی‌شرت تنگی پوشیده تا عضلات دستش را به خوبی به نمایش بگذارد.

تست روانشناسی پروفایل

روان شناسی عکس در محیط کار :

شاید ترجیح دهید به جای یک عکس در محیط خصوصی‌تر، خودتان را در فضای اجتماعی و با لباس رسمی به دیگران نشان دهید و عکس پروفایل‌تان را پشت میز کار یا در فضای اداره‌تان بیندازید.

این عکس‌ها معمولا در شبکه اجتماعی «لینکداین» بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ چراکه این شبکه اجتماعی معمولا فضایی برای تبادل نظر میان همکاران را ایجاد می‌کند و صاحبان عکس می‌خواهند به کسانی که در این شبکه رزومه کاری‌شان را می‌بینند بگویند حسابی اهل کار هستند. گذشته از این، کسانی که این عکس را انتخاب می‌کنند می‌خواهند رسمی‌تر به نظر برسند و از نظر آنها دوستان‌شان در شبکه‌های اجتماعی مثل کسانی که در کافه، رستوران یا پارک‌ها می‌بینند هستند، نه مثل کسانی که اجازه دارند به خانه‌شان سر بزنند و به بخش خصوصی‌تر زندگی‌شان وارد شوند.

روانشناسی عکس پروفایل

روانشناسی پروفایل بدون عکس :

خیلی‌ها تمایلی به اضافه کردن عکس به پروفایل‌شان ندارند. آنها همان تصویر پیشنهادی که از ابتدا روی صفحه بوده را می‌پذیرند و هرگز عکس خود را جایگزین آن نمی‌کنند.

 اگر شما هم جزو این گروه افراد باشید، بعید است که تنها به‌خاطر بی‌حوصلگی یا در دسترس نبودن عکس‌های‌تان این تصویر را تغییر ندهید. احتمالا شما می‌خواهید به دیگران با قاطعیت بیشتری بگویید که باید از شما فاصله بگیرند و چندان به حریم خصوصی‌تان نزدیک نشوند. شمایی که عکسی برای پروفایل‌تان انتخاب نمی‌کنید، احتمالا پست‌های زیادی را هم روی صفحه‌تان نمی‌گذارید یا اگر اهل پست گذاشتن باشید، بعید است رد پای دل‌نوشته‌ها یا عکس‌هایی که یک روز از زندگی‌تان را به تصویر کشیده‌اند در صفحه شما پیدا شود. شما معتقدید باید استفاده جدی‌تر و هدفمندتری از حضورتان در شبکه‌های اجتماعی کنید و با نمایش ندادن زندگی خصوصی‌تان روی این صفحه، راه را برای حرف و حدیث‌های دیگران ببندید.

روانشناسی پروفایل بدون عکس

روان شناسی عکس پروفایل دسته جمعی :

یک عکس دسته‌جمعی خندان در کنار دوستان و در ‌مهمانی هم می‌تواند انتخاب دیگری برای عکس پروفایل شما باشد. اما تصویر پروفایل، می‌تواند گاهی بیشتر از آنچه گفتیم معنا داشته باشد و حتی گویای شخصیت شما باشد.

 آدم‌های برون‌گرا، معمولا یک تصویر دسته‌جمعی در کنار دوستان یا اعضای خانواده‌شان را به عنوان عکس پروفایل انتخاب می‌کنند. آنها با این کار با یک تیر دونشان می‌زنند؛ هم تصویری آراسته از خودشان که برای ‌مهمانی رفتن حاضر شده‌اند را به نمایش می‌گذارند و هم با حضور دیگران در تصویر می‌گویند که به بودن در جمع علاقه دارند و اهل معاشرت هستند.

روانشناسی عکس های پروفایل

روانشناسی برای پروفایلهایی با عکس کودک

ممکن است تاکنون با صفحات اجتماعی دوستان، اطرافیان خود و یا افرادی مواجه شده باشید که از تصاویر کودکان با نمک و زیبا برای پروفایل شان انتخاب می کنند، همچنین برخی از آنها عکس کودکی خود را قرار می دهند، حال انتخاب عکس کودک برای پروفایل برای اینستاگرام، تلگرام و یا واتس آپ می تواند این مفهوم را برساند که وی از دنیای بزرگسالی خود خسته شده است و نیز از شرایط کنونی ناراضی است و همچنین می خواهد به دوران کودکی اش بازگردد، گاهی نیز مادران و خانوم ها, عکس بچه را برای پروفایل خود انتخاب مکی کنند که می تواند نشان دهنده آرزوی آنها برای بچه دار شدن شبیه آن کودک بوده و یا اینکه عکس فرزند خودشان باشد.

روانشناسی عکس پروفایلهای مختلف

روانشناسی برای پروفایل با عکسی نیم رخ

اگر کسی تصویر نیم رخ خود را به عنوان عکس پروفایل صفحه اش انتخاب کند، می تواند به این معنی باشد که وی می خواهد نیمه خوب خود را به دیگران نشان دهد و نیمه دیگر خود را که بد است، پنهان نماید، در واقع اینگونه افراد می توانند کمی دورو باشند، البته به صورت صد در صد نمی توان چنین قضاوتی درباره همه اشخاص داشت.

روانشناسی عکس پروفایل

روانشناسی پروفایل با عکسی سیاه سفید

هنگامی که فردی از عکس های سیاه سفید و یا خاکستری و تاریک برای پروفایل خود انتخاب می کند می تواند این منظور را برساند که وی دارای یک افسردگی می باشد، زیرا در واقع افراد افسرده و غمگین مایلند احساس غم و ناراحتی خود را در عکس هایی که معمولا هیچ نوع رنگ و شادی در آن وجود ندارد به نمایش بگذارند ناگفته نماند که بسیاری از افراد نیز از عکس های سیاه و سفید هنری به دلیل نوستالژیک بودن آنها استفاده می کنند و این به معنای افسرده و غمگین بودن این افراد نمی باشد.

روانشناسی تصویر پروفایل

با اطلاعاتی که در این مطلب در رابطه با روانشناسی عکس پروفایل کسب نمودید، می توانید به راحتی پی به شخصیت درونی دیگران ببرید و همچنین با بهره گیری از این اطلاعات بهترین و مناسب ترین عکس را با توجه به روحیات و خصوصیات اخلاقی خود برای پروفایل تان انتخاب نمایید. در بخش تست روانشناسی از دیگر مطالب روانشناسی با موضوعات متنوع دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۱ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *