دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

از سیز تا پیاز دریافت ویزای کانادا و انواع ویزا در کانادا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

کانادا یکی از کشورهای پیشرفته در جهان است این کشور با امکاناتی که در اختیار شهرواندان خود قرار می دهد زمینه پیشرفت را برای آن ها ایجاد کرده است. از سوی دیگر برخورداری این منطقه از آب و هوای معتدل موجب شده است تا کانادا یکی از مکان های توریستی نیز باشد. برای دریافت ویزای کانادا نیز می توانید شرایط دریافت این ویزا را در این بخش مطالعه کنید.

ویزای کانادا با توجه به هدف سفر دارای انواع مختلفی است که از جمله آن ها می توان به ویزای توریستی، تحصیلی، کاری و … اشاره کرد. همانطور که می دانید برای دریافت انواع ویزای مختلف باید مدارک لازم در هر زمینه را به سفارت ارائه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دریافت ویزا می تواند به سفارتخانه مراجعه کنید و اطلاعات کافی را از سفارتخانه دریافت کنید. در اینجا نیز دسته بندی مختصری از انواع ویزای کشور کانادا و نحوه دریافت ویزا را برای شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

  ویزای تحصیلی کانادا

چگونه ویزای کانادا دریافت کنیم؟

به طور کلی ویزاهای کشور کانادا به دو دسته موقت و دائمی تقسیم می شود در ویزاهای موقت فرد مهاجر قصد اقامت و مهاجرت دائم به کانادا را ندارد و یا اینکه شرایط کافی و لازم را برای دریافت گذرنامه دائم کانادا ندارد. اما در گذرنامه دائمی فرد می تواند بعد از مدت ها اقامت در کانادا گذرنامه دائمی و حق شهروندی خود را دریافت کند.
انواع گذرنامه کشور کانادا:
گذرنامه توریستی، گذرنامه تحصیلی، گذرنامه کار، گذرنامه سوپر ویزا، گذرنامه فرصت مطالعاتی، گذرنامه توریستی بیزینسی، گذرنامه مهاجرتی و گذرنامه ازدواج از جمله ویزاهای مختلف برای مهاجرت به کشور کانادا است. شرایط دریافت و صدور ویزای این کشور به این شکل است که باید به سفارتخانه کشورهای همسایه مراجعه کنید.

نحوه دریافت ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز:

  • اصل پاسپورت به ۶ ماه اعتبار
  • اصل پاسپورت های قبلی
  • گواهی سپرده حساب بانکی
  • ترجمه شناسنامه
  • عکس پرسنلی
  • بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل
  • ترجمه لیست رزومه کاری

گذرنامه تحصیلی یکی دیگر از پرطرفدارترین انواع گذرنامه کانادا است و به علت پیشرفته بودن نظام آموزشی این کشور است مهاجران زیادی متقاضی مهاجرت، تحصیل و زندگی در کانادا هستند. همچنین یکی از محاسن ویزای تحصیلی ساپورت خانواده است که در حقیقت با استفاده از داشتن این ویزا می توانید همسر و خانواده خود را تحت پوشش قرار دهید.

ویزای گردشگری کانادا

انواع گذرنامه توریستی نیز که برای گردشگران و توریست ها ارائه می شود از دیگر انواع گذرنامه کشور کانادا محسوب می شود و یکی از بهترین انواع آن گذرنامه تضمینی توریستی است.

  •  آرون گروپس

مراحل دریافت ویزا:

برای دریافت گذرنامه کانادا مراحل مربوطه باید طی شود اولین مرحله از انجام این کار ارائه تقاضانامه به سفارتخانه و پرداخت مبالغ و هزینه است. در اینجا بعد از بررسی تقاضا و ارائه مدارک مربوطه و لازم در این زمینه می توانید در نوبت بررسی قرار بگیرد. در صورتی که ویزای شما یا تقاضای شما مورد پذیرش قرار بگیرد از طریق سفارتخانه می توانید پیگیری کنید و ویزای خود را دریافت نمایید.

ریجکت شدن گذرنامه کانادا

رد شدن یا ریجکت گذرنامه کانادا می تواند بسیار نا امید کننده باشد، زیرا علاوه بر اینکه موجب بر هم خوردن همه برنامه های سفر و برنامه های کاری شده، می تواند حتی منجر به نابودی یک زندگی شود، البته بعد از رد شدن گذرنامه به چند روش برای گرفتن گذرنامه می توان اقدام کرد، پس از رد گذرنامه، چند نامه از سوی سفارت برای شما ارسال خواهد شد که اطلاعاتی در مورد اینکه چرا ریجکت شده اید، ذکر نشده اما احتمالا دلایل مختلفی وجود دارد که موجب رد شدن گذرنامه شما شده است.

انواع ویزای کشور کانادا

دلایل ریجکت یا رد شدن گذرنامه کانادا

  • ارائه ندادن اسناد دقیق
  • ارائه ندادن منابع مالی قوی به منظور تامین هزینه های سفر و اقامت درکانادا
  • رعایت نکردن استاندارد های امنیتی و بین المللی و نیز داشتن سوابق کیفری
  • اطمینان نداشتن افسر سفارت در مورد بازگشت متقاضی به کشور مبدأ
  • اطمینان نداشتن از انگیزه و دلایل سفر
  • نداشتن سفرهای خارجی به ویژه کشورهای حوزه شینگن (برای آشنایی با ویزای شینگن در اینجا کلیک کنید.)

فاکتور های مختلفی می تواند برای رد ویزای شما وجود داشته باشد، حال در صورتی که درخواست شما برای ویزا, رد یا ریجکت شد، امکان دارد شما شرایط لازم برای درخواست تجدیدنظر را داشته باشید، اما شما در مورد اینکه افسر مربوط به صدور ویزا و مقامات مربوطه درخواست شما را قبول کنند، مطمئن نیستید، بنابراین لازم است قبل از درخواست مجدد، اطلاعات خود را اصلاح کرده و با ارائه مدارک معتبرتر برای دریافت مجدد ویزا اقدام نمایید.

روادید کانادا

نامه و اطلاعات مربوط به ریجکت و رد شدن درخواست تان برای ویزا را دریافت کرده و با دقت مطلالعه کنید و به همه اطلاعات و نکاتی که بعد می شود آن را تقویت کرد, توجه نمایید، ضمناً نکاتی که افسر ویزا برای درخواست شما ارائه می دهد را نیز در نظر داشته باشید تا از این طریق به درخواست مجدد شما کمک شود، البته امکان اینکه بتوانید از روشهای دیگری برای دریافت اقامت و ویزا اقدام کنید نیز وجود دارد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *