دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهکارهای ساده افزایش انگیزه برای کنکور و موفقیت در آن

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

انگیزه مهم ترین محرک در انجام هر کاری است بدون داشتن انگیزه شما نمی توانید کاری را به ثمر برسانید. داشتن انگیزه در کنکور نیز به همین صورت می تواند تاثیرگذار باشد بنابراین بیشتر افراد سعی دارند تا از راهکارهای افزایش انگیزه برای کنکور استفاد کنند و به موفقیت برسند.

کمکور یکی از پروسه هایی است که بسیاری از ما آن را طی کرده ایم و یا در برهه ای از زمان قرار داریم که برای موفق شدن در آن به دنبال برنامه ریزی های مختلف هستیم و برای بسیاری از افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دستیابی به موفقیت در کنکور عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند تعیین کننده آن باشد از جمله انگیزه که یکی از اساسی ترین عوامل است و با افزایش انگیزه برای کنکور می توانید راحت تر به اهداف تحصیلی خود دست پیدا کنید. داشتن انگیزه به شما کمک می کند تا در طول مسیر با انرژی بیشتری به مسیر خود ادامه دهید و در صورت کم شدن انگیزه وجود روش هایی به شما کمک می کند تا دوباره اهداف خود را دنبال کنید.

افزایش انگیزه درسی کنکور

افزایش انگیزه برای کنکور:

زمانی که هدفی را دنبال می کنید برای دستیابی به آن باید مسیرهای زیادی را طی کنید اما چیزی که در این مسیر می تواند به شما بیشتر کمک کند داشتن انگیزه ای قوی است که شما را به تلاش و تکاپو وا می دارد. برنامه ریزی برای کنکور عناصر و عوامل گوناگونی دارد که این عناصر نشان دهنده میزان موفقیت شما در طول مسیر است. شاید شما نیز ابن تجربه را در زندگی داشته باشید که گاهی انگیزه خود را برای ادامه مسیر از دست می دهید اما با قوی کردن انگیزه خود می توانید بیشتر اهداف خود را دنبال کنید.

چگونه انگیزه درس خواندن را افزایش دهیم؟ این سوال برای بسیاری از ما ایجاد شده است و پاسخ های مختلفی نیز دارد که در اینجا به بررسی آن خواهیم پرداخت.

افزایش انگیزه کنکور

عوامل مخنلفی در افزایش انگیزه برای کنکور موثر هستند شناسایی این عوامل و قرار دادن آم ها در یک برنامه ریزی صحیح موجب می شود تا مسیر خود را درست طی کنید. از سوی دیگر عوامی بر سر راه شما قرار می گیرد که می تواند موجب کاهش انگیزه شود این عوامل عواملی همچون مشکلات خانوادگی، نگرانی، نرس، مشکلات روانی، کمبود وقت، تعیین نکردن اهداف، نداشتن امکانات آمورشی درست و … که در صورت کنترل نشدن می تواند روحیه شما را ضعیف کند.

هدف گذاری:

هدف داشتن در کنکور بسیار مهم است شما باید اهدافی کوتاه مدت و بلند مدت برای خود تعیین کنید این اهداف به شما کمک می کند تا از مسیر اصلی خود دور نشوید. قکر کردن به این اهداف به عنوان یک عامل برانگیزاننده عمل می کند و شما را بیشتر تقویت می کند. اگر در مسیر دستیابی به اهداف ناامید شدید اهدافی پیش رو دارید را براندازی کنید.

افزایش انگیزه در کنکور

  •  آرون گروپس

آماده کردن محیط:

محیطی که در آن درس می خوانید میز بسیار دارای اهمیت است و موجب افزایش انگیزه برای کنکور می شود. فضای مطالعه باید دور از شلوغی باشد و وسایل مورد نیاز برای درس خواندن برای شما مهیا شود تا تمرکز بیشتری برای درس خواندن داشته باشید. راهکارهای مناسب ایجاد انگیزه برای موفقیت بیشتر

برنامه ریزی:

برنامه ریزی در انجام هر کاری موجب موفقیت خواهد شد یک برنامه ریزی درست باید دقیق و تعیین شده باشد شما در برنامه خود باید اهداف جزیی و کلی  خود را بیان کنید. از سوی دیگر باید برنامه ریزی جامعی داشته باشید یعنی برنامه ریزی برای تمام دروس و تمام زمان ها که شما را با تمرکز بیشتری به ادامه درس خواندن ترغیب خواهد کرد. این تکنیک یکی از تکنیک های افزایش برای کنکور محسوب می شود.

راه های افزایش انگیزه برای کنکور

با دوستان خود مشورت کنید:

اگر بعد از مدتی دچار بی حوصلگی و بی انگیزگی شدید بهتر است تا با دوستان خود در رابطه با این موضوع صحبت کنید این کار کمک می کمند تا انرژی بهتری را از دوستانتان دریافت کنید. از دوست خود بپرسید که برنامه ریزی او برای درس خواندن چگونه است و از او کمک بخواهید تا یک برنامه ریزی درست برای شما تنظیم کند.

در ادامه می توانید از تکنیک های مختلفی که فکر می کنید به افزایش انگیزه برای کنکور کمک کننده هستند استفاده کنید به عنوان مثال: برخی با بررسی اهداف خود می توانند با انگیزه بیشتر عمل کنند و برخی دیگر ترجیح می دهند به مشاور مراجعه کنند. همچنن می توانید با عوامل موفقیت در کنکور بیشتر آشنا شوید آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *