دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

معرفی ۱۲ تا از مکان های دیدنی تفلیس و راهنمای سفر به این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

یکی از شهرهای تاریخی و زیبا در گرجستان شهر دیدنی تفلیس است که به دلیل برخورداری از جاذبه های گوناگون بسیار شهرت دارد. مکان های دیدنی تفلیس علاوه بر جاذبه های تاریخی دارای چشم اندازهای طبیعی بسیار است که گردشگران زیادی را جذب کرده است.

تفلیس از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است وجود معماری های متنوع و قدیمی در تفلیس به خوبی نشان می دهد که این هر از تاریخ غنی برخوردار است. بناهای قدیمی که از مکان های دیدنی تفلیس محسوب می شوند دارای معماری های باشکوهی هستند که جذابیت های زیادی به این شهر بخشیده اند. از دیگر جاذبه های دیدنی در این شهر می توان به کافه رستوران های قدیمی و مدرن نیز اشاره کرد که هر یک دارای جذابیت های خاص خود هستند. موزه تاریخی نیز از جمله بناهای فرهنگی در تفلیس است در تفلیس برخی از مناطق قدیمی نیز گردشگران زیادی را جذب خود کرده است.

      مناطق دیدنی تفلیس

 مکان های دیدنی تفلیس:

جاذبه های توریستی و گردشگری تفلیس بسیار متنوع هستند در کنار این جاذبه ها برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی برای گردشگران نیز موجب شده است تا این شهر به عنوان عروس شهرهای آسیایی شناخته شود. منطقه ای قدیمی در تفلیس با نام تفلیس قدیم یکی از جاذبه های اصیل و شناخته شده در این منطقه است. وجود چشمه های آب گرم،  رستوران های مدرن و قدیمی از جمله جاذبه های تفلیس قدیم هستند.

مکان های تفریحی تفلیس

۱- قلعه ناریکالا تفلیس:

این قلعه یکی از مکان های دیدنی و تاریخی در تفلیس است یکی از نکات مهم در رابطه با این قلعه این است که در گذشته متعلق به ایران بوده است و در حقیقت قلعه نظامی ایرانیان بوده است. مجسمه مادر نیز در این قلعه واقع شده است و از دیگر مکان های دیدنی تفلیس است.

مکان های معروف تفلیس

۲- پل صلح تفلیس:

از جمله اولین بناهای مدرنی که در تفلیس مشاهده می کنید این پل با یک معماری مدرن است سازه های به کار رفته در ساخت این پل سازه های شیشه ای هستند همچنین در ساخت آن از فولاد نیز استفاده شده است. این پل در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است و معمار آن فردی ایتالیایی بوده است.

  •  آرون گروپس

مکان های خاص تفلیس

۳- موزه سیمون جاناشیا تفلیس:

بنایی که متعلق به قرن ۱۹ است و تحت مطالعات باستان شناسی در گرجستان آثار مهمی از این بنا کشف شده است آثار کشف شده از حیوانات که در این موزه قرار دارند دارای ۴۰ میلیون سال قدمت هستند.

نواحی خاص در تفلیس

۴- موزه ملی گرجستان:

این موزه یکی دیگر از دیدنی های گرجستان است و در میدان آزادی گرجستان واقع شده است بنایی فرهنگی که دارای ارزش و اهمیت زیادی برای گردشگران است. طلا، زیرخاکی و نقره جات که در اینجا نگهداری می شود متعلق به دوران گذشته است.

مکان های توریستی تفلیس

۵- تله کابین تفلیس:

یکی از جاذبه های هیجان انگیزی که می توانید در تفلیس آن را تجربه کنید این تله کابین است چشم انداز رودخانه کوارا از فراز این تله کابین ها بسیار دیدنی است. این تله کابین در سال ۲۰۱۰ ساخته شده است که در حاشیه جنوبی پارم ریکه واقع شده است.

جاذبه های طبیعی تفلیس

۶- پل خشک تفلیس:

پلی که محل مناسبی برای تجمع کردن دست فروشان است عتیقه فروشی ها، جواهر فرشی، لوازم هنری و دیگر اجناس توسط دست فروشان در این پل فروخته می شود.

مکان های دیدنی فرهنگی تفلیس

۷- برج ساعت تفلیس:

یک سازه نمادین در تفلیس قدیم با معماری مدرن که مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده است این برج توسط ریزو گابریارده با استفاده از کاشی بنا شده است.

مکان های دیدنی تاریخی تفلیس

۸- خیابان روستاولی و میدان آزادی تفلیس:

این خیابان یکی دیگر از جذابیت ها و مکان های دیدنی تفلیس است در این خیابان امکانات فرهنگی مختلفی در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد. قدم زدن در این خیابان ها می تواند لذت خاصی برای شما داشته باشد و روزی خوب را پیش رویتان قرار می دهد.

مکان های دیدنی تفلیس برای گردشگران

۹- کلیسای جامع تثلیث تفلیس:

یکی از بزرگترین کلیساهایی که در جهان شناخته می شود این کلیسا است که دارای بخش های مختلفی است ارتفاع آن نیز ۸۴ متر است و در معماری آن یک صلیب طلایی قرار گرفته است.

بناهای مهم تفلیس

۱۰- مجسمه مادر گرجستان:

این مجسمه در کنار قلعه ناریکال قرار دارد این مجسمه معروف مجسمه زنی است که در یک دست آن فنجان و در دست دیگر نیز شمشیر قرار  دارد. این مجسمه از آلومینیوم سخته شده است و ارتفاع آن نیز ۲۰ متر است و به عنوان یکی از نمادهای مهم در گرجستان شناخته می شود.

مکان دیدنی تفلیس

۱۱- تئاتر گابریادزه تفلیس:

تئاتر عروسکی که در سال ۱۹۸۱ ساخته شده است و به عنوان اولین تئاتر عروسکی شناخته می شود همانطور که بیان شد این تئاتر در نزدیکی برج ساعت قرار گرفته است و یکی از مکان های دیدنی تفلیس است.

تفلیس و دیدنی ها

۱۲- پارک ریکه تفلیس:

فضای تفریحی این پارک یکی از جذابیت های مهم در تفلیس و گرجستان است فضای سبز این پارک در کنار استخر، زمین بازی، آب نما و دیگر امکانات بسیار دیدنی است. آتش بازی و پخش موسیقی از دیگر جذابیت های این پارک است که مورد توجه توریست ها بوده است.

مناطق دیدنی تفلیس

یکی دیگر از جاهای دیدنی تفلیس با ارزش تاریخی که در نزدیکی قلعه ناریکاله واقع شده است قصر پادشاه گورگاسالی که بنیانگذار تفلیس بوده است در قرن ۵ در این منطقه بنا شده است.

جالب است بدانید یکی از طولانی ترین خیابان هایی که در تفلیس قرار دارد این خیابان است که از زیبایی بی نظیری برخوردار است. ساختمان های مدرن و باشکوهی که در این منطقه واقع شده اند از دیگر زیبایی های این خیابان هستند و از مکان های دیدنی تفلیس محسوب می شوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *