دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

حداقل حقوق سال ۹۸ چقدر است؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

در سال ۹۸ بودجه ای که برای افزایش حقوق در نظر گرفته شده است شامل ۲۰ درصد افزایش حقوق برای تمامی کارکنان است. مصوبه حقوق سال ۹۸ توسط کمیسیون تلفیق بودجه ارائه شده است که می توانید برای آگاهی از جزییات بیشتر همراه ما باشید.

با توجه به میزان نرخ تورم در سال ۱۳۹۸ در کمیسیون تلفیق بودجه با رای گیری در مجلس مشخص شده است که حقوق کارکنان باید افزایش پیدا کند. در مصوبه حقوق سال ۱۳۹۸ حداقل دستمزد کارگران در سال، حداقل دستمزد کارگران قانون کاری، محاسبه دقیق مزایای کارگران، جدول ریز دستمزدهای کارگران، سنوات، میزان اضافه کاری ها، تعطیلات کارگران، افزایش ۴۰۰ هزار تومانی حقوق کارمندان و … مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. با توجه به شرح و خلاصه این جلسه می توان بیان کرد که در سال ۱۳۹۸ حقوق کارگران از یک میلیون و ۱۱۴ هزار به یک میلیون و ۵۱۷ هزار افزایش خواهد یافت.

 حقوق کارکنان سال 98

حقوق سال ۹۸ چقدر تعیین شده است؟

جدول افزایش حقوق در سال ۱۳۹۸ شامل بخش های مختلفی است که یکی از این موارد مربوط به حق مسکن است بر اساس این مصوبه حق مسکن در سال ۱۳۹۸ برای کارگران ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. همچنین بن خواربار که افزایش ۸۰ هزار تومانی داشته است در این مصوبه ذکر شده و مورد بررسی قرار گرفته است. از دیگر مواردی که می توانید در این جدول مشاهده کنید پایه سنوات در نظر گرفته شده برای سال۹۸ است که ۷۰ هزار تومان تعیین شده است.

برای اینکه با جزییات بیشتری از این جدول تصویب شده در رابطه با افزایش حقوق سال ۱۳۹۸ آشنا شوید موارد ذکر شده زیر را برای شما بیان خواهیم کرد که به صورت جزئی به آن ها پرداخته شده است.

  • دستمزد روزانه کارگران حداقل ۵۰۵.۶۲۷ ریال است.
  • دستمزد ماهیانه یک کارگر نیز حداقل ۱۵.۱۶۸.۸۲۲ ریال است.
  • حق مسکن، بن کارگر، سنوات و حق اولاد نیز از دیگر موارد ذکر شده در این جدول است که مبالغ آن در بالا ذکر شده است.

جدول حقوق سال 98

بنابر این محاسبات مجموع حقوق کارگران در سال ۹۸ به همراه سنوات و مزایا با حق اولاد یک فرزند برای یک سال ۴۲.۵ درصد افزایش یافته است. در رابطه با دستمزدهای سایر کارکنان نیز باید اینگونه بیان کرد که برای تمام مشاغل دولتی افزایش ۱۳ درصدی در نظر گرفته شده است.

  •  آرون گروپس

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *