دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جعبه های کارتنی یا پلاستیکی؟

  • یلدا محمدی
  • ۶ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

برای اثاث کشی، انبار کردن لوازم اضافی، حمل و نقل و موارد بسیار دیگر لازم است که وسایل بسته بندی شوند. جعبه های کارتنی و پلاستیکی بیشتر از جنس های دیگر برای بسته بندی استفاده می شوند. اما کدام یک بهتر است؟ جعبه های کارتنی یا جعبه های پلاستیکی؟

برای اثاث کشی، انبار کردن لوازم اضافی، حمل و نقل و موارد بسیار دیگر لازم است که وسایل بسته بندی شوند. جعبه های کارتنی و پلاستیکی بیشتر از جنس های دیگر برای بسته بندی استفاده می شوند. اما کدام یک بهتر است؟ جعبه های کارتنی یا جعبه های پلاستیکی؟

هم جعبه های کارتنی و هم جعبه های پلاستیکی مزایا و نواقص خود را دارند. شما باید این نکات ضعف و قوت را در نظر بگیرید و جنس جعبه ی بسته بندی را با توجه به نیاز خود انتخاب نمایید.

جعبه های کارتنی

مزایای جعبه های کارتنی

قیمت مناسب

قیمت کارتن نسبت به پلاستیک بسیار ارزان است و همین امر آن را برای جا به جایی محصولات انبوه مناسب کردهاست . در مصارف خانگی هم استفاده از کارتن برای جا به جا و انبار کردن وسایل مقرون به صرفه است.

در دسترس

در تمامی شهرها و در هر منطقه از شهر می توان جعبه کارتنی تهیه کرد. مهم نیست که به چه تعداد نیاز دارید، جعبه کارتنی به هر تعدادی فراهم است.

قابل بازیافت و تجزیه پذیر

خوب است کمی به فکر سیاره مان باشیم. کارتن قابل بازیافت است و همچنین می توان آن را برای مصارف دیگری به کار گرفت. زمانی که جا به جایی شما تمام می شود و کارتن ها را داخل سطل زباله می اندازید، آنها برای بازیافت می روند و در ضمن، خیلی زودتر از پلاستیک تجزیه می شوند. شما با استفاده از کارتن به زنده ماندن طبیعت و محیط پاک کمک می کنید.

جعبه های کارتنی و پلاستیکی

علامت گذاری و چاپ آسان

از آنجایی که اساس جعبه های کارتنی کاغذ است، نوشتن بر روی آنها زحمت زیادی ندارد. علامت گذاری و نوشتن بر روی کارتن ها در جا به جایی و انبار کردن باعث سازماندهی وسایل می شود. بعلاوه، بسته بندی، باز کردن و چیدن محتوای کارتن ها هم سریع تر پیش می رود.

اگر تولید کننده ی محصولات انبوهی هستید، لوگو و اطلاعات محصولاتتان به راحتی قابل چاپ بر روی کارتن هستند. نگران تنوع طرح و رنگ هم نباشید. انواع چاپ بر روی کارتن تنوع گسترده ای از طرح و رنگ را پیش روی شما می گذارند.

دوام پایین

کارتن را به راحتی می توان خم کرد و اگرچه برای بسته بندی محصولات انبوه یک لایه ی ضد آب بر روی جعبه ی محصولات اضافه می شود، اما کارتن نسبت به پلاستیک مقاومت کمتری در برابر رطوبت و خیسی دارد. پس اگر محل نگهداری وسایل مرطوب است یا امکان خیس شدن بسته ها وجود دارد، کارتن گزینه ی خوبی برای بسته بندی نیست.

مزایای جعبه های پلاستیکی

مقاوم در برابر نفوذ آب و حشرات

جعبه های پلاستیکی دوام بیشتری دارند و محتوای آن از رطوبت، کثیفی و حشرات خزنده در امان اند. بنابراین، اگر درب جعبه ها به درستی بسته شود، وسایل داخل آن بدون هیچ نگرانی برای سال ها باقی می مانند.

قابلیت استفاده ی مجدد

جعبه های پلاستیکی را برای مصارف مختلف می توان استفاده کرد و پس از اتمام یک دوره مصرف، آن ها را لازم نیست دور بیندازید زیرا می توان آن ها را برای اهداف دیگری به کار برد.

معایب جعبه های پلاستیکی

قیمت گران

قیمت جعبه های پلاستیکی نسبت به جعبه های کارتنی بیشتر است. این مسئله زمانی چشمگیرتر خواهد بود که به جعبه های زیادی نیاز دارید.

مخرب محیط زیست

جنس اکثر جعبه های پلاستیکی به گونه ای است که زمان زیادی برای تجزیه شدن احتیاج دارند. به همین دلیل به عنوان عامل مخرب محیط زیست شناخته می شوند.

این مقاله برای شما مفید بود ؟ آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *