دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش حذف مخاطبین تلگرام به زبان ساده + عکس

  • سحر بهرامی
  • ۲۳ فروردین ۱۳۹۸
  • ۰

همان طور که میدانید تلگرام به طور هوشمند  شمارهایی که شما در گوشی تان دارید را به حساب تلگرام تان هم اضافه می کند ، اما خیلی از اوقات بسیاری از شماره ها بر خلاف میل ما به تلگرام منتقل شده اند که  در این مواقع باید به حذف مخاطبین تلگرام بپردازیم .

همان طور که می دانید با ساخت اکانت در تلگرام، مخاطبینی که به صورت ذخیره شده در گوشی قرار دارند، در حالت خودکار با تلگرام همگام می‌شوند و شما می‌توانید از این طریق به این افراد دسترسی داشته باشید. این قابلیت به طور پیش فرض در تلگرام فعال بوده و به محض اینکه شما شماره جدیدی را به لیست مخاطبین خود اضافه کنید، شخص مورد نظر در صورتی که عضو تلگرام باشد، به لیست مخاطبین در این پیام رسان اضافه خواهد شد. که در ادامه مطلب به آموزش نحوه حذف مخاطبین تلگرام خواهیم پرداخت .

  آموزش حذف مخاطبین تلگرام

ما در تلگرام یا هر پیام رسان دیگر مخاطبین خاص خود را داریم که همانطور که گفتیم در بعضی مواقع افرادی جز مخاطبین ما می شوند که نمی شناسیم  یا به هر دلیلی نمی خواهیم که جز مخاطبین ما باشند و یا اینکه دیگر با آنها در ارتباط نیستیم  که به همین منظور اگر نخواهیم  که تصویر و آیدی طرف مقابلمان را ببینیم باید به حذف مخاطبین تلگرام خود بپردازیم . در این مقاله روش آموزش حذف مخاطبین تلگرام را به صورت ساده  در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

نحوه حذف مخاطبین تلگرام

نکته ای که در لیست مخاطبین تلگرام باید به آن اشاره کرد این است که ما تنها مخاطبینی را می توانیم در این لیست مشاهده کنیم که شماره آن ها را داشته باشیم و به عبارتی نام آن ها در لیست مخاطبین گوشی، وجود داشته باشد. البته اگر ما شماره فردی را نداشته باشیم، اما او شماره ما را داشته باشد، باز هم نام او در لیست مخاطبین تلگرام ما نمایش داده می شود و شماره تلفن همراهش نیز قابل نمایش است. به این ترتیب ممکن است ما شماره فردی را در لیست مخاطبین گوشی نداشته باشیم، اما بتوانیم آن شماره را در لیست مخاطبین تلگرام بیابیم.

نکته:

  • برای حذف مخاطبین تلگرام که نام او تنها در لیست مخاطبین تلگرام وجود دارد، تنها نیاز به حذف آن از لیست مخاطبین تلگرام می باشد.
  • برای حذف مخاطب در تلگرام که نام او هم در لیست مخاطبین تلگرام و هم در لیست مخاطبین گوشی وجود دارد، حتما باید اطلاعات او از هر دو لیست حذف شود.

پس از آگاهی از این نکته به سراغ آموزش نحوه حذف مخاطب در تلگرام خواهیم رفت.

برنامه تلگرام را باز کرده و به لیست مخاطبین خود وارد شوید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حذف مخاطبین تلگرام چگونه است

مخاطبی که قصد دارید تا آن را از لیست حذف کنید انتخاب کنید و پس از انتخاب فرد مورد نظر به صفحه چت با او وارد خواهید شد. حال روی تصویر او در بالای صفحه چت لمس کنید تا به بخش پروفایل کاربری او وارد شوید.

از بالای صفحه روی گزینه سه نقطه لمس کنید و از میان گزینه های موجود، گزینه “Delete ” را انتخاب کنید.

آموزش گام به گام حذف مخاطبین تلگرام

در پنجره باز شده، گزینه “OK” را انتخاب کنید تا مخاطب مورد نظر شما حذف گردد.

طریقه حذف مخاطبین تلگرام

سپس از همین قسمت گزینه block را هم انتخاب کنید.

انتخاب این گزینه برای این است  که اگر فردی که شماره او را از لیست مخاطبین تلگرام خود حذف کرده ایم، شماره ما را داشته باشد، می تواند برای ما پیام ارسال کند.به همین منظور برای جلوگیری از پیام دادن از قسمت بلاک استفاده می کنیم .

با انجام این مراحل شما می توانید به راحتی مخاطبین مختلف خود در تلگرام را حذف کنید. البته همانطور که اشاره شد، برای حذف مخاطبینی که شماره آن ها در حافظه گوشی یا سیم کارتتان ذخیره شده است، نیاز است که حتما نام او از لیست مخاطبین گوشی نیز حذف شود تا با به طور کلی نام آن فرد از لیست مخاطبینتان پاک شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *